Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
In deze thread is het om het meeste te verdienen. Maar er zijn ook alternatieven.
Minimalistisch en simpeler leven, kan ook voldoening geven.
Zijn ook veel zaken van op youtube en dergelijke te vinden...

In deze thread is het om het meeste te verdienen. Maar er zijn ook alternatieven.
Minimalistisch en simpeler leven, kan ook voldoening geven.
Zijn ook veel zaken van op youtube en dergelijke te vinden...
Als fabrieksarbeider ging ik hier (ofja op 9lives) destijds in 2014 ook mijn loon van 1350 - 1400 netto voor vooral nachtwerk en vroege shifts niet durven posten, het is hier het neusje van de zalm bij wijze van. Maar aan de andere kant, in mijn geval kan ik ook niet tegen mijn familie en vrienden heel eerlijk zijn over mijn loon, ik denk dat het voor velen zo is.... En ik begrijp je intenties, maar fuck that shit to be honest; ik leef al bij al nog steeds behoorlijk somber, maar ik moet nergens mee inzitten en ik heb mijn eigen woning ookal moet ik hier 1500 per maand er voor ophoesten na mijn relatiebreuk. Voldoening genoeg.

Als fabrieksarbeider ging ik hier (ofja op 9lives) destijds in 2014 ook mijn loon van 1350 - 1400 netto voor vooral nachtwerk en vroege shifts niet durven posten, het is hier het neusje van de zalm bij wijze van. Maar aan de andere kant, in mijn geval kan ik ook niet tegen mijn familie en vrienden heel eerlijk zijn over mijn loon, ik denk dat het voor velen zo is.... En ik begrijp je intenties, maar fuck that shit to be honest; ik leef al bij al nog steeds behoorlijk somber, maar ik moet nergens mee inzitten en ik heb mijn eigen woning ookal moet ik hier 1500 per maand er voor ophoesten na mijn relatiebreuk. Voldoening genoeg.
Bij mij in de familie gooi ik dat zonder problemen op tafel als het somehow ineens over centen gaat hoor.
Maar binnen ons bedrijf is dat eerder een besloten cultuur, dus daar moet men het ni weten.

Hangt natuurlijk af van familie tot familie. Er zijn er die zoveel verdienen dat ze 't niet aan hun familie hun neus willen hangen & net het tegenovergestelde voor gelijkaardige redenen.

Bij mij in de familie gooi ik dat zonder problemen op tafel als het somehow ineens over centen gaat hoor.
Maar binnen ons bedrijf is dat eerder een besloten cultuur, dus daar moet men het ni weten.

Hangt natuurlijk af van familie tot familie. Er zijn er die zoveel verdienen dat ze 't niet aan hun familie hun neus willen hangen & net het tegenovergestelde voor gelijkaardige redenen.
Het omgekeerde hier; mijn ouders zeiden en hoopten telkens dat ik 'in mooie kleren' ging kunnen gaan werken, maar om het nu in het gezicht te draaien dat ik als prille dertiger grosso modo even veel netto heb dan mijn ouders samen vind ik erg. Op mijn werk hebben we allemaal onze vaste barema's, dus daar kan je weinig mysterieus over doen dan.

Het omgekeerde hier; mijn ouders zeiden en hoopten telkens dat ik 'in mooie kleren' ging kunnen gaan werken, maar om het nu in het gezicht te draaien dat ik als prille dertiger grosso modo even veel netto heb dan mijn ouders samen vind ik erg. Op mijn werk hebben we allemaal onze vaste barema's, dus daar kan je weinig mysterieus over doen dan.
Gohja, andere tijden ook eh.
M'n pa is altijd zelfstandig geweest dus verdiensten waren soms goed, soms minder goed, maar algemeen ca va.
Laat staan dat ik qua nettowaarde snel (of zelfs ooit) aan m'n ouders zal komen, enkel & alleen al wegens de waarde van hun eigendom. M'n pa z'n woning is gemakkelijk 3 keer zoveel waard als die er ooit voor betaald heeft & ikzelf anno 2024 zo'n woning aanschaffen is zelfs niet realistisch meer.

Als 'normaal halfopen bebouwing, huis v/d jaren 80' is dat nu wss al bijna 500K 'waard'.

Het contrast tussen mij & wat m'n pa vroeger verdiende zal wss niet zo groot zijn dan dat van u, but still. Zou niets uitmaken.

