Ik ben benieuwd hoeveel netto je dan gaat hebben.Laatste update als werknemer, vanaf dit jaar freelance. Enkel index en extra thuiswerkvergoeding vanaf dit jaar. Toch mooi einde![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben benieuwd hoeveel netto je dan gaat hebben.Laatste update als werknemer, vanaf dit jaar freelance. Enkel index en extra thuiswerkvergoeding vanaf dit jaar. Toch mooi einde![]()
Mee akkoord (degoutant vind ik wel niet het juiste woord maar goed) maar als ik elke keer dat iemand een degoutante of nogal vreemde opmerking / statement maakt, mij dit persoonlijk zou aantrekken dan steek ik in een lijkkist.Is het evident? Neen. Is het "veel respect als je voor dát loon een uur op de fiets zit"? Neen, dat is een waanzinnig degoutante opmerking. Dat je dat zelf niet kan zien is jouw probleem.

In een grootstad is met de fiets pendelen naar het werk soms sneller dan met de wagen (als je in of rondom die stad woont).Of vind jij het evident dat iemand elke dag een uur op een velo zit naar zijn werk?
Vorig bericht
Hier is het zo met de nacht:25% ploegenpremie, is 50% gangbaar?
Hoe zou ploegenpremie belast worden?![]()
Als mensen met dezelfde job een hoger loon hebben, ga dan zeker achter een loonsverhoging. Dat die mensen een ander diploma hebben zou in principe niets mogen uitmaken, tenzij je bij een soort overheidsinstantie zit waar alles pottoe zit met barema's op vlak van diploma.1. PERSONALIA
Leeftijd: 37
Opleiding: secundair tso, geen hoger
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 18j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste:1
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Energie
Huidige functie: Functioneel analyst
Anciënniteit: 15j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3000
Nettovergoedingen: -
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: ja 8/dag
Ecocheques: 300 per jaar
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 10% jaarbonus (makkelijk haalbaar) in warranten
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: multi locatie te kiezen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Volvo C40, laadpal en laadpaal thuis
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 10
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Glijdende werkuren: ja
Hoe vaak overuren te presteren: gering
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja, zeer flexibel 4/week thuis
Verantwoordelijkheid over personeel: -
Ik vraag me af of mijn loon correct is. Als je puur op diploma gaat kijken zal het zeker bovengemiddeld zitten. Echter als ik vergelijk bij onze IT dienst met gelijk bedrijfsancienniteit zit ik ver onder het gemiddelde. Meeste naaste collegas met zelfde takenpakket zitten toch eerder rond de 5,5 bruto met zelfde ancienniteit. Ze hebben een andere titel maar takenpakket is hetzelfde.
Ik ben wel begonnen als administratief medewerker en telkens opgeklommen in stappen. 5 jaar in huidige functie.
We zijn weer een jaartje verder dus heb hem even bijgewerkt, eigenlijk was er tot nu toe vrij weinig veranderd.1. PERSONALIA
Leeftijd: 25 -> 26
Opleiding: Bachelor
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2,5 -> 3,5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand -> Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?):
Huidige functie: Service technieker
Anciënniteit: 1,5 -> 2,5
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-50 (ik reken de verplaatsing wel mee aangezien ik servicetechnieker ben en dus van thuis vertrek en veel op de baan zit. Moet soms 3 uur naar klanten rijden dus dat is voor mij ook werktijd)
Maand salaris (bruto): 3750 -> 4020
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2400 -> 2540
Nettovergoedingen: -
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja beide
Maaltijdcheques: Neen, maar mag smiddags wel eten kopen met de creditcard van het werk.
Ecocheques: -
Groepsverzekering (deel werkgever%):
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Dit jaar een consumptiecheques van €750
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: België, Nederland, Duitsland (afentoe ook eens andere landen binnen Europa maar dat is zelden.) -> Binnenkort heel de wereld (vermoedelijk 5-10% van de tijd, de rest van de tijd gewoon BE, NL en DE)
Afstand woon/werk in km's: 70 (maar ik vertrek van thuis rechtstreeks naar de klant, moet wel regelematig eens naar de firma gemiddeld 1x/week)
Afstand woon/werk in tijd: 45-50 min
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Camionette die prive gebruikt mag worden.
