contextbinder
Well-known member
Zalige typoWhat did you just call me?!![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zalige typoWhat did you just call me?!![]()
Dat is werken volgens barema's hé, hier paar posts terug ging het nog over barema's.Mjah je somt enkel de voordelen op en zwakt de nadelen ook wat af.
Gaat om een vrij tot zeer pittig aantal werkuren per week + pak stress + continue bereikbaar zijn + aanwezigheid op allerhande events/activiteiten. Met die zaken in het achterhoofd (en gebrek aan andere voordelen) vind ik 2900 zeker geen royale vergoeding.
Ik hoop/denk dat je dergelijke job ook wel uit/met passie uitvoert. Minstens even belangrijk! Respect alleszins.
A1 niet hoor, A2 wel.Ik schrik toch ook van dat loon. Als A1 bij de overheid met die ervaring zou je een identiek loon hebben met een simpele 9to5.

Is niet echt een faire vergelijking. Jij vergelijkt iemand met 7j ervaring met iemand van +/-25 jaar ervaringOm nog eens terug te keren op dat loon.
Een kennis geeft les in het TSO 3de graad. Ergens eind de 40, en dus +-25 jaar anciënniteit.
Met zijn bachelor zit die dus waarschijnlijk in loonschaal 301 met +-4500 euro/maand. Een 25-tal uur per week werken, zonder veel stress vermoedelijk en veel verlof. En dat scheelt dan +- 700 euro/maand bruto van zijn directeur (mocht die ook slechts 33 jaar zijn) die wel veel werkt en minder verlof heeft.
Netto is dat verschil dus niet zo groot. En in het onderwijs heb je ook al geen voordelen die het verschil kunnen maken.
Ergens moet dat toch wringen?
Natuurlijk is >5K bruto wel nice voor 33 jaar te zijn. Maar van mij zou je nog er nog een wagen en wat premies bij krijgen
In het onderwijs is er ook slechts een beperkte eindejaarstoelage en vakantiegeld zeker? Of heb ik dit mis?
Neen, dit is geen héél mooi pakket. Veel verantwoordelijkheid, flexibiliteit en ook "stress" (is voor iedereen anders natuurlijk). Voor dergelijke job zou je eerder tussen de €3000 en €3500 netto per maand moeten zitten. Of dat nu met extra brutoloon, nettovergoedingen, bonussen, firmawagen of whatever wordt gerealiseerd, dat maakt minder uit.Toch wat verrast: post je een loon van 5200 € voor iemand van 33 jaar met een normale master, best een drukke werkweek maar behoorlijk veel vakantie (@Galeiboef: op hoeveel effectieve verlofdagen mag je rekenen - 80% van de schoolvakanties?), op 5 min van het werk en een gigantisch pensioen.
Reacties: best karig loon
Ik zou eerder zeggen: héél mooi pakket
Die 25 uur werken zal ook maar zijn omdat hij:Een 25-tal uur per week werken, zonder veel stress vermoedelijk en veel verlof.
Je moet appelen met appelen vergelijken. Wringen, waarom zou dat moeten wringen? Zoals eerder gepost zijn al die lonen beschikbaar online. Dus iedereen weet (los van de index) zijn loonverloop.Ergens moet dat toch wringen?
Dat is nu eenmaal eigen aan het onderwijs, geen extra's. Geen MC's, geen Hospi, geen groepsverzekering (wel hoger pensioen voor benoemden), geen netto, geen auto. Hoewel de man van de vakbond mij vertelde dat de directie bij ons met een bedrijfswagen rijdt. Zou dit gebruikelijk zijn in hoger onderwijs?Natuurlijk is >5K bruto wel nice voor 33 jaar te zijn. Maar van mij zou je nog er nog een wagen en wat premies bij krijgen![]()
Is eerder beperkt, andere manier van berekenen. Ik heb bvb een contractuele tewerkstelling en daar is het vakantiegeld en eindejaarstoelage zoals in de privé, maar hebben ze het brutoloon iets aangepast t.o.v. jaarloon statutairen. Totale jaarloon zou hetzelfde zijn.In het onderwijs is er ook slechts een beperkte eindejaarstoelage en vakantiegeld zeker? Of heb ik dit mis?
Nogmaals. Je kan zoveel discussie voeren over hoeveel hij zou moeten hebben. In onderwijs ga je nooit meer krijgen dan de functiespecifieke barema's ...Neen, dit is geen héél mooi pakket. Veel verantwoordelijkheid, flexibiliteit en ook "stress" (is voor iedereen anders natuurlijk). Voor dergelijke job zou je eerder tussen de €3000 en €3500 netto per maand moeten zitten. Of dat nu met extra brutoloon, nettovergoedingen, bonussen, firmawagen of whatever wordt gerealiseerd, dat maakt minder uit.
Klopt, hij is nog maar 33...Uiteraard is dit loon bovengemiddeld en verdien je beter dan héél wat belgen en ja, 33j is aan de jongere kant voor een directeursfunctie.
