Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Even in deze thread zetten omdat ik er geen nieuwe voor wil aanmaken.

Ik zit met een probleem, waar ik denk ik al het antwoord op weet maar graag jullch ontslag geven en in de 13 weken opzeg op zoek gaan naar iets anders (niet makkelijk in mijn sector) met risico dat ik niets vind dat mijn volledige interesse is en ook niet dezelfde voordelen heeft.
In opzeg iets vinden is soms moeilijk, solliciteren gaat veel te traag in België. Zelf als je zegt dat je volgende week kan beginnen gaan ze het meestal nalaten om je toch tijdig in dienst te krijgen. Als ze ruiken dat je in je opzeg zit gaan ze bovendien met zwakkere loonvoorstellen afkomen.
Bijkomende info: Ben bezig met zelfstandig te gaan maar dit duurt in mijn sector makkelijk 1 a 2 jaar.
Over welke sector en jobinhoud spreken we?

In de post die je quotet, staat letterlijk dat er geen rekening gehouden wordt met allerhande extralegale voordelen. Iets waar men hier nogal in uitblijkt op BG
Dat maakt het net nog erger he. Er wordt geen rekening gehouden met extralegale voordelen. Die 2300€ netto komt dus voort uit puur bruto-loon (in de enquete). Wie hier post, komt al zelden op dat gemiddelde uit, incl alle voordelen...

Dat maakt het net nog erger he. Er wordt geen rekening gehouden met extralegale voordelen. Die 2300€ netto komt dus voort uit puur bruto-loon (in de enquete). Wie hier post, komt al zelden op dat gemiddelde uit, incl alle voordelen...
Je bedoelt de doorsnee dertiger? Want dat is de populatie gemiddeld genomen wel hier he. Dus... 15j ver in de carrière (want bijna allemaal hooggeschoold) van de 40 jaar?

Standaardiseer voor leeftijd en vergelijk de extralegale voordelen en de typische BG-ITer zit er goed bij.
Maar dat is dan ook wel 1 van de meest gevraagde profielen in België... En die verdienen dus eigenlijk gewoon wat het gemiddelde is...
Je bedoelt de doorsnee dertiger? Want dat is de populatie gemiddeld genomen wel hier he. Dus... 15j ver in de carrière (want bijna allemaal hooggeschoold) van de 40 jaar?
Ik gok dat de gemiddelde leeftijd hier ondertussen richting 35 zal gaan (meesten rond 30, maar meer uitschieters naar boven dan naar beneden). Maar 15 van de 40 jaar is bijna halfweg, het is toch vrij logisch dat mensen halfweg van hun carriere ongeveer op het gemiddelde zitten?

Maar dat is dan ook wel 1 van de meest gevraagde profielen in België... En die verdienen dus eigenlijk gewoon wat het gemiddelde is...

Ik gok dat de gemiddelde leeftijd hier ondertussen richting 35 zal gaan (meesten rond 30, maar meer uitschieters naar boven dan naar beneden). Maar 15 van de 40 jaar is bijna halfweg, het is toch vrij logisch dat mensen halfweg van hun carriere ongeveer op het gemiddelde zitten?

Niet als je naar de leeftijdsstatistieken hier kijkt 😉

Whoops, die heb ik verkeerd geïnterpreteerd 🙈

Feit is dat we nu ook op de leeftijd zitten waarin er meer deeltijds werken: ouderschapsverlof, 4/5de werken,.. Omdat we nu ook met kleine kinderen zitten.

Ik denk dat de lonen in dit topic over 10j (halfweg de 40 dus) toch gevoelig hoger gaan liggen.

Maar daar wordt "34 jaar" nog bijgeteld bij 20 jaar (geen idee waarom ze die categorie breder hebben gemaakt). Daaruit kan je niet afleiden of een 34-jarige nu dichter bij het gemiddelde zit of niet. Anders verwoord: als je het zo bekijkt, zou je op uw 35e verjaardag 500€ netto opslag moeten krijgen :p.

Maar daar wordt "34 jaar" nog bijgeteld bij 20 jaar (geen idee waarom ze die categorie breder hebben gemaakt). Daaruit kan je niet afleiden of een 34-jarige nu dichter bij het gemiddelde zit of niet. Anders verwoord: als je het zo bekijkt, zou je op uw 35e verjaardag 500€ netto opslag moeten krijgen :p.
Nice :D mooie vooruitzichten voor volgend jaar dan haha :')

Damn ... da emme'k ik tush ni goe geregeld. 😑

Had uit nieuwsgierigheid de jaarrekening van een restaurant (ken de eigenaar) eens bekeken - dat van het "zware jaar 2020". Laat ons zeggen dat de lonen hier op BG letterlijk peanuts zijn. Voor 2021 zal dat een veelvoud zijn want Corona heeft niet alleen de prijzen de hoogte ingejaagd maar ook de oppervlakte van de terrassen, de mentaliteit van de mensen gewijzigd (het is perfect normaal om bij 15°C op terras te zitten met een fleeceke), ... Men ziet ook een trend waardoor bepaalde zaken in de horeca aanzienlijk meer vrije tijd hebben - een doorsnee restaurant was vroeger 5 of 6 dagen per week open, nu zie je al veel meer zaken die 4 of 4,5 dagen open zijn.

