Als je zo moet denken en elkaar niet kan vertrouwen, kan je beter alleen blijven en bij uw mama blijven wonenMinaar hier of daar en dat is ook opgelost he
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je zo moet denken en elkaar niet kan vertrouwen, kan je beter alleen blijven en bij uw mama blijven wonenMinaar hier of daar en dat is ook opgelost he
Gohja, ik heb nog mensen geweten hoor. Die gescheiden zijn omdat 1 v/d 2 nauwelijks thuis is.Als je zo moet denken en elkaar niet kan vertrouwen, kan je beter alleen blijven en bij uw mama blijven wonen
Dat klopt maar je draait nu rond de pot en je zit in de ontkenningsfase.Als je zo moet denken en elkaar niet kan vertrouwen, kan je beter alleen blijven en bij uw mama blijven wonen

)
Het pakket is prima maar de vele overuren, piekmomenten en weinig telewerk doen van mij af aan het totaalplaatje.1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: Manager BIG 4
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7 Jaar (maar niet altijd in Belgie)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Allenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: arbeider
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Bedrijfrevisioren
Huidige functie: Manager
Anciënniteit: +1 jaar (na promotie, maar ik werk bij Big 4 sind 2017)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-45
verantwoordelijkheden: een team van max 1-2 Junior/senior. Niet zo groot.
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3900 Euro +mobility allowance 620 Euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3150
Nettovergoedingen: max 450 Euro netto (300 Euro allowance + 200 Euro lunch allowance het hangt van de dag waarop ik werk)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): vol
BedrijfsGSM/laptop: gsm (-12 Euro en -6 Euro per het gebruiken van pc)
Maaltijdcheques: niet meer als je manager bent.
Ecocheques: ja 250 Euro netto per jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, geen idee hoeveel 20 Euro per maand
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus gebetaald uit aandelen ongeveer een loon maand (3k Euro)
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 17
Afstand woon/werk in tijd: 40 minuten.
Eigen auto nodig voor het werk: niet
Verplaatsingsvergoedingen: ik krijg een mobility allowance van 600 Euro gross+ trein abbonament.
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): niet
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 10
Vakantiedagen (andere extra): ik kan meer dagen met mijn vakatien geld
Vrijheid om verlof te nemen: makkelijk
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk (van 9 uur tot 18/19 urr
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: niet zo veel. Ok. Ik zou willen meer verantwoordelijkheiden
Hoe vaak overuren te presteren: busy season meer van 9 uur to 22-23 uren.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: taal leren.
Telewerk (buiten corona-periode): mogelijk maar weniger dan vroeger.
Verantwoordelijkheid over personeel: verantwoordelijk over junior/seniors maar team is niet zo groot.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: Manager BIG 4
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7 Jaar (maar niet altijd in Belgie)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Allenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3900 Euro +mobility allowance 620 Euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3150
Nettovergoedingen: max 450 Euro netto (300 Euro allowance + 200 Euro lunch allowance het hangt van de dag waarop ik werk)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): vol
BedrijfsGSM/laptop: gsm (-12 Euro en -6 Euro per het gebruiken van pc)
Maaltijdcheques: niet meer als je manager bent.
Ecocheques: ja 250 Euro netto per jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, geen idee hoeveel 20 Euro per maand
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus gebetaald uit aandelen ongeveer een loon maand (3k Euro)

Gohja, als je met 2 kunt bouwen aan een toekomst & ook met 2 werkt is het allemaal een stuk makkelijker natuurlijk.Dat klopt maar je draait nu rond de pot en je zit in de ontkenningsfase.
De kans dat uw vrouw bij u blijft is 99% maar die kans is niet 100%.
100% bestaat niet (Uitgezonderd een examen of zo.)
indien je daar in gelooft dan lieg je uzelf wat voor.
Haha maar veel mensen zijn gewoon jaloers op u. Alles reeds afbetaald op uw 41 jaar en de jackpot gewonnen in de liefde en meerdere andere zaken (!). Want je moet ook eerlijk zijn. Op uw 41ste een eigen woonst hebben (met de liefde van je leven) + die volledig is afbetaald dat komt niet zo dikwijls voor![]()

