Chilliewillie88
Active member
Tgoh, een auto steekt natuurlijk de ogen uit bij vele (naïeve) starters, maar is ferm overdreven. Ok, je kan de show stelen met uw boite (die zelfs niet eens uw eigendom is), maar moet dan wel elke euro wikken en wegen (want met 1900 netto in dit geval spring je niet ver). En dat loon daalt naarmate je die voiture meer gebruikt in uwe privé. Dan is een OV-abonnement of zelfs een fietsvergoeding + het verschil in bruto in principe meer waard.
Een bedrijfswagen is heel nice als je al een goed loon hebt, maar denken van "ahja ik verdien 1900, maar krijg wel een bedrijfswagen" is de valse goednieuwsshow waarmee (privé-)werkgevers u willen doen geloven dat je goed zit. (Is vooral voor hunzelf goed).
Een mobiliteitsbudget dat je kan gebruiken voor uw "huisvestingskosten", dat is pas de moeite.
onzin. De vraag is gewoon of je die wagen effectief nodig hebt zowel voor beroepsmatige verplaatsingen als privéverplaatsingen. Indien je geen wagen nodig hebt is het nogal evident dat je daar geen voordeel mee hebt.
Heb je die wel nodig dan is het gewoon prima om een bedrijfswagen te hebben. Ik heb er vroeger altijd een gehad en nu niet meer dus voor mij is het verschil heel duidelijk. Een bedrijfswagen is voor mij altijd minimaal 1.000 EUR bruto waard.