Nu goed, de eigenaar klaagt niet en heeft een goed gerunde zaak en aangezien geld verdienen prioriteit nummer 1 is kan je het hem moeilijk kwalijk nemen als de prijzen gewoon 15-20% stijgen als de rest dat ook doet.

Had uit nieuwsgierigheid de jaarrekening van een restaurant (ken de eigenaar) eens bekeken - dat van het "zware jaar 2020". Laat ons zeggen dat de lonen hier op BG letterlijk peanuts zijn. Voor 2021 zal dat een veelvoud zijn want Corona heeft niet alleen de prijzen de hoogte ingejaagd maar ook de oppervlakte van de terrassen, de mentaliteit van de mensen gewijzigd (het is perfect normaal om bij 15°C op terras te zitten met een fleeceke), ... Men ziet ook een trend waardoor bepaalde zaken in de horeca aanzienlijk meer vrije tijd hebben - een doorsnee restaurant was vroeger 5 of 6 dagen per week open, nu zie je al veel meer zaken die 4 of 4,5 dagen open zijn.

Nu goed, de eigenaar klaagt niet en heeft een goed gerunde zaak en aangezien geld verdienen prioriteit nummer 1 is kan je het hem moeilijk kwalijk nemen als de prijzen gewoon 15-20% stijgen als de rest dat ook doet.
Welja ... hoe je 't ook draait of keert. De waarheid blijft wel dat je niet rijk wordt door voor nen baas te werken.

Buiten mss die enkelingen die aan de top zouden staan met een loon van ettelijke 100en duizenden EUR/jaar.

Tuurlijk scheppen die mannen poen. Massaaal steun getrokken en toch prijzen omhoog. Een gekende Brasserie hier in de buurt vraagt al 3,6 voor een flesje cola, cola kost hun misschien 40 cent. Mensen blijven dat blijkbaar betalen, horeca trekt meestal ook veel snobs aan die het graag breed laten hangen.

Tuurlijk scheppen die mannen poen. Massaaal steun getrokken en toch prijzen omhoog. Een gekende Brasserie hier in de buurt vraagt al 3,6 voor een flesje cola, cola kost hun misschien 40 cent. Mensen blijven dat blijkbaar betalen, horeca trekt meestal ook veel snobs aan die het graag breed laten hangen.
En gedurende 2020 tussen de 50.000-100.000 EUR coronasteun gekregen :)

Zijn dat zulke hoge bedragen?

Overbruggingsrecht:
1250 x 10 = 12500 x 2* = 25.000
(4000 eur meer als ze kinderen ten laste hebben)

Hinderpremie:
4.000(1 malig)
Daarna 160,00 per sluitingsdag
+- 7000 EUR

Vanaf oktober 10% van de omzet Vlaams beschermingsmechansime:
XXX

Kwijtschelding van sociale bijdragen:
XXX

*man en vrouw die een restaurant uitbaten

1. PERSONALIA
Leeftijd: 26
Opleiding: master HW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: samenwonend
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 200 (big4)
Huidige functie: senior auditor
Anciënniteit: 2 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 39 (zomer) - 60 (winter)

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2.600
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2.200
Nettovergoedingen: 400 (gemiddeld)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: nee
Ecocheques: ja (250)
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, geen idee hoeveel
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus, tbv ongeveer 1.500 netto per jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: varieert
Afstand woon/werk in tijd: varieert
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: 0
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): auto + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 27
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen:
oktober - april: zeer moeilijk
Rest van het jaar geen probleem
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
Glijdende werkuren: in theorie wel
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: met momenten
Hoe vaak overuren te presteren: dagelijks in busy period
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: na overleg
Telewerk (buiten corona-periode): ja ( 2 dagen per week)
Verantwoordelijkheid over personeel: op projecten in zeker mate wel

Bij deze nog eens een big 4 loon. Op 9lives stonden er al veel maar op BG nog geen dacht ik.
Er zijn er die zeggen dat de sprong van senior naar manager een groot verschil geeft, anderen zeggen dat het pas bij manager naar director is. Wat weet jij ? Alsook, weet je hoeveel je volgend jaar en het jaar erop zal verdienen ?

Over het loon zelf al zal je dit wrs zelf genoeg weten; mooi totaal loon, erbarmelijk loon/uur.

Terug
Bovenaan