Het zou interessant zijn om de cijfers in deze thread eens te analyseren. Volgens mij kom je dan uit op een scheefgetrokken normaalverdeling, maar vermoedelijk niet zo afwijkend als je zou denken.
Ik denk dat het logisch is, om een beetje dezelfde reden dat fabrieksmedewerkers niet worden gerecruteerd via LinkedIn. Deze profielen werken vaker in de buurt van hun woonst en weten voor gelijkaardige functies heel snel “waar men meer betaald”.
De mensen die hier zitten zullen eerder in functies zitten waarbij men het startloon wel goed kent, maar waar veel meer onduidelijkheid ontstaat naarmate deze vorderen in hun carrière.
Wat ik hier zelf uit wil halen, groeit mijn loon evenredig met mijn verantwoordelijkheden. Of je dit nu nog verder wilt objectiveren; moet je weten welke richting je uitwil want er zit heel veel nuance in.
In het contract stond niet bij vanuit welke locatie het loon uitbetaald wordt (lijkt me nooit het geval?). Nu oke, nu is het duidelijk dat ik dat best eens vraag in de toekomst. Maar dus wanneer ik een contract teken, verwacht ik niet dat doordat zij beslissen om vanuit de VS uit te betalen, ik daar de potentiële gevolgen van zou dragen. Indien ze dit wisten (wat ik betwijfel), had ik liever dat ze mij hiervan op de hoogte hadden gebracht.
Maar bedankt! Hopelijk heeft het een minder grote impact op een potentieel hypothecair krediet (of andere kredieten in de toekomst) dan gedacht.
Interessant om te lezen; nooit bij stilgestaan. Voor iemand die de loonstructuur gaat aankaarten bij het hoger management(mogelijk onderschat ik je en zijn er nog extra problemen, zoals belastingen in 2 landen etc); geef ik enkel mee dat je deze situatie beschrijft vanuit jouw standpunt en dat je verhaal niet helemaal duidelijk is.
- welk type contract je hebt is het belangrijkste in deze discussie (het expat principe is vaak heel gunstig maar met veel admin)
- de bank vraagt dat je loon gestort wordt op hun rekening is (=extra korting aan rente); maar ik vermoed dat je refereert aan loonbeslag? Voor een bank is alles gewoon een risicoinschatting, dus is een optie is minder lenen; een hogere rente betalen etc.
-> de lage tarieven die bank A aanbiedt is onder bepaalde voorwaarden waaraan je niet voldoet; dus check bij andere banken of vraag tarief als werkgever as is blijft
- voor hypotheken is er een ander topic, denk dat je daar nog wel wat ideeen kunt opdoen (als ik dit lees)