Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Is het evident? Neen. Is het "veel respect als je voor dát loon een uur op de fiets zit"? Neen, dat is een waanzinnig degoutante opmerking. Dat je dat zelf niet kan zien is jouw probleem.
Mee akkoord (degoutant vind ik wel niet het juiste woord maar goed) maar als ik elke keer dat iemand een degoutante of nogal vreemde opmerking / statement maakt, mij dit persoonlijk zou aantrekken dan steek ik in een lijkkist.

Ik heb zo een collega en hij windt zich luidop op, voor quasi alles wat niet 'ok' is. (meestal wanneer een hoge pief weer bullshit uitkraamt dus dat is mmmm wekelijks lol) Dan denk ik soms wel eens: Je hebt 100% gelijk maar blijf toch gewoon rustig kerel, straks krijg je nog een hartaanval en het helpt de zaak niet echt vooruit. Die hoge pief gaat gewoon blijven zeveren hoor. :tongue:

Nu goed. Back on topic.

Of vind jij het evident dat iemand elke dag een uur op een velo zit naar zijn werk?
In een grootstad is met de fiets pendelen naar het werk soms sneller dan met de wagen (als je in of rondom die stad woont).

Ik heb dat vroeger ook nog gedaan in Antwerpen. De enige reden dat dit niet sneller was (het was status quo), was omdat ik die fiets na de rit ook ergens terug op een locatie moest plaatsen en die locatie ook een eindje van de eindlocatie was. (het was namelijk zo'n huurfiets en niet de eigen fiets)

Laatst bewerkt:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Master Bedrijfscommunicatie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Marketeer
Anciënniteit: 5 maanden bij deze werkgever (8-9jr in totaal)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 47

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): €3650
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2720
Nettovergoedingen: 450€ (officieel opgesplitst in: thuisinternet, carwash,... In werkelijkheid is er niets van in huis
Telewerk mag vb niet)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: ja, 8€
Ecocheques: €250
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (2% bruto)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): /

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: vl-br
Afstand woon/werk in km's: 10km enkel
Afstand woon/werk in tijd: 20min enkel
Eigen auto nodig voor het werk: Nee

Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, Q3 met tankkaart België. 270€ VAA

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja,
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: neen, heel rigide werksysteem. Iedereen moet tussen 8u30-9u beginnen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: héél veel
Hoe vaak overuren te presteren: dagelijks minimaal 1u
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: onbekend
Telewerk (buiten corona-periode): onmogelijk te bespreken, maar in theorie is 100% telewerk mogelijk. Werkgever gaat ervan uit dat de productiviteit lager ligt thuis + werkgever is van het controlerende type. Er heerst een cultuur van micro-management. Bedrijf doet omzet van +30 miljoen en er moet expliciet akkoord gevraagd worden voor elke uitgave vanaf 1€..
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Momenteel opzoek naar een andere job. Ben het huidig beleid beu

Vorig bericht

Ook een update na 3 jaar

1. PERSONALIA
Leeftijd: 36j
Opleiding: TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 14j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Automatisatie PC200
Huidige functie: Operational management. In het optimalisatieteam onder de COO.
Anciënniteit: 7j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Variabel, maar meer dan 40u

Maand salaris (bruto): 7100
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3960
Nettovergoedingen: 250
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja/ja
Maaltijdcheques: ja
Ecocheques: ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Hospitalisatieverzekering: ja voor gezin
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Goede reisvergoeding dat maandelijks tussen 0 en 1500 netto opbrengt. Aandelenplan op persoonlijk resultaat, vorig jaar 26100 netto.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: verschillende vestigingen in de wereld of thuis
Afstand woon/werk in km's: variabel
Afstand woon/werk in tijd: variabel
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: reisvergoedingen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja, BMW i4, VAA 190/maand

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 9
Vakantiedagen (andere extra): ancienniteit, recup en weekendtravel vorig jaar 24 dagen
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: ja
Hoe vaak overuren te presteren: vaak
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja
Verantwoordelijkheid over personeel: ja

Vorig jaar met alle salaris en vergoedingen samen net onder 100k netto geëindigd.
Dat klinkt heel leuk, maar de job eist ook dat ik veel opoffer voor de toekomst van mijn gezin en kinderen. Frequent zie ik mijn kinderen niet opstaan en slapen gaan.

