Ja dat is uitzonderlijk. Toch als je het zelf bijeen wil sparen zonder erfenissen.
Het gros van de bevolking. Daar zitten ook arbeiders, simpele bedienden, ambtenaren,.. Bij die iets van een 2100 bruto verdienen en ook nog kinderopvang moeten betalen,..
Ik denk dat je niet beseft wat het loon is van het gros van de bevolking. Dat ligt een pak lager dan de bedragen die hier rondgestrooid worden.
Als mijn schoonouders binnen de 12 jaar (shit zeg ik ga rap 50 zijn

) sterven heb ik ook meer dan 150k op mijn rekening staan. Maar dat is dan allesinds mijn verdienste niet. Tenzij ik ze natuurlijk zelf omleg, maar daar gaan we nog niet van uit.
Ewel ja, het is opnieuw het 9Lives/BG syndroom dat hier regelmatig eens de kop op steekt eh.
Men kijkt naar zichzelf, eventueel eens naar een vriend/collega & veralgemeend dan nogal snel eens.
Ik vermeldde dus idd met vertrouwen dat het uitzonderlijk is om 170K liquide middelen op overschot te hebben (bovenop een afbetaalde woonst dan nog) op je 50ste of zelfs je 53ste (die 3j dop die aangehaald werden).
Vergeet ook niet, velen onder ons zijn zelfs niet begonnen met werken tot we 21/22 of ouder waren. Minimum 21 met een 3-jarige hogere opleiding. Maar zelfs zij die begonnen zijn met werken op hun 18e ... 't is niet dat je begint aan 4K/maand eh.
Zal het doelpubliek hier dat behalen? Ik veronderstel dat er idd een bepaald deel zal zijn hier die dat realistisch gezien kan zeggen.
Maar 'the public at large'? 't gros v/d bevolking? No way.
In mijn geval hou ik zelfs nog niet eens rekening met erven, zoals eerder aangehaald.
Ja, dat zal een significant bedrag zijn ('t huis alleen al zal +400K waard zijn tegenwoordig). Maar dat kan gerust pas gebeuren eens ik er zelf 60 ben. Als je daar uw welzijn moet op plannen, dan ben je echt wel verkeerd bezig.
En nee ... ik ben dus ook niet van plan ze zelf om te leggen.
Maar onafhankelijk van het statement dat je dat bedrag zou hebben op je 50ste, vergeet niet dat het statement veel verder ging eh. Namelijk dat je ging teren op je spaargeld tot je pensioen. Maar je valt niet dood eh, tegen dat je officieel in pensioen bent.
Meestal moet je het dan nog 20j of meer volhouden & kan je uw reserves zeker & vast goed gebruiken, want als je 't enkel met uw wettelijk pensioen moet doen ... jah, da's gene vette ze.