Ik weet niet of ik het hier mag posten maar soit. Ik heb een maand ouderschapsverlof in de zomer en als ik mijn bedrijfswagen gebruik moet ik een bedrag per km betalen achteraf dat ik gereden heb in die maand. Is dit omdat het wettelijk zo is of is dat eigen aan mijn bedrijf ?
Wat met de bedrijfswagen tijdens schorsing van de arbeidsovereenkomst? - Studio Legale Advocaten
Een bedrijfswagen welke u aan een werknemer voor privé doeleinden ter beschikking stelt, is een looncomponent. In het geval de arbeidsovereenkomst met uw werknemer geschorst wordt, om gelijk welke reden, heeft de uw werknemer slechts recht op zijn bedrijfswagen in zoverre hij recht heeft op zijn...
"Voltijds tijdskrediet, ouderschapsverlof, thematische verloven en tijdelijke werkloosheid:
Ook in deze situaties bekomt men een volledige schorsing van de arbeidsovereenkomst. Uw werknemer zal dan terugvallen op een uitkering van de RVA. Het arbeidsrecht beschouwt deze uitkering niet als loon en het recht op de voordelen in natura vervalt dan ook. Zelfs indien u een aanvulling zou betalen op de TVA uitkering van uw werknemer, dan nog zal de wetgever dit niet als loon beschouwen. Gedurende deze periode kan u dan ook eisen dat uw werknemer zijn bedrijfswagen inlevert."
Heel fair van je werkgever dat je je bedrijfswagen niet moet inleveren.