Privé mag je niet vergelijken met onderwijs. Hij moet maar 5 minuten rijden naar zijn werk en heeft toch wel alle schoolvakanties vrij. Er gaat ongetwijfeld wel eens wat zijn, maar die directeurs doen ook veel van thuis.Ik heb ook een vriend die op die leeftijd in de privé al een directeursfunctie heeft. Wel, die heeft het brutoloon van Galeiboef, aangevuld met een zéér mooi pakket aan extralegale voordelen, waardoor die op jaarbasis enkele 1000den euro's netto meer ontvangt (grootste trigger is de bonus).
Voila, dat was een beetje mijn bedenking.het verschil tussen het loon v.e. leerkracht en een directeur op dit moment te laag is.
Dat is echt een totale misvatting, en wel op twee punten.Als je op uw 33ste al 4500e bruto krijgt met een wagen en extralegale voordelen twv 400€ netto / maand dan zou je gerust kunnen stellen dat de miserie die je extra aan uw kop krijgt van nog door te groeien dat beperkte extra brutoloon dat er dan tegenover staat ook niet meer de moeite waard maakt.
Sorry, maar een directeursfunctie in het onderwijs is niet te vergelijken met een directiefunctie in de privé of in andere overheidssectoren.Neen, dit is geen héél mooi pakket. Veel verantwoordelijkheid, flexibiliteit en ook "stress" (is voor iedereen anders natuurlijk). Voor dergelijke job zou je eerder tussen de €3000 en €3500 netto per maand moeten zitten. Of dat nu met extra brutoloon, nettovergoedingen, bonussen, firmawagen of whatever wordt gerealiseerd, dat maakt minder uit.
Uiteraard is dit loon bovengemiddeld en verdien je beter dan héél wat belgen en ja, 33j is aan de jongere kant voor een directeursfunctie.
Ik heb ook een vriend die op die leeftijd in de privé al een directeursfunctie heeft. Wel, die heeft het brutoloon van Galeiboef, aangevuld met een zéér mooi pakket aan extralegale voordelen, waardoor die op jaarbasis enkele 1000den euro's netto meer ontvangt (grootste trigger is de bonus).
If you pay peanuts you get monkeys. Ik zou er ook voor bedanken als ik als directeur in de privé een voorstel krijg voor directeur in het onderwijs tegen die voorwaarden. Gevolg is dat er mensen zoals die directrice uit je voorbeeld op zo'n postjes terecht komen ;-)Sorry, maar een directeursfunctie in het onderwijs is niet te vergelijken met een directiefunctie in de privé of in andere overheidssectoren.
Je hebt allicht wel wat klagende ouders en leerkrachten en dergelijke maar je hebt toch echt geen harde targets te halen of zaken echt te verantwoorden... Ik zit in de raad van bestuur van de school van mijn kinderen (school met 1500 leerlingen), en ik kan u zeggen: die directrice zou echt niet meekunnen in een "echte directiefunctie". Totaal geen kaas gegeten van enig financiëel beheer, communicatief niet fantastisch en al zeker niet wanneer het om empowerment zou gaan, weinig resultaten, enge horizon,.... Voorheen werkte ik in de pharma, nu in social profit maar die persoon zou ik geen van beide sectoren meekunnen. Zou bij de eerste assesment uitvallen bij mij...
Ik wil de job zeker niet onderschatten, maar stress is voor iedereen anders en in die functie lijkt het me toch wel zeer relatief hoor.
Kortom: dit is gewoon een zeer goed loon voor iemand in die functie.
Ja maar in sommige sectoren zijn de mensen 'on the field' gewoon belangrijker dan de directeur. Dat is in het onderwijs naar mijn aanvoelen het geval. De marginale meerwaarde van een directeur daar is zeer relatief. Men zou beter het vrijgemaakte budget alloceren naar de leerkrachten in plaats van naar directiefuncties denk ik...If you pay peanuts you get monkeys.
In Brugge gestudeerd?1. PERSONALIA
Leeftijd: 23
Opleiding: industrieel ingenieur bouwkunde
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 1 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc200
Huidige functie: junior projectleider
Anciënniteit: 1j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45-55u
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2750
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +-2020
Nettovergoedingen: 260
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: ja, 8 euro
Ecocheques: ja, 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus van 2500/ jaar
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 15km
Afstand woon/werk in tijd: 15min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): audi a4 + tankkaart
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 0
Vrijheid om verlof te nemen: elk jaar een 5-tal vrij te kiezen dagen, overige dagen volgens het bouwverlof
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: in theorie wel, in praktijk moeilijk haalbaar (bereikbaar zijn voor arbeiders op de werf)
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: ja
Hoe vaak overuren te presteren: bijna dagelijks
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja, vrij te kiezen
Verantwoordelijkheid over personeel: +-15 arbeiders op de werf
En nog een redelijke eigen bijdrageMaar die kost u dubbel zoveel per maand aan VAA![]()
. Ik heb een A3 van het werk. 177 VAA en 150 netto EB.Die 150 eigen bijdrage gaat van VAA af heEn nog een redelijke eigen bijdrage. Ik heb een A3 van het werk. 177 VAA en 150 netto EB.
Zielig hoor, winnaars komen enkel uit bed voor harde euro's en premium bedrijfskarren.Het is een gegeven dat moeilijk kwantificeerbaar is, intrinsiek gemotiveerd worden door je baan.
Idd, en vice versa natuurlijk: iedereen weet dat een hoger loon (liefst in de privé sector) je per definitie hypercompetent maakt.If you pay peanuts you get monkeys.