Een lening aan +/- 1% zou ik toch zo lang mogelijk vasthouden, anderzijds is lening loos zijn ook een leuke gedachten.Dat klopt maar je draait nu rond de pot en je zit in de ontkenningsfase.
De kans dat uw vrouw bij u blijft is 99% maar die kans is niet 100%.
100% bestaat niet (Uitgezonderd een examen of zo.)
indien je daar in gelooft dan lieg je uzelf wat voor.
Haha maar veel mensen (ikzelf ook) zijn ook gewoon jaloers op u. Alles reeds afbetaald op uw 41 jaar en de jackpot gewonnen in de liefde en meerdere andere zaken (!). Want je moet ook eerlijk zijn. Op uw 41ste een eigen woonst hebben (met de liefde van je leven) + die volledig is afbetaald dat komt niet zo dikwijls voor![]()
Onafhankelijk de financiële theorie van lening met interest VS inflatie (tegenwoordig geen woonbonus toestanden meer, maar ook geen 1% leningen meer natuurlijk), als je met een lening zit waar er 1K/mnd van uw rekening verdwijnt elke maand is het toch veel leuker om dat ineens elke maand gewoon te mogen houden. Korte pijn I guess, want om af te korten moet je storten & is het natuurlijk een pijnlijke dag.Een lening aan +/- 1% zou ik toch zo lang mogelijk vasthouden, anderzijds is lening loos zijn ook een leuke gedachten.
Onafhankelijk de financiële theorie van lening met interest VS inflatie (tegenwoordig geen woonbonus toestanden meer, maar ook geen 1% leningen meer natuurlijk), als je met een lening zit waar er 1K/mnd van uw rekening verdwijnt elke maand is het toch veel leuker om dat ineens elke maand gewoon te mogen houden. Korte pijn I guess, want om af te korten moet je storten & is het natuurlijk een pijnlijke dag.
Zoals ik in mijn post eerder ook al aanhaalde, ik heb mijn lening voor een groot stuk afgekort & 't is toch veel leuker om slechts enkele 100en EUR te zien verdwijnen elke maand VS veel meer. Zeker wetende dat ik daar op 't einde van 't jaar nog een stuk van terug krijg.
En natuurlijk, ook geen risico meer dat je uw lening niet meer zou kunnen betalen, als je bv. uw werk zou verliezen of iets dergelijks.
Is dit een trol of for real? Ik ben gewoon (intern) boekhouder in een bedrijf en ik heb quasi dezelfde verloning en nooit overuren...![]()

Heel erg bedankt voor de opmerking. Ik denk dat dit verschil waarschijnlijk te wijten is aan het feit dat ik geen buitenlander ben.Is dit een trol of for real? Ik ben gewoon (intern) boekhouder in een bedrijf en ik heb quasi dezelfde verloning en nooit overuren...![]()
Momenteel al 2 jaar op hetzelfde loon, weet niet of dit nog marktconform is.
Marktconformiteit van een loon kan toch ook wijzigen buiten de index?Je hebt toch de index gehad, niet ?
.Marktconformiteit van een loon kan toch ook wijzigen buiten de index?
Wanneer de markt plots vraagt achter een bepaald profiel kunnen die tarieven (en lonen) vlotjes sneller stijgen dan de index.
Al zal dat effect op 2j echter minimaal zijn.
Ik las de bewerkte versie waarin hij dat wel vermeldt.Maar hij melde dat hij al 2 jaar hetzelfde loon had. Dus leek het alsof er niets was bijgekomen.
.Goh, bij ons is het al sinds de corona héééééél beperkt gebleven. Pretty much enkel index & vorig jaar of 2j terug dacht ik wat afronding naar boven.Maar hij melde dat hij al 2 jaar hetzelfde loon had. Dus leek het alsof er niets was bijgekomen.