Over een paar jaar mag iemand mijn plaats innemen.

25% ploegenpremie, is 50% gangbaar?
Hoe zou ploegenpremie belast worden? :unsure:
Hier is het zo met de nacht:
Ma-vrij 130%
Zat 205%
Zon 260%
Maar er zijn idd bedrijven die anders verlonen.

Ik ben zelf eens aan het verkennen wat ik op een ander zou kunnen verdienen.

Volgende week op gesprek om vast met de nacht te staan als arbeider, in de vacature vermelden ze een bruto uurloon van 25 euro + nachtpremie. Als dit aan 30% is kom je als arbeider aan ongeveer hetzelfde als uw voorstel. Dan zou je als leidinggevende toch meer moeten kunnen verdienen.

Laatst bewerkt:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 37
Opleiding: secundair tso, geen hoger
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 18j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste:1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Energie
Huidige functie: Functioneel analyst
Anciënniteit: 15j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38

Maand salaris (bruto): 4700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3000
Nettovergoedingen: -
Maaltijdcheques: ja 8/dag
Ecocheques: 300 per jaar
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 10% jaarbonus (makkelijk haalbaar) in warranten

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: multi locatie te kiezen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Volvo C40, laadpal en laadpaal thuis

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 10
Hoe vaak overuren te presteren: gering
Telewerk (buiten corona-periode): ja, zeer flexibel 4/week thuis
Verantwoordelijkheid over personeel: -

Ik vraag me af of mijn loon correct is. Als je puur op diploma gaat kijken zal het zeker bovengemiddeld zitten. Echter als ik vergelijk bij onze IT dienst met gelijk bedrijfsancienniteit zit ik ver onder het gemiddelde. Meeste naaste collegas met zelfde takenpakket zitten toch eerder rond de 5,5 bruto met zelfde ancienniteit. Ze hebben een andere titel maar takenpakket is hetzelfde.

Ik ben wel begonnen als administratief medewerker en telkens opgeklommen in stappen. 5 jaar in huidige functie.

Laatst bewerkt:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 37
Opleiding: secundair tso, geen hoger
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 18j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste:1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Energie
Huidige functie: Functioneel analyst
Anciënniteit: 15j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38

Maand salaris (bruto): 4700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3000
Maaltijdcheques: ja 8/dag
Ecocheques: 300 per jaar
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 10% jaarbonus (makkelijk haalbaar) in warranten

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: multi locatie te kiezen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Volvo C40, laadpal en laadpaal thuis

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 10
Hoe vaak overuren te presteren: gering
Telewerk (buiten corona-periode): ja, zeer flexibel 4/week thuis
Verantwoordelijkheid over personeel: -

Ik vraag me af of mijn loon correct is. Als je puur op diploma gaat kijken zal het zeker bovengemiddeld zitten. Echter als ik vergelijk bij onze IT dienst met gelijk bedrijfsancienniteit zit ik ver onder het gemiddelde. Meeste naaste collegas met zelfde takenpakket zitten toch eerder rond de 5,5 bruto met zelfde ancienniteit. Ze hebben een andere titel maar takenpakket is hetzelfde.

Ik ben wel begonnen als administratief medewerker en telkens opgeklommen in stappen. 5 jaar in huidige functie.
Als mensen met dezelfde job een hoger loon hebben, ga dan zeker achter een loonsverhoging. Dat die mensen een ander diploma hebben zou in principe niets mogen uitmaken, tenzij je bij een soort overheidsinstantie zit waar alles pottoe zit met barema's op vlak van diploma.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25 -> 26
Opleiding: Bachelor
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2,5 -> 3,5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand -> Wettelijk samenwonend

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?):
Huidige functie: Service technieker
Anciënniteit: 1,5 -> 2,5
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-50 (ik reken de verplaatsing wel mee aangezien ik servicetechnieker ben en dus van thuis vertrek en veel op de baan zit. Moet soms 3 uur naar klanten rijden dus dat is voor mij ook werktijd)

Maand salaris (bruto): 3750 -> 4020
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2400 -> 2540
BedrijfsGSM/laptop: Ja beide
Maaltijdcheques: Neen, maar mag smiddags wel eten kopen met de creditcard van het werk.
Ecocheques: -
Groepsverzekering (deel werkgever%):
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Dit jaar een consumptiecheques van €750

