Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
In onze sector niet meteen. Onze grote klanten hebben zowat vaste prijzen per niveau (Jr, medior, senior). Dus als je die prijs kent en je neemt een 35% marge, dan kom je al op de kostprijs en dan idd nog de overhead in rekening brengen.
Het exacte maandloon ga je zo niet kunnen berekenen, maar je zal wel in de buurt komen.
Ik denk dat we indeed wel hetzelfde zeggen ja.
Ge kunt een educated guess maken, laten we zeggen met een marge van 400 bruto up en down?

En dan zijn er wat uitzonderingen die onmogelijk In te schatten zijn. Bvb: Ik heb momenteel een consultant die voor 630 zit bij klant A (zit daar al 3 jaar, belangrijke klant, contractueel geen indexatie mogelijk) en tegelijk voor 1050 bij klant B. Schat maar eens in :crazy:.
Maar bon, dat zijn de uitzonderingen. En nu ik er over nadenk is dat eigenlijk gewoon door mijn account managers die hun werk niet goed doen.
OK, actiepuntje toegevoegd op een paar yearly reviews :laugh:.

Ik denk dat we indeed wel hetzelfde zeggen ja.
Ge kunt een educated guess maken, laten we zeggen met een marge van 400 bruto up en down?
Exact!
En dan zijn er wat uitzonderingen die onmogelijk In te schatten zijn. Bvb: Ik heb momenteel een consultant die voor 630 zit bij klant A (zit daar al 3 jaar, belangrijke klant, contractueel geen indexatie mogelijk) en tegelijk voor 1050 bij klant B. Schat maar eens in :crazy:.
Maar bon, dat zijn de uitzonderingen. En nu ik er over nadenk is dat eigenlijk gewoon door mijn account managers die hun werk niet goed doen.
OK, actiepuntje toegevoegd op een paar yearly reviews :laugh:.
Haha, inderdaad. Er zijn bij ons ook uitzonderingen hoor.
Maar over het algemeen klopt de redenering wel in onze sector en dus ook bij directe concurrenten van ons (die dezelfde klanten bedienen). Onze grote klanten staan heel sterk en de dagprijzen wijzigen dus nauwelijks.

Wij kregen voor thuiswerk van april-december 30€/mnd. Contractueel vastgelegd met een contract waar duidelijk instaat dat het tot december 2021 is. Mijn werkgever weet al vanaf het begin dat ik liever naar het werk ga en kk krijg dus een uitzondering op de rest. Op het werk kan ik mij beter concentreren, ben productiever etc.
Benieuwd of ze het gaan verlengen...want als het wegvalt, wordt de index ook een nuloperatie voor mij (zou ook +-30-40€ netto extra krijgen dan). + Die vergoeding komt er bij mij als forfetaire vergoeding op de loonfiche..en telt dan mee als je voor een lening gaat horen...als het anders op de loonfiche staat ni 😅..

Heeft er iemand ervaring met onderstaande situatie? Past niet geheel bij de tread dus verwijder maar als niet oke is.

Ik ben in oktober veranderd van werk en werk nu voor een Amerikaans bedrijf in Brussel (hoofdzetel in DC, maar o.a. een kantoor in Brussel). Was simultaan eigenlijk op zoek naar een woning om te kopen. Net paar dagen geleden van mijn bank (argenta) vernomen dat ik niet in aanmerking kom voor hypothecaire lening omdat mijn werkgever geen zetel in de EEA heeft (en ze dus mijn loon niet kunnen onderscheppen, moest dat ooit nodig zijn). Nog iemand die dat heeft meegemaakt en een oplossing hiervoor weet? Mogelijks zouden andere, grotere banken mij wél een hypotheek verschaffen maar uiteraard kreeg ik bij mijn thuisbank (tot nu toe) betere voorstellen.

Van waar komt je loon? Toch van een Belgische entiteit vermoedelijk? Of komt je loon uit amerika elke maand?

