Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Je kan LT incentives altijd meenemen in nieuwe loonsonderhandelingen. Ik ben 2 keer veranderd in de afgelopen 5 jaar en mijn LTI's zijn steeds uitbetaald geweest, niks aan verloren.

Je bedoelt uitbetaald door je nieuwe werkgever?

Goh ja, als ik op korte termijn een carrièreswitch maak zal het waarschijnlijk als freelancer zijn. Dan heb je die mogelijkheid niet lijkt me.

Je bedoelt uitbetaald door je nieuwe werkgever?

Goh ja, als ik op korte termijn een carrièreswitch maak zal het waarschijnlijk als freelancer zijn. Dan heb je die mogelijkheid niet lijkt me.
Ja. Ik had voor een kleine 100k EUR aan LTI's opgebouwd bij mijn 2 vorige werkgevers en ben daar niks van kwijtgeraakt.

In geval van switch naar freelancer kan je misschien ook gewoon "strategisch wachten" :p

Ja. Ik had voor een kleine 100k EUR aan LTI's opgebouwd bij mijn 2 vorige werkgevers en ben daar niks van kwijtgeraakt.

In geval van switch naar freelancer kan je misschien ook gewoon "strategisch wachten" :p
Op LTIs kunt ge zo blijven strategisch wachten he. En als ge het deftig doet, zou het elk jaar net dat beetje meer moeten zijn om op te wachten

Op LTIs kunt ge zo blijven strategisch wachten he. En als ge het deftig doet, zou het elk jaar net dat beetje meer moeten zijn om op te wachten
Jah, bij WG2 een volle maand gewacht tot payday van bonus en LTI om dan daags nadien ontslag te geven.
Ik voelde me wel een beetje schuldig :unsure:

Jah, bij WG2 een volle maand gewacht tot payday van bonus en LTI om dan daags nadien ontslag te geven.
Ik voelde me wel een beetje schuldig :unsure:
Ja ok. Ma dan hebde ofwel geen LTI gehad voor jaar daarna of was het in vergelijking de moeite niet en hebt ge het laten schieten.

Prolly uw onderhandelde sign bonus om de LTIs van de werkgever daarvoor te compenseren? 😀

Correct, dus die maand had ik loon, performance bonus, en 1/3e LTI van WG 1, in totaal voor 70k bruto; dan moet een mens al eens strategisch durven wachten.

Bij overstap van WG1 naar WG2 heb ik wel een performance bonus van 25k bruto laten schieten.

Weer vorige edities kwijt ...

Ondertussen 3 jaar freelancer geweest, de start rates had ik gepost in een andere thread maar die is dood denk ik :)
Ik ga nu zelf ondernemen dus ik ga terug naar een "minimum viable" loon. Dit is dus waar ik mijn carriere als loontrekkende / freelancer voorlopig pauzeer.

Heel [heel] tevreden, veel geluk gehad, maar ook de nodige skills.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: Bachelor audiovisuele kunsten
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Freelancer
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): IT / AI
Huidige functie: CTO
Anciënniteit: 3 jaar in huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Minder

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
- Freelancer
- Omzet dit jaar was 360.000 eur.
- 1600 / dag +-
Is deel KPI driven bonus [+-100k], gewone rate, etc.

Ik geloof +- 30 vakantiedagen.

Aan het werk als nodig, always monitoring.
Ik ervaar dat niet als stress / erg, maar niet iedereen wilt zat / zon / vakantie periodiek slack, mails en platform checken.
Een paar keer zeer ondankbare strategien / taken moeten uitvoeren die niet voor iedereen weggelegd zijn.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: 50/50 thuis, laatste tijd 80% thuis.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: 0,0
Hoe vaak overuren te presteren: Niet / beetje on call
Telewerk (buiten corona-periode):2/3 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja

Vind de legacy niet meer :)
In dit bedrijf van 4000, naar 4400 en nu dus 4900.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Huidige functie: Project manager
Anciënniteit: 3,5 jaar in huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38

Maand salaris (bruto): 4900
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2750 -> 2900? Nog geen loonbrief gehad
Nettovergoedingen: 100 ish
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: Ja
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%):Nee
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Verwaarloosbare hoeveelheid stockoptions

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Thuis
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd:
Eigen auto nodig voor het werk:
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Toyota corrola break & tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 4 ancieniteit
Hoe vaak overuren te presteren: Niet
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: 1

Heel tevreden van pakket, super work / life balans.
Zou op een ander waarschijnlijk nog een tik hoger geraken & misschien komt dat er nog van gezien de uitdaging nu toch wat uit begint te doven.