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: België, Nederland, Duitsland (afentoe ook eens andere landen binnen Europa maar dat is zelden.) -> Binnenkort heel de wereld (vermoedelijk 5-10% van de tijd, de rest van de tijd gewoon BE, NL en DE)
Afstand woon/werk in km's: 70 (maar ik vertrek van thuis rechtstreeks naar de klant, moet wel regelematig eens naar de firma gemiddeld 1x/week)
Afstand woon/werk in tijd: 45-50 min
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Camionette die prive gebruikt mag worden.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):6
Vakantiedagen (andere extra):1
Vrijheid om verlof te nemen: Wanneer ik wil ( moet wel goedkeuring vragen maar dit wordt nooit geweigerd)
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ik maak mijn eigen planning dus kan zelf wel wat schuiven, zolang ik voldoende werk is er geen probleem.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Weinig
Hoe vaak overuren te presteren: Afentoe
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Vooral interne opleidingen
Telewerk (buiten corona-periode): 1x per week ( of per 2 weken) administratie, mag eventueel van thuis.

Ben tevreden van mijn loon, maar als ik sommige andere zie denk ik toch dat ik nog wel wat meer kan verdienen ergens anders.
Ik doe mijn job nog graag ik geniet van de vrijheid, ik hou er van om veel rond te rijden, moet ook regelmatig op hotel wat ik zeker niet erg vind.
Ik mag zelf mijn planning maken en hotels boeken etc. Dus als ik ooit bepaalde dagen optijd moet thuis zijn krijg ik dat altijd wel geregeld.
We zijn weer een jaartje verder dus heb hem even bijgewerkt, eigenlijk was er tot nu toe vrij weinig veranderd.
Voorlopig heb ik slechts €75 euro opslag gekregen, de rest van mijn loonsstijging is te danken aan de indexaanpassing.
Er stonden gesprekken voor een loonsverhoging op de planning maar door omstandigheden is dat er nog niet van gekomen.

Ondertussen zijn er bij ons heel wat ervaren mensen vertrokken (oa mijn manager) die eigenlijk onmogelijk 1 op 1 te vervangen is.
Ze hebben het even geprobeerd met iemand anders maar dit was van korte duur, dus zijn ze nu van plan om het anders aan te pakken.
Nu hebben ze mij en een andere collega gevraagd of wij het zien zitten om de taken van onze oud-manager over te nemen, dit zou vooral gaan over het ondersteunen van techniekers en distributeurs, contact opnemen met moeilijke klanten indien nodig, samenwerken met de R&D, opleidingen voorzien etc.

Omdat ze niet willen dat ik te veel hooi op mijn vork neem gaan we binnenkort samen een plan uitstippelen voor de toekomst, uiteraard hangt hier ook een loonsverhoging aan vast.
Zelf ben ik heel blij dat ze mij zo waarderen binnenbedrijf en dat ze me deze kans bieden om me verder te ontwikkelen.
Nu heb ik zelf geen idee wat ik me aan extra loon mag/kan verwachten? Aelf heb ik nog nooit in deze situatie gezeten.

Als mensen met dezelfde job een hoger loon hebben, ga dan zeker achter een loonsverhoging. Dat die mensen een ander diploma hebben zou in principe niets mogen uitmaken, tenzij je bij een soort overheidsinstantie zit waar alles pottoe zit met barema's op vlak van diploma.
Unpopular opinion: het is nooit echt dezelfde job.

Unpopular opinion: het is nooit echt dezelfde job.
Tjah, we gaan af op wat hij zegt en dan is dat natuurlijk wel zo... Ken zijn jobinhoud niet maar hier zijn ook enkele masters, enkele bachelors en enkelen zonder fancy schmanzy diploma, die zonder diploma zijn vaak mee enkele van de toppers (de masters dan weer prima maar niet echt toppers).

Vergeet vriendjespolitiek ook niet.
Ookal doe je 100% dezelfde job op hetzelfde niveau, vergeet dan niet even goed de wcbril proper te likken om hetzelfde te verdienen.