Ik werk ook voor een usa 🇺🇸 bedrijf, maar er is een XXX Belgium NV entiteit die de lonen betaalt.

Ze gaan nooit het lease budget als bruto geven. 640 zal ze bijna 1000 kosten als je alles meerekent. Misschien dat je theoretisch kan kiezen tussen de auto of 300-400 bruto...

Van waar komt je loon? Toch van een Belgische entiteit vermoedelijk? Of komt je loon uit amerika elke maand?

Ik werk ook voor een usa 🇺🇸 bedrijf, maar er is een XXX Belgium NV entiteit die de lonen betaalt.
Nee jammer genoeg vanuit de VS elke maand. Dus dat heeft al voor andere moeilijkheden ook gezorgd. Het kantoor zit ook vol met expats dus heb het gevoel dat zij niet inzien hoe problematisch onze structuur is. Ga het eens moeten aankaarten met het hoger management

Nee jammer genoeg vanuit de VS elke maand. Dus dat heeft al voor andere moeilijkheden ook gezorgd. Het kantoor zit ook vol met expats dus heb het gevoel dat zij niet inzien hoe problematisch onze structuur is. Ga het eens moeten aankaarten met het hoger management

Als ze een kantoor hebben in Brussel, dan zou dat Amerikaans bedrijf wel inkomstenfiches moeten opmaken in België en jou inschrijven in de Belgische sociale zekerheid. En dan zou Argenta daar geen enkel probleem mee hebben. Klinkt maar vrij louche. :p

Als ze een kantoor hebben in Brussel, dan zou dat Amerikaans bedrijf wel inkomstenfiches moeten opmaken in België en jou inschrijven in de Belgische sociale zekerheid. En dan zou Argenta daar geen enkel probleem mee hebben. Klinkt maar vrij louche. :p
Zo eenvoudig is het niet. Loonfiches heb ik uiteraard, ze werken samen met Partena dus daar geen problemen. Het is eerder dat de betalingen van buiten de EEA komen waardoor bank dus geen beslag kan leggen op loon indien nodig. Probeer nu wat de situatie in kaart te brengen want uiteraard niet oke dat hun structuur een impact heeft op mijn financiële beslissingen

Zo eenvoudig is het niet. Loonfiches heb ik uiteraard, ze werken samen met Partena dus daar geen problemen. Het is eerder dat de betalingen van buiten de EEA komen waardoor bank dus geen beslag kan leggen op loon indien nodig. Probeer nu wat de situatie in kaart te brengen want uiteraard niet oke dat hun structuur een impact heeft op mijn financiële beslissingen

Ga eerst gewoon eens bij een andere bank. Argenta kan nogal "oubollig" gedragen.

Ga eerst gewoon eens bij een andere bank. Argenta kan nogal "oubollig" gedragen.
Ja ga ik sowieso moeten doen maar zoals eerder gezegd, kreeg ik bij argenta (thuisbank va heel de familie) heel gunstige cijfers. Daarbij zou het ook in mijn nadeel spelen als er slechts 2 banken mij een hypothecair krediet willen verschaffen, qua onderhandelingsmarge kan dat tellen.

Als er dus iemand ooit in dezelfde situatie zat, hoor ik heel graag welke oplossingen mogelijk waren (mag in privé). Ik zoek ondertussen ook verder.

Ja ga ik sowieso moeten doen maar zoals eerder gezegd, kreeg ik bij argenta (thuisbank va heel de familie) heel gunstige cijfers. Daarbij zou het ook in mijn nadeel spelen als er slechts 2 banken mij een hypothecair krediet willen verschaffen, qua onderhandelingsmarge kan dat tellen.

Als er dus iemand ooit in dezelfde situatie zat, hoor ik heel graag welke oplossingen mogelijk waren (mag in privé). Ik zoek ondertussen ook verder.
Ga eens wat verder zoeken dan banken voor jou hypotheek. En die banken moeten dat niet weten, dat je maar twee aanbieders hebt

Terug
Bovenaan