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):6
Vakantiedagen (andere extra):1
Vrijheid om verlof te nemen: Wanneer ik wil ( moet wel goedkeuring vragen maar dit wordt nooit geweigerd)
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ik maak mijn eigen planning dus kan zelf wel wat schuiven, zolang ik voldoende werk is er geen probleem.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Weinig
Hoe vaak overuren te presteren: Afentoe
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Vooral interne opleidingen
Telewerk (buiten corona-periode): 1x per week ( of per 2 weken) administratie, mag eventueel van thuis.
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
Ben tevreden van mijn loon, maar als ik sommige andere zie denk ik toch dat ik nog wel wat meer kan verdienen ergens anders.
Ik doe mijn job nog graag ik geniet van de vrijheid, ik hou er van om veel rond te rijden, moet ook regelmatig op hotel wat ik zeker niet erg vind.
Ik mag zelf mijn planning maken en hotels boeken etc. Dus als ik ooit bepaalde dagen optijd moet thuis zijn krijg ik dat altijd wel geregeld.
Unpopular opinion: het is nooit echt dezelfde job.Als mensen met dezelfde job een hoger loon hebben, ga dan zeker achter een loonsverhoging. Dat die mensen een ander diploma hebben zou in principe niets mogen uitmaken, tenzij je bij een soort overheidsinstantie zit waar alles pottoe zit met barema's op vlak van diploma.
Tjah, we gaan af op wat hij zegt en dan is dat natuurlijk wel zo... Ken zijn jobinhoud niet maar hier zijn ook enkele masters, enkele bachelors en enkelen zonder fancy schmanzy diploma, die zonder diploma zijn vaak mee enkele van de toppers (de masters dan weer prima maar niet echt toppers).Unpopular opinion: het is nooit echt dezelfde job.
Deze comment is even hilarisch, als dat ie random is. In dat opzicht deze quote vanuit the peter principle toe te voegen:Vergeet vriendjespolitiek ook niet.
Ookal doe je 100% dezelfde job op hetzelfde niveau, vergeet dan niet even goed de wcbril proper te likken om hetzelfde te verdienen.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Master Bedrijfscommunicatie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Marketeer
Anciënniteit: 5 maanden bij deze werkgever (8-9jr in totaal)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 47
Maand salaris (bruto): €3650
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2720
Nettovergoedingen: 450€ (officieel opgesplitst in: thuisinternet, carwash,... In werkelijkheid is er niets van in huis
Telewerk mag vb niet)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: ja, 8€
Ecocheques: €250
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (2% bruto)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): /
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: vl-br
Afstand woon/werk in km's: 10km enkel
Afstand woon/werk in tijd: 20min enkel
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, Q3 met tankkaart België. 270€ VAA
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja,
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: neen, heel rigide werksysteem. Iedereen moet tussen 8u30-9u beginnen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: héél veel
Hoe vaak overuren te presteren: dagelijks minimaal 1u
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: onbekend
Telewerk (buiten corona-periode): onmogelijk te bespreken, maar in theorie is 100% telewerk mogelijk. Werkgever gaat ervan uit dat de productiviteit lager ligt thuis + werkgever is van het controlerende type. Er heerst een cultuur van micro-management. Bedrijf doet omzet van +30 miljoen en er moet expliciet akkoord gevraagd worden voor elke uitgave vanaf 1€..
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
Momenteel opzoek naar een andere job. Ben het huidig beleid beu
Héél toevallig en volledig onbedoeld gezien wat mijn voorganger verdiende voor exact dezelfde functie..echt schrijnend om te zien hoe goedkoop sommige mensen zichzelf inschatten.
De persoon had 3-4 jaar meer ervaring en verdiende ergens rond 1900 Euro netto.. ikzelf 2720 Euro

Ik heb sinds kort 3 reports. Die doen basically hetzelfde werk en die zijn ongeveer even oud/experienced. Die salary ranges gaan van 4500 tot 7000. Ik heb geen enkele van die 3 zelf aangeworven, no idea hoe dat kunnen gebeuren is dus. Is wel het betere kunst- en vliegwerk om budget bij elkaar te krabbelen elk jaar om dat in de juiste richting te laten evolueren en af en toe een off-cycle increase tussen te flikkeren. Fingers crossed dat die dat nooit van elkaar te weten komen of de atmosfeer zakt onder nul vermoedelijk. En die 4500 kerel ook elke keer super content als hij 200 erbij krijgt. Hij zou het moeten weten van die andere![]()

Een goeie manager zou dat rechtzetten zeker als die 4500 Euro kerel goed zijn best doet![]()
Ergens heb ik persoonlijk ook wel dat ik het liever gewoon niet zou weten.Bij ons zijn er ook van die cheapasses die 'geld niet belangrijk vinden'. Bij mij gaat het ook niet om het geld, maar om het nummertje. Als je wil dat ik goed mijn best doet, dan wil ik dat mijn manager ook zijn best doet.
