Er zitten wel wat louche dingen in dat voorstel.
Vakantiedagen (andere extra): extra 7 dagen bij niet ziekte
Nog nooit van gehoord. Je krijgt 7 dagen extra verlof als je nooit ziek bent? Of als je ziek bent, gaat dat af van je 7 dagen. (Je bent 5 dagen ziek. Je hebt er nog twee dagen vrij te nemen?)
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja (eerst 6 weken opleiding) + nadien Training Academy
Ik ben curieus of er geen scholingsbeding is hier. Ik voel iets aan mijn kleine teen

.
Bedrijf is multinational met vestigingen in meer dan 40 landen en 15000 werknemers, in België een 750 tal werknemers dus ik denk niet dat er veel gekkigheden in hun contracten gaan zitten
Vakantiedagen zittten als volgt in elkaar (vrij te kiezen maar voorkeur voor Juli-Aug omdat dan waarschijnlijk veel bedrijven/contactpersonen verlof hebben;
20 wettelijke vakantiedagen (gebaseerd op een volledige/voltijdse tewerkstelling voorgaande jaar/in 2023);
7 extralegale verlofdagen te ‘verdienen’
6 dagen indien werknemer niet arbeidsongeschikt is (berekend per kwartaal, 4 x 1,5)
1 dag indien de werknemer 3 –al dan niet onderbroken– weken verlof opneemt tijdens de periode juli/augustus
Nee, geen scholingsbeding, 6 weken is bedoeld om bedrijf en producten te leren kennen en mee te lopen met senior sales representative.
Sales is inderdaad niet voor iedereen weggelegd en lonen lopen nogal uiteen, zo heeft hij gesolliciteerd en loonvoorstellen gekregen en het laagste was om in de Customer Service van een grootbank te gaan werken aan 2030 euro bruto met bedrijfswagen of 2330 euro bruto zonder en ja daarvoor was minstens een Bachelor nodig

tot 3000eur Bruto met bedrijfswagen als Delivery Advisor in een autogroep in Gent (maar daar had hij gewoon geen goed gevoel bij) beiden wel zonder bonusregeling.
Als je dan van Sales naar Business Development gaat zijn die lonen nog hoger.
En iemand zegt hier 'zonder diploma' maar dit is nogal kort door de bocht lijkt mij want het zijn wel hogeschoolopleidingen en het is zo dat de kans groot is dat iemand met bv een goed technisch beroep vaak meer zal verdienen dan pakweg iemand met een master filosofie die in de cultuursector werkt. Ook worden de huidige graduaten qua loonschaal bij bv de overheid op hetzelfde niveau geplaatst als een Bachelor. Zo heb ik het gevoel dat in het bedrijfsleven stages etc ook toch wel serieus meetellen want hij heeft toch wel op sollicitatie mogen gaan bij wat grote namen die zeker niet de nadruk legden op die Bachelor of graduaat.
Ikzelf heb een universiteitsdiploma en ik denk wel dat mensen een verkeerd beeld hebben van zo'n graduaat. Het zijn ondertussen toch wel volwaardige hogeschoolopleidingen waar naast theorie studenten zich ook wel echt betrokken voelen omdat ze zelf dingen in de praktijk mogen uitvoeren en zo vaak toch echt wel kennis opdoen en groeien in hun zelfbewustzijn en ik merkte ook dat de docenten echt gedreven waren en niet zomaar hun cursus op PPT's zetten en hun studenten ook echt kenden en betrokken waren en velen ook uit het bedrijfsleven kwamen en dus dikwijls echt wel nuttige kennis hadden.
Ik heb intensief de laatste 4 jaar meegemaakt en toch wel volgende dingen opgemerkt;
Handboeken die ze gebruiken zijn vaak dezelfde als in de Bacheloropleiding.
Er is vaak een luik theorie en een luik praktijk in een graduaat, zo moest hij voor Financieel management een volledig Business plan uitschrijven tot in detail van een zaak die hij zou willen opstarten en theorie zoals ratio's terwijl in de Bachelor Bedrijfsmanagement de nadruk lag op boekhouden en pure theorie.
Ook voor Accountmanagement werd verwacht dat ze een diepte interview deden met een account manager en dan gingen kijken welke verbeteringen zij konden doorvoeren in hun job of bedrijf.
De theorie moest dus altijd getoetst worden aan de praktijk wat mij eerlijk gezegd interessanter lijkt en ze dus eigenlijk een voorsprong hebben want ze weten hoe iets in de praktijk moet wat voor een bedrijf dikwijls waardevol is. En als ik naar zijn medestudenten kijk uit de opleiding marketing hebben die toch wel meestal een job die vergelijkbaar is van diegenen met een Bachelor. Ook leerden ze in de graduaatsopleiding Marketing werken met Photoshop, Indesign en Illustrator terwijl dit in de Bachelor vaak niet eens aan bod komt.
Stage Sales heeft hij bij Mercedes meer dan 100 dagen moeten doen en dus volledig mogen meedraaien terwijl een Bachelor een 3 tal weken stage kwam doen en eigenlijk gewoon een kijkstage was. Zelfde bij de stages in Marketing, op 2 jaar moesten ze telkens een kwartaal bij 3 verschillende bedrijven doen.
Maar nu ben ik serieus aan het uitweiden

Hij heeft ondertussen het voorstel dan ook aanvaard en begint 27 november.