Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik stel mij ferm vragen bij die Robert Half guide hoor. Ik zou ook minstens 1000€ bij moeten hebben, en extralegale voordelen blijven ze ook maar vaag over.
Ik vind ze ook wel erg hoog liggen (ik zit in de treasury/corporate finance categorie). Voor een gemiddelde leeftijd van 50-55 kan ik er nog inkomen, maar dit is toch niet representatief voor 25-35 denk ik.

Ik vind ze ook wel erg hoog liggen (ik zit in de treasury/corporate finance categorie). Voor een gemiddelde leeftijd van 50-55 kan ik er nog inkomen, maar dit is toch niet representatief voor 25-35 denk ik.
Exact zelfde categorie voor mij, dus we kijken naar ‘t zelfde 😜. Ik verdien te weinig, dat is een feit, maar de gids vind ik zéér hoog.

Die van robert half vind ik wel een goede. (Is wel enkel voor finance profielen)
Ook voor IT profielen staar er lonen in die gids.

Ik stel mij ferm vragen bij die Robert Half guide hoor. Ik zou ook minstens 1000€ bij moeten hebben, en extralegale voordelen blijven ze ook maar vaag over.
Bij mij klopt het redelijk goed (IT functie). Ik zit bijna pal op het 50e percentiel voor iemand met +/- 5 jaar ervaring. Waar je ergens op die band zit hangt ook sterk af van je extralegale voordelen. Zoals gezegd zijn die banden enkel je brutoloon, maar het bedrag van je nettovergoeding, bonus of een auto maken al veel verschil. Zelf heb ik bv. geen auto, dus als je €500 bruto eraf haalt, zit ik al dichter bij 25e percentiel.

Naast salariskompas (Jobat) heb je bv. ook nog loonwijzer.be.
Je kunt het ook gewoon vragen aan enkele (ex) collega's of vrienden natuurlijk ;) Ik heb bij mijn jobwissel mijn oud & nieuw loon naar 4 vrienden (incl. 1 ex collega) gestuurd & die kunnen dan perfect vergelijken met wat zij hebben. Het leuke aan dit te bespreken met (ex-)collega's is dat die perfect weten wat uw skills zijn, in dezelfde sector zitten & kunnen vergelijken met hun nieuw bedrijf.

Laatst bewerkt:
Zijn er nog recente loonstudies uitgevoerd ( a la salariskompas)? Kwestie van effectief te kunnen bench marken. Steeds als ik hier kijk voel ik mij slecht :)
Ik heb het al gezegd, 2000 netto=1800 netto voor Corona. Lonen moeten dringend met 200 netto omhoog, alles is duurder geworden en de lonen stijgen niet mee.

Ik heb het al gezegd, 2000 netto=1800 netto voor Corona. Lonen moeten dringend met 200 netto omhoog, alles is duurder geworden en de lonen stijgen niet mee.
Strop met 4/5de te werken, dan is uw probleem opgelost :p.

Maar eerlijk waar ik heb voorlopig nog niet veel gezien van een stijging in de prijzen. Mijn kosten liggen in dezelfde grootteorde.

Heb ook wel het gevoel dat ze naar de hoge kant zijn maar zal ergens mss ook een beetje een verkoopstrategie zijn van hun. Het geeft wel ergens een richting wat je zou mogen verwachten.

Maar waarop is dit gebaseerd? Ik verbruik thuis wat meer en koop meer etenswaren door al het thuiswerk, maar ik doe dan ook geen geld meer op aan de lunch 's middags en gebruik de auto minder. Mijn indruk is eerder omgekeerd.

Maar waarop is dit gebaseerd? Ik verbruik thuis wat meer en koop meer etenswaren door al het thuiswerk, maar ik doe dan ook geen geld meer op aan de lunch 's middags en gebruik de auto minder. Mijn indruk is eerder omgekeerd.

Horeca, elektronica, EGW, bepaalde grondstoffen,...
Ik vermoed alles omtrent "doe het zelf" ook een stuk duurder is geworden gezien het massaal renoveren tijdens laatste jaar en het grondstoffentekort.

Goh ik vind die starterslonen zo ongewoon niet alsinds. Ik heb nog voor ik afgestudeerd ben een contract van 3200 bruto getekend en al mijn medestudenten zitten daar ook rond. Weliswaar in een ander vakgebied, maar misschien vergelijkbaat met IT.

Die hogere lonen gaan al vaak over managementfuncties. Maar dan waarschijnlijk over echte managers want tegenwoordig noemen ze alles een "manager", zelfs een kuisvrouw.

Naar mijn gevoel gaan zo'n kantoren juist de lonen gaan onderwaarderen. Ik heb via een 5-tal headhunter kantoren gesolliciteerd, waarbij ze mij maar een loon van 2500-2800 konden bieden, terwijl vele privébedrijven stonden te springen om boven de 3000 te gaan.

Laatst bewerkt:

Ik zal het anders omschrijven. Iedereen ziet zijn eigen kosten en dat is nogal persoonsafhankelijk :p.

Bij gebrek aan beter topic: via linkedn aanbod gekregen om bij een competitor te komen werken aan beter loon voor min of meer zelfde jobinhoud. Ben eens benieuwd. Heb in januari nog van huidige werkgever loonsverhoging gevraagd en gekregen (ongeveer 15% netto erop voortuitgegaan). Zou mooi zijn moest ik dit jaar nog eens vooruitgaan.

Bij gebrek aan beter topic: via linkedn aanbod gekregen om bij een competitor te komen werken aan beter loon voor min of meer zelfde jobinhoud. Ben eens benieuwd. Heb in januari nog van huidige werkgever loonsverhoging gevraagd en gekregen (ongeveer 15% netto erop voortuitgegaan). Zou mooi zijn moest ik dit jaar nog eens vooruitgaan.
Hangt er wat vanaf e ... of je echt wilt vertrekken.

Ik krijg regelmatig headhunters aan de lijn of van die random recruiters op LinkedIn, maar ik ga er eigenlijk zelfs niet op in (dus kom nooit tot vragen hoeveel ze me zouden geven), maar het zou toch al serieus de moeite moeten zijn om mij te overtuigen om te switchen hoor.

Voor zo van die toestanden als 'het is 100 EUR netto extra' denk ik er nog niet aan.

Hangt er wat vanaf e ... of je echt wilt vertrekken.

Ik krijg regelmatig headhunters aan de lijn of van die random recruiters op LinkedIn, maar ik ga er eigenlijk zelfs niet op in (dus kom nooit tot vragen hoeveel ze me zouden geven), maar het zou toch al serieus de moeite moeten zijn om mij te overtuigen om te switchen hoor.

Voor zo van die toestanden als 'het is 100 EUR netto extra' denk ik er nog niet aan.

Hoe moet een verbetering er dan uitzien voor jou, eer je overstag zou willen gaan?

Hoe moet een verbetering er dan uitzien voor jou, eer je overstag zou willen gaan?
Inhoudelijk goed zitten is sowieso een eerste.

Mijn eerste overstap: +700 bruto. Dan daar ook nog eens naast de jaarlijkse opslagen een jump van 700 gemaakt omdat ik dat elders ook kon krijgen en ik op het punt stond te gaan.

Toen ik daar dan vertrok was het om zelfstandig te worden, dus ook voor een substantiële verbetering.

Wij zetten op ons gemeenschappelijke rekening evenveel als voor Corona en komen daar nog steeds mee toe. Dat is voor al het 'noodzakelijke' dus nee uw stelling klopt niet

Terug
Bovenaan