Vergeet vriendjespolitiek ook niet.
Ookal doe je 100% dezelfde job op hetzelfde niveau, vergeet dan niet even goed de wcbril proper te likken om hetzelfde te verdienen.
Deze comment is even hilarisch, als dat ie random is. In dat opzicht deze quote vanuit the peter principle toe te voegen:
Competence, like truth, beauty, and contact lenses, is in the eye of the beholder.

In onze appraisal policy wordt bijvoorbeeld ook gerefereerd naar future capability; waarbij een diploma (ook een beetje selffulfilling prophecy) wel een graadmeter is.

Ik verwacht voor Belgische medewerkers opnieuw geen loonsverhogingen naast de index. Reden: index 2023

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Master Bedrijfscommunicatie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Marketeer
Anciënniteit: 5 maanden bij deze werkgever (8-9jr in totaal)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 47

Maand salaris (bruto): €3650
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2720
Nettovergoedingen: 450€ (officieel opgesplitst in: thuisinternet, carwash,... In werkelijkheid is er niets van in huis
Telewerk mag vb niet)
Maaltijdcheques: ja, 8€
Ecocheques: €250
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (2% bruto)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): /

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: vl-br
Afstand woon/werk in km's: 10km enkel
Afstand woon/werk in tijd: 20min enkel

Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, Q3 met tankkaart België. 270€ VAA

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja,
Glijdende werkuren: neen, heel rigide werksysteem. Iedereen moet tussen 8u30-9u beginnen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: héél veel
Hoe vaak overuren te presteren: dagelijks minimaal 1u
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: onbekend
Telewerk (buiten corona-periode): onmogelijk te bespreken, maar in theorie is 100% telewerk mogelijk. Werkgever gaat ervan uit dat de productiviteit lager ligt thuis + werkgever is van het controlerende type. Er heerst een cultuur van micro-management. Bedrijf doet omzet van +30 miljoen en er moet expliciet akkoord gevraagd worden voor elke uitgave vanaf 1€..

Momenteel opzoek naar een andere job. Ben het huidig beleid beu

Héél toevallig en volledig onbedoeld gezien wat mijn voorganger verdiende voor exact dezelfde functie..echt schrijnend om te zien hoe goedkoop sommige mensen zichzelf inschatten.
De persoon had 3-4 jaar meer ervaring en verdiende ergens rond 1900 Euro netto.. ikzelf 2720 Euro

Héél toevallig en volledig onbedoeld gezien wat mijn voorganger verdiende voor exact dezelfde functie..echt schrijnend om te zien hoe goedkoop sommige mensen zichzelf inschatten.
De persoon had 3-4 jaar meer ervaring en verdiende ergens rond 1900 Euro netto.. ikzelf 2720 Euro

Bij ons zijn er ook van die cheapasses die 'geld niet belangrijk vinden'. Bij mij gaat het ook niet om het geld, maar om het nummertje. Als je wil dat ik goed mijn best doet, dan wil ik dat mijn manager ook zijn best doet.

Er zijn er zelfs die vrijwillig hun opslag budget weigeren en aan hun manager zeggen 'geef maar aan iemand anders'. Dat zal ik nooit doen :laugh:

Bij ons is er af en toe zo'n groepsverzekering info sessie en daar zijn ze altijd bezig 'onder social security cutoff is het X% van je loon' 'boven de cutoff is het Y% van je loon'. Wat is die cutoff, 4500 of zo. En dan altijd gegniffel bij sommigen 'alsof iemand daarboven zit'. En dat zijn dan 35-40ers met PhD waarvan je denk 'errrrrr'. Die gasten worden zelf aan 3800 USD per dag uitgeconsultant om bij klanten customizations en labo setups te doen en die verdienen dan op een maand hun eigen day rate... (geen auto, geen netto vergoedingen, niks fancy pancy).

