Chauffagist
Well-known member
Hij is 30 jaar, hoop dat mijn leerlingen van 5 tso geen 30 zijnEn wat doe je dan precies om als schoolverlater zo een royaal loon te hebben? Want dat is verdikke een schoon loon!![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij is 30 jaar, hoop dat mijn leerlingen van 5 tso geen 30 zijnEn wat doe je dan precies om als schoolverlater zo een royaal loon te hebben? Want dat is verdikke een schoon loon!![]()

22u is geen master.Wie heeft dat gezegd van die 17u? Mijn rooster telt 22 u. Vakantie is al gedaan, want les voorbereiden, nog 2 weken en het is zo ver...
Misschien binnen enkele jaren bedrijfswagens, mc's en hospitalisatieverzekering voor leerkrachten?

School drop-out is in het Nederlands dan...?Hij is 30 jaar, hoop dat mijn leerlingen van 5 tso geen 30 zijn![]()

Klopt, door geen bpb ook niet als master verloond, plus deel uren in 2e graad.22u is geen master.
Onderwijs CAO 12, je kan 1-3u vrijmaken per leraar 'om zijn lessen voor te bereiden'
Budget voor 2022: 52 Mio euro!
Lijkt mij chemie aan het pc te zien.En wat doe je dan precies om als schoolverlater zo een royaal loon te hebben? Want dat is verdikke een schoon loon!![]()
Ik start binnenkort bij de Vlaamse overheid met toch de bedoeling daar carrière te makenKlopt volledig.
Als bachelor ben je eerder onderbetaald en zal je meer gewaardeerd worden in de privé. Maar als master kun je eigenlijk lange tijd competitief blijven t.o.v. de privé. Op voorwaarde dat die laatste ook geen carrièrejager is zoals je bij de overheid ook geen carrièrejager moet zijn om dat loon te krijgen.
En bij de overheid heb je veel minder gezeik aan uw hoofd.
Sinds we ons kindje hebben groeit hier stilaan het besef dat we niet alletwee carrière kunnen maken. En als iemand geen carrière wil maken, dan kan hij/zij evengoed met een master bij de overheid werken imo.
En objectief gezien zou mijn vrouw door haar gunstige voorwaarden en zeer goede werkgever dan beter in de privé blijven werken. Ik ben dan ook serieus aan het overwegen om ofwel 4/5 te werken, maar dan doe je vaak het werk van een fulltime in minder dagen. Een andere optie is dus overheid of onderwijs. Slecht betaald kun je dat niet noemen.
. Mijn toekomstige chef maakte toch de opmerking dat mijn werkdruk in het oog gaat gehouden worden omdat er toch regelmatig mensen uitvallen.
.Maar stel dat je wel gewoon gaat luchen om 12u, of niet antwoord op avonden en in weekends, kunnen daar dan gevolgen aan hangen? Want een ander cliché van werken aan de overheid is dat het bijna onmogelijk is om te worden ontslagen.Dat klopt, op het Departement Onderwijs (Vlaamse Overheid) waar ik zat was de werkdruk erg hoog. Gaan lunchen voor 13u op een woensdag deed je best niet, je kon zomaar teruggeroepen worden indien de minister op een half uur een antwoord nodig had voor een parlementaire vraag (we zagen die wel komen aan de hand van de krantenkoppen die ochtend). Opgebeld worden op vrijdagavond of zondagmiddag was geen uitzondering, in theorie kreeg je daar dan wel uren voor maar in de praktijk was die opnemen not done.
Er zijn dan weer andere Departementen binnen diezelfde Vlaamse Overheid die een veel rustiger ritme hebben, onderwijs is natuurlijk een sociaal (en zodoende gevoelig) thema, maar veel hangt dus af van de interne tradities. 'De overheid' bestaat al lang niet meer.
Wat betreft de uitvoerende diensten, ja en nee, men tracht op meer en meer manieren de productiviteit te meten voor sommige functies waardoor je (net zoals binnen een privésector) X aantal dossiers of calls moet maken per dag. Vroeger zullen er waarschijnlijk diensten bestaan hebben die 'goed in het vlees' zaten wat betreft personeelsbezetting, maar sinds de afslankingen die men heeft doorgevoerd 10j geleden is er hier en daar een personeelskrimp van 40% voelbaar. Hoe je het ook draait of keert, dat is een enorme hap uit het personeel waarbij de werkdruk bij momenten soms erg hoog is, zeker omdat je niet aan een minister kunt zeggen 'sorry, het zal voor volgende week zijn' (ttz, persoonlijk vind ik wel dat je dat kunt zeggen, maar management binnen overheidsdiensten denkt daar blijkbaar anders over ;-) ).
Geloof me vrij, daar hangen gevolgen aan vastMaar stel dat je wel gewoon gaat luchen om 12u, of niet antwoord op avonden en in weekends, kunnen daar dan gevolgen aan hangen? Want een ander cliché van werken aan de overheid is dat het bijna onmogelijk is om te worden ontslagen.

Hangt een beetje af van uw baas lijkt mij.Maar stel dat je wel gewoon gaat luchen om 12u, of niet antwoord op avonden en in weekends, kunnen daar dan gevolgen aan hangen? Want een ander cliché van werken aan de overheid is dat het bijna onmogelijk is om te worden ontslagen.

Bij mijn weten is de betaling niet hoger dan de functie die je ervoor bekleedde. Want uiteindelijk wordt je vanuit uw organisatie gedetacheerd naar het kabinet. Dus was je initieel NA11 dan ben je gedurende uw stint op het kabinet NA11 en wordt je dan ook volgens dat barema betaald.@Renegade: bij een kabinet verwacht ik dit idd, en ons departement zit heel dicht bij het kabinet, vermoedelijk dat wij daarom datzelfde ritme moeten volgen...maar dan zonder de betaling die men daar krijgt.
Ja, het is een moeilijk man die eigenlijk niet de juiste skills heeft voor die positie, maar het ligt ook aan het apparaat zelf. Het upper level management staat gewoon toe dat hij mensen een burnout in brult, want inhoudelijk is hij supersterk en hij werkt 14u per dag...
Kabinet heeft zelf ook nog budgetten. Dus je krijgt uw loon + wat ze je nog bij willen geven.Bij mijn weten is de betaling niet hoger dan de functie die je ervoor bekleedde. Want uiteindelijk wordt je vanuit uw organisatie gedetacheerd naar het kabinet. Dus was je initieel NA11 dan ben je gedurende uw stint op het kabinet NA11 en wordt je dan ook volgens dat barema betaald.
Ik ben niet op de hoogte van enige extra betaling die men daar zou krijgen.
Maar bon, ik ben ook nog niet gevraagd voor een kabinet. Dus misschien ben ik niet op de hoogte van alles. Maar heb een collega die het aanbod had gekregen en dit had afgeslagen daar toch niets extra over horen zeggen.
Dat is wat overdreven. Mijn vader alleszins niet en hij kent er een hele resem die gewoon in loondienst zijn. Ja dat gaat dan over bruto bedragen tussen 100 en 500k bruto/jaar. Het zal ook wel van de industrie afhangen en/of het om een buitenlandse multinational gaat of niet.
De CEO van mijn firma is ook gewoon in loondienst.

Opzoeking doen bij de Nationale Bank waarschijnlijk. Maar dan moet je wel conclusies kunnen trekken uit de publicaties en jaarrekeningen. Staatsbladmonitor.be weergeeft ook handige informatie.Hoe kan je dit weten? Wil dit wel eens opzoeken voor mijn bedrijf![]()