Er zijn er zelfs die vrijwillig hun opslag budget weigeren en aan hun manager zeggen 'geef maar aan iemand anders'. Dat zal ik nooit doen
Bij ons is er af en toe zo'n groepsverzekering info sessie en daar zijn ze altijd bezig 'onder social security cutoff is het X% van je loon' 'boven de cutoff is het Y% van je loon'. Wat is die cutoff, 4500 of zo. En dan altijd gegniffel bij sommigen 'alsof iemand daarboven zit'. En dat zijn dan 35-40ers met PhD waarvan je denk 'errrrrr'. Die gasten worden zelf aan 3800 USD per dag uitgeconsultant om bij klanten customizations en labo setups te doen en die verdienen dan op een maand hun eigen day rate... (geen auto, geen netto vergoedingen, niks fancy pancy).
Ik heb sinds kort 3 reports. Die doen basically hetzelfde werk en die zijn ongeveer even oud/experienced. Die salary ranges gaan van 4500 tot 7000. Ik heb geen enkele van die 3 zelf aangeworven, no idea hoe dat kunnen gebeuren is dus. Is wel het betere kunst- en vliegwerk om budget bij elkaar te krabbelen elk jaar om dat in de juiste richting te laten evolueren en af en toe een off-cycle increase tussen te flikkeren. Fingers crossed dat die dat nooit van elkaar te weten komen of de atmosfeer zakt onder nul vermoedelijk. En die 4500 kerel ook elke keer super content als hij 200 erbij krijgt. Hij zou het moeten weten van die andere![]()
Goh, da's 't ding van 't management eh.Een goeie manager zou dat rechtzetten zeker als die 4500 Euro kerel goed zijn best doet![]()
Zeggen hoeveel je wilt verdienen is sowieso al een slecht idee, dat ze zelf maar met een voorstel afkomen.Dat is toch super normaal rekening houdende met de procedure om iemand aan te nemen.
Je stelt een vacature ter beschikking. Je vraagt x, y en z.
Je nodigt die uit om te zien of het een match is
Je vraagt wat die wil verdienen en vraagt zijn vorig loonstrook
De HR heeft een loonvork ter beschikking, ergo tussen 3.5k en 8k. Waarbij 8k eerder het eindbedrag is.
De persoon geeft zijn idee rekening houdende met typische bedragen (dus gegarandeerd onder die 8k) of hetgeen hij eens heeft gezien op een forum (en kiest dan de onderrange want geen 10/20/30 jaar ervaring). En bam daar komt dan vb 4200€ uit of 5k.
De HR zegt ja het is hier geen 4.2k maar 3.5k met extralegaal voordeel x, y, z en terwijl ze er destijds IP of zo aan toe voegden.
Die persoon wordt dan aangeworven voor dat bedrag in dat team.
De manager heeft geen zak invloed op het loonbeleid voor nieuwe aanwervingen EN heeft een x budget voor loonsverhogingen dat bij grote inflatie zo goed als volledig verbruikt is aan de automatische indexaanpassingen in ons land waardoor je dat niet kan gebruiken om die verschillen eruit te harken.
Waarnaast je ook niet wil die eruit harken aangezien je ook nog wel wat loonsupscaling naar de toekomst wil blijven voorzien. Iemand die al 8k krijgt en er is geen marge meer voor beloning gaat op termijn minder performant zijn dan die gast die 4k krijgt en die je de volgende 30 jaar 100€ kan bijgeven of eens een grote jump van 250 - 500 bruto kan geven.
Zeker als de manager van die groep zelf maar 6k of zo heeft...
En een manager heeft noegabollen impact in de meeste gevallen over het opslagbudget. Daarvoor staan de meeste managers te laag op de beslissingsboom.
Zeggen hoeveel je wilt verdienen is sowieso al een slecht idee, dat ze zelf maar met een voorstel afkomen.