Update na loonsverhoging
Enkel veranderde gegevens in vet gezet

1. PERSONALIA
Leeftijd: 40 > 41 > 42 > 43
Opleiding: secundair (KSO)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 21 > 22 > 22,5 > 23 > 24 > 24,5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: feitelijk samenwonend (alleenstaand dus)
Aantal kinderen ten laste: 0 (dochter van bijna 2 jaar staat ten laste bij de mama)

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: administratief bediende
Anciënniteit: 3 > 3,66 > 4 > 4,66 > 5,66 > 6
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 42 (maar dat wordt niet verwacht, ik werk gewoon graag. Als ex-zelfstandige had ik werkdagen van 10 à 12 uur. Mijn huidige werkdagen lijken enorm kort) > idem

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2900 > 3015 > 3140 > 3488 > 3540 > 3700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2078 > 2146,45 > 2214 > 2466 > 2542 > 2630?
Nettovergoedingen: 155 > 175
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abonnement. Laptop is niet de bedoeling privé te gebruiken, maar kan in principe wel. Enkel VAA voor GSM + abo.
Maaltijdcheques: 8 euro waarvan 1,09 eigen bijdrage
Ecocheques: 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, geen idee %
Hospitalisatieverzekering: ja, DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): winstpremie. Klein percentage. Maar na een goed jaar een mooi extraatje > 2020 was een goed jaar voor het bedrijf, premie was 2800 euro netto. Toch mooi. Voor 2021 kan het ook zoiets zijn. Komende jaren zal wel wat minder zijn > premie 3700 netto (niet verwacht), vanaf volgend jaar zal dit, zoals aangekondigd en algemeen geweten, wel serieus zakken > winstpremie over 2022 was €2290 netto > winstpremie over 2023: €2050 netto

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaams-Brabant
Afstand woon/werk in km's: 0,2 > 3
Afstand woon/werk in tijd: 5 min > 12 min (fiets)
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: fietsvergoeding, blijkbaar €35,64 > €0,35/km = €2,1/dag
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): nee

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 5 + 1 dag anciënniteit + 2 extra dagen voor iedereen
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: helaas niet
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: soms
Hoe vaak overuren te presteren: zie hoger "aantal uren aan het werk".
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, als ik het echt zou vragen/willen.
Telewerk (buiten corona-periode): ja, maar ik werk altijd op kantoor > 1 of 2 dagen/week
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Hier ga ik niet rijk van worden. Maar ik doe mijn job graag.
Dankzij o.a. investeringen in vastgoed op jonge leeftijd, heb ik ook geen financiële druk en kan ik eigenlijk doen wat ik graag doe.
Recent meer verantwoordelijkheden gekregen. Ik zal wel zien waar het me brengt > verantwoordelijkheden vallen momenteel mee. Ik heb het wel iets te druk waardoor ik nog niet volledig kan doen wat ik wil doen. Maar ik heb recent eindelijk ondersteuning gekregen > ze blijven in mij geloven, wat wel vertrouwen geeft. Ik voel me hier nog altijd goed en gewaardeerd. Wel nog altijd te druk, maar ik geloof erin dat dit ook zal beteren en ik tijd krijg om meer mijn stempel te kunnen drukken, ideeën uit te werken en een grotere bijdrage te leveren > same. Vorig jaar werden er geen opslagen gegeven vanwege de hoge index (al zijn er stiekem toch verhogingen geweest), hopelijk dit jaar toch ruimte voor een (kleine) opslag 😬 > opslag gekregen, en door de verhoging van netto-vergoeding toch een mooie netto-verhoging per maand.

Geen idee wat de job inhoud is, maar toch mooi loon voor een kso diploma?
Zeker.
Al waren mijn inkomsten als werkgever vroeger wel veel hoger, incl bedrijfswagen, etc. Maar goed, als er niet meer samen te werken valt met de mede-zaakvoerder...
Het pikt nog wel eens, maar door mijn investeringen (vastgoed) en de daardoor verkregen financiële rust, kan ik dat wel van mij afzetten.

Jobinhoud? Veel administratie, ik beheer een netwerk van 400 professionals in de Benelux binnen een bepaalde sector (gesprekken, tarieven, kwaliteit, etc), ben verantwoordelijk voor (een deel van) de systemen,... Zorgen dat iedereen zijn werk kan doen :)

Zit hier met een vraag. Dus geen jaloezie ofzo.
Vandaag werkt een collega van mij van thuis uit. Ze zit in exact dezelfde dienst, zelfde functie.
Ze heeft van thuis uit 3 loonfiches afgedrukt...op de printer op kantoor lol.
Per toeval moest ik ook iets printen en zag haar loonfiche gewoon volledig.
Uiteraard verdient ze meer (ze is ook 20jr ouder)..maar ik zag ook staan "1707 Premie talenkennis" met een bedrag rond 150€.
Ik ben zelf tweetalig en heb nog nooit weet gehad van zo'n premie? Enig idee hoe ik hier recht op zou hebben?
We werken in de privésector..