Ik heb sinds kort 3 reports. Die doen basically hetzelfde werk en die zijn ongeveer even oud/experienced. Die salary ranges gaan van 4500 tot 7000. Ik heb geen enkele van die 3 zelf aangeworven, no idea hoe dat kunnen gebeuren is dus. Is wel het betere kunst- en vliegwerk om budget bij elkaar te krabbelen elk jaar om dat in de juiste richting te laten evolueren en af en toe een off-cycle increase tussen te flikkeren. Fingers crossed dat die dat nooit van elkaar te weten komen of de atmosfeer zakt onder nul vermoedelijk. En die 4500 kerel ook elke keer super content als hij 200 erbij krijgt. Hij zou het moeten weten van die andere :censored:

Ik heb sinds kort 3 reports. Die doen basically hetzelfde werk en die zijn ongeveer even oud/experienced. Die salary ranges gaan van 4500 tot 7000. Ik heb geen enkele van die 3 zelf aangeworven, no idea hoe dat kunnen gebeuren is dus. Is wel het betere kunst- en vliegwerk om budget bij elkaar te krabbelen elk jaar om dat in de juiste richting te laten evolueren en af en toe een off-cycle increase tussen te flikkeren. Fingers crossed dat die dat nooit van elkaar te weten komen of de atmosfeer zakt onder nul vermoedelijk. En die 4500 kerel ook elke keer super content als hij 200 erbij krijgt. Hij zou het moeten weten van die andere :censored:

Een goeie manager zou dat rechtzetten zeker als die 4500 Euro kerel goed zijn best doet :)

Een goeie manager zou dat rechtzetten zeker als die 4500 Euro kerel goed zijn best doet :)

Een goeie manager moet aan budget raken. Bij ons komen de budgetten van helemaal corporate topdown. Als er al 5-10% index aankomt automatisch zijn de overige budgetten 0-1%. Je kunt wel al je budget aan 1 iemand geven, maar dan is het 0 - 0 - 3%. Dat gaat traagjes. Kunt wel wat discretionaire bonussen eenmalig geven, maar dat brengt niet veel op.

De off-cycle increases moeten tot C-level raken. In een bedrijf van 20,000 mensen, good luck. Ik ben er nog maar 2x ingeslaagd om off cycle iets geregeld te krijgen. En dat was na letterlijk wekelijks emails sturen, elke keer als ik n+1 n+2 n+3 n+4 zag, een papierke in hun handen duwen. En dan na 6 mnd eindelijk de approval te krijgen across the chains.

Laatst bewerkt:
Bij ons zijn er ook van die cheapasses die 'geld niet belangrijk vinden'. Bij mij gaat het ook niet om het geld, maar om het nummertje. Als je wil dat ik goed mijn best doet, dan wil ik dat mijn manager ook zijn best doet.

Er zijn er zelfs die vrijwillig hun opslag budget weigeren en aan hun manager zeggen 'geef maar aan iemand anders'. Dat zal ik nooit doen :laugh:

Bij ons is er af en toe zo'n groepsverzekering info sessie en daar zijn ze altijd bezig 'onder social security cutoff is het X% van je loon' 'boven de cutoff is het Y% van je loon'. Wat is die cutoff, 4500 of zo. En dan altijd gegniffel bij sommigen 'alsof iemand daarboven zit'. En dat zijn dan 35-40ers met PhD waarvan je denk 'errrrrr'. Die gasten worden zelf aan 3800 USD per dag uitgeconsultant om bij klanten customizations en labo setups te doen en die verdienen dan op een maand hun eigen day rate... (geen auto, geen netto vergoedingen, niks fancy pancy).

Ergens heb ik persoonlijk ook wel dat ik het liever gewoon niet zou weten.
Who knows, mss zit ik goed. For all I know zit ik ergens in de midden of bengel ik zelfs onderaan de ladder in vergelijking met m'n 'peers'.

Ergens wil ik het liever gewoon niet weten, ook al zat ik 't hoogst van heel den buro.
Goh, da's 't ding van 't management eh.
Hun doel is om u zo weinig mogelijk te betalen voor zoveel mogelijk werk te laten uitgevoerd worden.
Uw doel is zoveel mogelijk betaald te krijgen voor zo weinig mogelijk werk te doen.

De 'kunst' is dan om daar ergens een gulden middenweg te vinden. Maar in 't geval dat er geen open loonpolitiek is betekent dit natuurlijk dat de WN van niet beter weet & dat de WG bij die WN zijn doel het best bereikt heeft.
'k Zeg niet dat het daarom 'correct' is. Maar wel dat véél managers net het omgekeerde zouden willen van wat jij aanhaalt.

Al zéker in de Amerikaanse mindset.

