Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Is het marktconform om een maandsalaris van 7500 eur bruto te eisen met een totaalpakket aan voordelen (groepsverzekering, bedrijfswagen, GSM, bonus, 13e maand, …) voor de functie van head of accounting, als je 7 jaar werkervaring hebt? Of is dat te hoog gemikt? Organisatie is een familiebedrijf die 1 miljard omzet haalt en 3000+ werknemers heeft in Europa.

Is het marktconform om een maandsalaris van 7500 eur bruto te eisen met een totaalpakket aan voordelen (groepsverzekering, bedrijfswagen, GSM, bonus, 13e maand, …) voor de functie van head of accounting, als je 7 jaar werkervaring hebt? Of is dat te hoog gemikt? Organisatie is een familiebedrijf die 1 miljard omzet haalt en 3000+ werknemers heeft in Europa.
Head of Accounting van de volledige groep (dus behoorlijk groot team onder jou) met directe rapportering naar CFO?

Lijkt me realistisch in dat geval. Uw jaren werkervaring zou op zich weinig mogen uitmaken.

Als je de capaciteiten hebt zou ervaring weinig tot geen rol mogen spelen - imo niet onrealistisch, voor zo een bedrijf zal dat al een deftige afdeling zijn.

Head of Accounting van de volledige groep (dus behoorlijk groot team onder jou) met directe rapportering naar CFO?
Inderdaad, geen groot team maar wel directe report aan de group CFO
Lijkt me realistisch in dat geval. Uw jaren werkervaring zou op zich weinig mogen uitmaken.
Als je de capaciteiten hebt zou ervaring weinig tot geen rol mogen spelen - imo niet onrealistisch, voor zo een bedrijf zal dat al een deftige afdeling zijn.
OK, bedankt voor de bevestiging!

Zij vinden dat ik reeds goed betaald word,
Uiteraard vind uw werkgever altijd dat je genoeg betaald wordt.

een jaarlijkse opslag van 2-3% af te spreken indien de performantie naar wens is
Er is geen enkele WG die zichzelf zo'n steen aan de nek gaat hangen. Economie onderuit, jij die geen goesting meer hebt, ... Veel risico voor de WG om zichzelf te verbranden aan zo'n afspraak.
Ik ben nu aan het twijfelen om toch niet het onderste uit de kan te halen,
Het feit dat je bij een andere WG een aanbod van 6k bedongen hebt wil zeggen dat je huidige loon (na die opslag) wel redelijk marktconform zal zijn. Die andere WG heeft natuurlijk ook al meegerekend dat je de eerste 2j geen opslag zal krijgen.

Er is geen enkele WG die zichzelf zo'n steen aan de nek gaat hangen. Economie onderuit, jij die geen goesting meer hebt, ... Veel risico voor de WG om zichzelf te verbranden aan zo'n afspraak.

Het bestaat hoor, ik heb elk jaar een opslag (naast de index), zelfs niet eens gekoppeld aan mijn evaluatie.
Evaluatie en bedrijfsprestaties zijn bij ons toch vooral gelinkt aan de bonus.

Neen.
Geloof me.
Lol, kort door de bocht.
Ik kan alvast zeggen dat een senior PM bij ons hoger in Hay level zit dan een senior diensthoofd (die verantwoordelijkheid heeft voor 30-40 man). En PM’s dus al vrij hoog in de hiërarchie en dus verloning staan.
En dat de 6k redelijk onderaan de vork zit.
Wat niet slecht is, maar ook niet dat het niet meer kan zijn.

Natuurlijk als jij bij een matig of ondermaats bedrijf werkt dan is dat in de eerste plaats uw eigen schuld.

Hoor je mij niet ontkennen maar het is eerder zeldzaam in de privé dat er opslag bestaat gekoppeld aan anciënniteit.
In de openbare sector kom je het nog tegen dacht ik?
Ik denk dat alle ambtenaren op die manier opslag krijgen. Bij FED is ieder jaar kleine opslag en om de 5j grote opslag. Ook al doe je geen fluit.

Hoor je mij niet ontkennen maar het is eerder zeldzaam in de privé dat er opslag bestaat gekoppeld aan anciënniteit.
In de openbare sector kom je het nog tegen dacht ik?

Geen idee. Ik ben ook de enige die dat heeft in het bedrijf. Jaren geleden was ik niet meer tevreden met mijn loon en heb ik dat ook gezegd. Toen heb ik het antwoord gekregen dat loon nooit de reden zal zijn van mijn vertrek en hebben ze een nieuw pakket samengesteld. Deel daarvan was een jaarlijkse opslag in januari (die ze dan in de praktijk altijd nog eens naar boven afronden). Ik denk ook dat ze wilden vermijden van elk jaar met mij in discussie te moeten gaan over opslag.

Geen idee. Ik ben ook de enige die dat heeft in het bedrijf. Jaren geleden was ik niet meer tevreden met mijn loon en heb ik dat ook gezegd. Toen heb ik het antwoord gekregen dat loon nooit de reden zal zijn van mijn vertrek en hebben ze een nieuw pakket samengesteld. Deel daarvan was een jaarlijkse opslag in januari (die ze dan in de praktijk altijd nog eens naar boven afronden). Ik denk ook dat ze wilden vermijden van elk jaar met mij in discussie te moeten gaan over opslag.
Well played sir, well played.

Voltijdse werknemer verdient gemiddeld meer dan 4.000 euro bruto per maand
Precies niet conform met de BG'ers hier!

Precies niet conform met de BG'ers hier!

Jij kent het concept achter het gemiddelde precies niet.
Voor elke BG'er die hier z'n loon komt showen (al dan niet lichtelijk opgeblazen) zijn er wrs 5 BG'ers ofzo die het moeten stellen met een normaal modaal loon zoals de rest van de bevolking.
Betwijfel ook sterk of de grote topverdieners tijd hebben om tijdens de dag/werkuren op BG te liggen posten of zelfs nog op een gameforum zitten. 😂

Jij kent het concept achter het gemiddelde precies niet.
Voor elke BG'er die hier z'n loon komt showen (al dan niet lichtelijk opgeblazen) zijn er wrs 5 BG'ers ofzo die het moeten stellen met een normaal modaal loon zoals de rest van de bevolking.
Betwijfel ook sterk of de grote topverdieners tijd hebben om tijdens de dag/werkuren op BG te liggen posten of zelfs nog op een gameforum zitten. 😂
Was aan het grappe é :)

Hebben PM's bij jullie meerdere lagen van direct reports dan?
Het antwoord heeft een dubbel antwoord.
Je hebt verschillende teams die geleid worden door een senior PM, in die zijn team zitten 2-4 PM’s en 2-4 projectleiders waar hij rechtstreeks verantwoordelijk over heeft.

Dan heb je projecten waarbij naargelang de omvang er een senior project manager of een project manager aan het hoofd staat, en voor hem werken dan wederom naargelang de omvang project managers en projectleiders. Maar het kan dus perfect zijn dat teamleider senior PM van team 1 een project leidt waarbij voor hem PM van team 2 en 3 werken en projectleiders van team 3 en 4. En uiteraard er dan interne of externe medewerkers ook mee in het team zitten voor de uitvoering.
Maar reporting gebeurt normaal maar tot 2 niveaus. Een externe werknemer zal nooit rechtstreeks report moeten uitbrengen aan de senior PM, maar altijd naar de projectleider of PM.

Terug
Bovenaan