Laatst bewerkt:
Weer vorige edities kwijt ...

Ondertussen 3 jaar freelancer geweest, de start rates had ik gepost in een andere thread maar die is dood denk ik :)
Ik ga nu zelf ondernemen dus ik ga terug naar een "minimum viable" loon. Dit is dus waar ik mijn carriere als loontrekkende / freelancer voorlopig pauzeer.

Heel [heel] tevreden, veel geluk gehad, maar ook de nodige skills.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Freelancer
Huidige functie: CTO
Anciënniteit: 3 jaar in huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40

- Freelancer
- Omzet dit jaar was 360.000 eur.
- 1600 / dag +-
Is deel bonus, gewone rate, etc.

Ik geloof +- 30 vakantiedagen.

Aan het werk als nodig, always monitoring.
Ik ervaar dat niet als stress / erg, maar niet iedereen wilt zat / zon / vakantie periodiek slack, mails en platform checken.
Een paar keer zeer ondankbare strategien / taken moeten uitvoeren die niet voor iedereen weggelegd zijn.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: 50/50 thuis, laatste tijd 80% thuis.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Hoe vaak overuren te presteren: Niet / beetje on call
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja
Dat is wel heel sterk. 1600/dag factureren op uw leeftijd als freelancer met minder dan 40u werk per week en 80% thuiswerk? Chapeau!

Hoe ben je eigenlijk aan een CTO freelance positie geraakt zonder een echt technische voorgaande ervaring? Laten we eerlijk zijn, project managers in IT hebben meestal enkel een oppervlakkige technologie kennis. Wat houdt de job van CTO in, in dat bedrijf?
Geen "puur" technische ervaring, wel kennis.
Dat heeft me altijd enorm geholpen in traditioneel minder technische rollen omdat je heel wat respect en good will wint van het team natuurlijk.
Dit was een PM rol binnen een deep tech bedrijf. Projecten genre 'high volume real-time AI sensor data processing pipeline opzetten', dan is wat technische kennis wel handig :)

Hoewel ik geen expert ben in een specifiek domein kan ik prima de meeste rollen invullen / bijstaan op een "ok" niveau [frontend, backend, devops, data, etc]. In mijn nieuwe onderneming bouw ik nu bvb wel quasi alles zelf.

Wat doet een CTO zoal?
Van business plannen maken, teamlead spelen en board meetings tot kubernetes clusters opzetten, architectuur meetings, coderen, data analytics en integratie calls runnen. Idealiter meer van de eerste zaken natuurlijk.
"Whatever is needed"

Laatst bewerkt:
Net mijn 13de maand ontvangen, heel tof allemaal, leuk extraatje van 1800€ netto.
Als ik dan zie waar dit vandaan komt, komen we op een bruto bedrag uit dat 3x hoger is. ( zo werkt dat eenmaal hier)
Lees je in de krant, dat ze in Bergen net een overpriced, totaal overbodig stationsgebouw hebben gezet dat 480! miljoen heeft gekost.
Make sense zeker?🙄

Net mijn 13de maand ontvangen, heel tof allemaal, leuk extraatje van 1800€ netto.
Als ik dan zie waar dit vandaan komt, komen we op een bruto bedrag uit dat 3x hoger is. ( zo werkt dat eenmaal hier)
Lees je in de krant, dat ze in Bergen net een overpriced, totaal overbodig stationsgebouw hebben gezet dat 480! miljoen heeft gekost.
Make sense zeker?🙄

Inderdaad ik ben voor de afschaffing van die 13de maand zodat we nog meer kunnen investeren in openbaar vervoer!

:unsure:

Make sense zeker?🙄

Uiteraard; net zoals het nog meer sense maakt dat je daar in de toekomst als "sterke schouder" nog meer op zal mogen afdragen, terwille van "de maatschappij"... :crazy:

Net zoals ondernemers en CEO's die bij monde van Vooruit in de voorbije weken uiteraard allemaal zwembadliggende lamstralen zijn.

Terug
Bovenaan