Dat is toch super normaal rekening houdende met de procedure om iemand aan te nemen.
Je stelt een vacature ter beschikking. Je vraagt x, y en z.
Je nodigt die uit om te zien of het een match is
Je vraagt wat die wil verdienen en vraagt zijn vorig loonstrook
De HR heeft een loonvork ter beschikking, ergo tussen 3.5k en 8k. Waarbij 8k eerder het eindbedrag is.
De persoon geeft zijn idee rekening houdende met typische bedragen (dus gegarandeerd onder die 8k) of hetgeen hij eens heeft gezien op een forum (en kiest dan de onderrange want geen 10/20/30 jaar ervaring). En bam daar komt dan vb 4200€ uit of 5k.
De HR zegt ja het is hier geen 4.2k maar 3.5k met extralegaal voordeel x, y, z en terwijl ze er destijds IP of zo aan toe voegden.
Die persoon wordt dan aangeworven voor dat bedrag in dat team.
De manager heeft geen zak invloed op het loonbeleid voor nieuwe aanwervingen EN heeft een x budget voor loonsverhogingen dat bij grote inflatie zo goed als volledig verbruikt is aan de automatische indexaanpassingen in ons land waardoor je dat niet kan gebruiken om die verschillen eruit te harken.
Waarnaast je ook niet wil die eruit harken aangezien je ook nog wel wat loonsupscaling naar de toekomst wil blijven voorzien. Iemand die al 8k krijgt en er is geen marge meer voor beloning gaat op termijn minder performant zijn dan die gast die 4k krijgt en die je de volgende 30 jaar 100€ kan bijgeven of eens een grote jump van 250 - 500 bruto kan geven.
Zeker als de manager van die groep zelf maar 6k of zo heeft...

En een manager heeft noegabollen impact in de meeste gevallen over het opslagbudget. Daarvoor staan de meeste managers te laag op de beslissingsboom.

Dat is toch super normaal rekening houdende met de procedure om iemand aan te nemen.
Je stelt een vacature ter beschikking. Je vraagt x, y en z.
Je nodigt die uit om te zien of het een match is
Je vraagt wat die wil verdienen en vraagt zijn vorig loonstrook
De HR heeft een loonvork ter beschikking, ergo tussen 3.5k en 8k. Waarbij 8k eerder het eindbedrag is.
De persoon geeft zijn idee rekening houdende met typische bedragen (dus gegarandeerd onder die 8k) of hetgeen hij eens heeft gezien op een forum (en kiest dan de onderrange want geen 10/20/30 jaar ervaring). En bam daar komt dan vb 4200€ uit of 5k.
De HR zegt ja het is hier geen 4.2k maar 3.5k met extralegaal voordeel x, y, z en terwijl ze er destijds IP of zo aan toe voegden.
Die persoon wordt dan aangeworven voor dat bedrag in dat team.
De manager heeft geen zak invloed op het loonbeleid voor nieuwe aanwervingen EN heeft een x budget voor loonsverhogingen dat bij grote inflatie zo goed als volledig verbruikt is aan de automatische indexaanpassingen in ons land waardoor je dat niet kan gebruiken om die verschillen eruit te harken.
Waarnaast je ook niet wil die eruit harken aangezien je ook nog wel wat loonsupscaling naar de toekomst wil blijven voorzien. Iemand die al 8k krijgt en er is geen marge meer voor beloning gaat op termijn minder performant zijn dan die gast die 4k krijgt en die je de volgende 30 jaar 100€ kan bijgeven of eens een grote jump van 250 - 500 bruto kan geven.
Zeker als de manager van die groep zelf maar 6k of zo heeft...

En een manager heeft noegabollen impact in de meeste gevallen over het opslagbudget. Daarvoor staan de meeste managers te laag op de beslissingsboom.
Zeggen hoeveel je wilt verdienen is sowieso al een slecht idee, dat ze zelf maar met een voorstel afkomen.

Daarnaast ga je er hier wss vanuit dat het over grote firma's gaat (wat in Cege zijn voorbeeld wel het geval is), maar er zijn toch voldoende managers die impact kunnen hebben op het loon? Vorig jaar hebben al mijn teamleaders en verschillende key mensen opslag gekregen omdat ik daarnaar gevraagd had bij mijn CEO, had ik niets gevraagd hadden ze niets gekregen.

Terug
Bovenaan