Vandaag werkt een collega van mij van thuis uit. Ze zit in exact dezelfde dienst, zelfde functie.
Uiteraard verdient ze meer (ze is ook 20jr ouder)..maar ik zag ook staan "1707 Premie talenkennis" met een bedrag rond 150€.
Ik ben zelf tweetalig en heb nog nooit weet gehad van zo'n premie? Enig idee hoe ik hier recht op zou hebben?
Uw werkgever wou zich niet blauw betalen voor opslag en heeft die gewoon een netto premie opgezocht die kon. Niet veel meer achter zoeken. Maar met deze info kunt ge het natuurlijk altijd gaan vragen 😉

Leerkrachten, die de perceptie hebben van slecht betaald te zijn, volgen die dezelfde barema's van masters bij de overheid?
Dan hebben die toch weinig klagen me dunkt....
Overheid en sommige leerkrachten hebben een goed brutoloon, maar daar houdt het ook bij op.
Geen groepsverzekering
Geen hospitalisatie
Geen maaltijdcheques
Geen vergoeding woonwerk
Geen bonussen
Geen auto
Geen nettovergoedingen
Beperkte eindejaarspremie

Overheid en sommige leerkrachten hebben een goed brutoloon, maar daar houdt het ook bij op.
Geen groepsverzekering
Geen hospitalisatie
Geen maaltijdcheques
Geen vergoeding woonwerk
Geen bonussen
Geen auto
Geen nettovergoedingen
Beperkte eindejaarspremie

Willekeurige vacature

• Je ontvangt de volgende voordelen: maaltijdcheques, gratis openbaar vervoer, een breed aanbod van leasefietsen, hospitalisatieverzekering, een financiële tussenkomst voor kinderopvang tijdens alle schoolvakanties, ...

Willekeurige vacature
Is voor vlaamse overheid. Niet federale. Regionale overheid is wat guller.

Alhoewel dat sinds dit jaar de federale overheid ook maaltijdcheques heeft.

Uw werkgever wou zich niet blauw betalen voor opslag en heeft die gewoon een netto premie opgezocht die kon. Niet veel meer achter zoeken. Maar met deze info kunt ge het natuurlijk altijd gaan vragen 😉
Is dat een premie dat iedereen kan krijgen? Want ik heb daar buiten de overheid nog nooit van gehoord.

Willekeurige vacature
Foutje van mijn kant. Ik bedoelde enkel leerkrachten (als antwoord op diegene die ik quote). Andere verheidsdiensten hebben idd meer extra's.

Is dat een bedrijf die lang lang geleden nog onder een overheidshoed viel?

Ik ken wel een paar "privé-bedrijven" die taalpremies geven maar die zijn eigenlijk in handen van de overheid en hun verloningsbeleid is gebaseerd op die van de ambtenarij dus geven ze ook taalpremies en dergelijke.

Is dat een bedrijf die lang lang geleden nog onder een overheidshoed viel?

Ik ken wel een paar "privé-bedrijven" die taalpremies geven maar die zijn eigenlijk in handen van de overheid en hun verloningsbeleid is gebaseerd op die van de ambtenarij dus geven ze ook taalpremies en dergelijke.

Lijkt me idd sterk dat een bedrijf dat echt privé privé is, taalpremies geeft. Mag dat zelfs?

Mijn eerste werkgever was volledig autonoom, maar kreeg bij wet wel (een deel van) haar werkingsmiddelen van de federale overheid, en daar kreeg ik wel een taalpremie (die vreemd genoeg wel hoger lag dan wat federale ambtenaren krijgen). Maar denk dat dat eerder de uitzondering is, want voor zover ik al heb gehoord zijn taalpremies in de regel iets dat enkel ambtenaren krijgen die voor een 'echte' (tweetalige) overheidsinstantie werken. Met hier en daar enkele (semi-autonome) publieke instellingen van o.a. openbaar nut, bv. Rekenhof, Planbureau, ...
Zelfs de MIVB en bedrijven zoals Credendo (dat heel vroeger ook onder de overheidshoed viel) geven geen taalpremies.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 36
Opleiding: Secundair
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 13
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?):
Huidige functie: onderhoudsverantwoordelijke
Anciënniteit: 4j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40
verantwoordelijkheden: alles moet draaien

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 7000
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3900
Nettovergoedingen: 125
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja beiden
Maaltijdcheques: ja 8€
Ecocheques: ja 250€
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja 5% en 15% op deel boven plafond
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus (8% jaarsalaris)

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent:
Afstand woon/werk in km's: 40
Afstand woon/werk in tijd:1h
Eigen auto nodig voor het werk:neen
Verplaatsingsvergoedingen:neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): mobiliteitsbudget of wagen id4 - xc40 - ix1 - model y - ...

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):12
Vakantiedagen (andere extra):8
Vrijheid om verlof te nemen: af te stemmen met collega's
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:wanneer nodig, meestal dagwerk
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: enkel indien van wacht
Hoe vaak overuren te presteren: wanneer nodig. Maar gemiddeld aantal uren werk per week komt op 40h uit
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, aan te vragen binnen of buitenland.
Telewerk (buiten corona-periode): ja alhoewel de aard van de job veel fysieke aanwezigheid aanwezigheid vereist.
Verantwoordelijkheid over personeel: ja

Terug
Bovenaan