Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Omdat de wet zowel de school als de vakbond gelijk zou geven (behalve mss een klein percentage).
De school had niet laten weten dat ze ontslag had genomen
Zijzelf (directrice nota bene) had niet laten weten dat ze al jaren onterecht loon kreeg

Moest de wetgeving dit echt niet toelaten mag die dringend herzien worden
Of de school moet het maar zelf betalen

Dit valt onder bedriegelijke handelingen of valse verklaringen en kan dus tot 10j teruggevorderd worden

Laatst bewerkt:
De school had niet laten weten dat ze ontslag had genomen
Zijzelf had niet laten weten dat ze al jaren onterecht loon kreeg

Als die wet er echt zou zijn dan mag die dringend geschrapt worden
Alles wat méér dan 1 jaar geleden is, is (in de privé) sowieso niet terugvorderbaar omdat vorderingen tussen werkgever en werknemer verjaren na 1 jaar na einde arbeidsovereenkomst. De werkgever wordt verondersteld zijn boekhouding op orde te hebben. (is privé-wetgeving, dus kan in principe anders zijn bij de overheid, maar zal minstens even streng zijn). Hier zal de school daardoor al die jaren een personeelslid minder les kunnen hebben laten geven, ze hadden zeker genoeg middelen om dit te weten te komen én zouden dit bij elke personeelsformatie moeten gezien hebben (ze krijgen daar overzichten van).

Maar los daarvan weet ik dat bij de overheid nog zo'n gevallen zijn geweest en dat er daar nog een specifieke wetgeving moet zijn waardoor de werkgever verantwoordelijk blijft tot het ontslag effectief doorgegeven wordt. Wss zal hier het probleem zijn geweest.

Ik heb zelf de situatie gehad waarbij een werknemer een tweetal jaar doorbetaald werd door zijn werkgever, omdat hij die niet wou ontslaan na het ontstaan van een conflict. Uiteindelijk is die dan plots wél ontslaan, mét opnieuw verbrekingsvergoeding.

wat méér dan 1 jaar geleden is, is (in de privé) sowieso niet terugvorderbaar omdat vorderingen tussen werkgever en werknemer verjaren na 1 jaar na einde arbeidsovereenkomst. De werkgever wordt verondersteld zijn boekhouding op orde te hebben. (is privé-wetgeving, dus kan in principe anders zijn bij de overheid, maar zal minstens even streng zijn). Hier zal de school daardoor al die jaren een personeelslid minder les kunnen hebben laten geven, ze hadden zeker genoeg middelen om dit te weten te komen én zouden dit bij elke personeelsformatie moeten gezien hebben (ze krijgen daar overzichten van).

Maar los daarvan weet ik dat bij de overheid nog zo'n gevallen zijn geweest en dat er daar nog een specifieke wetgeving moet zijn waardoor de werkgever verantwoordelijk blijft tot het ontslag effectief doorgegeven wordt. Wss zal hier het probleem zijn geweest.

Ik heb zelf de situatie gehad waarbij een werknemer een tweetal jaar doorbetaald werd door zijn werkgever, omdat hij die niet wou ontslaan na het ontstaan van een conflict. Uiteindelijk is die dan plots wél ontslaan, mét opnieuw verbrekingsvergoeding.
Nee ze hebben heel die tijd een andere directrice gehad hoor (die was er al als vervangster want het was voltijds afwezigheid dat gestopt was en ipv terug te werken had ze ontslag genomen)
Daar is nog heel veel manuele controle die moet gebeuren en waar uiteraard geen tijd voor is omdat de scholen veel te veel fouten maken

Laatst bewerkt:
Mijn madam is HR business partner met 0,0 opleiding. Enkel 2 weken opleiding bij sdworx en warbg3zond boerenverstand. Vlot boven de 3000 en een auto hoor.

Ik onderschat die complexiteit niet. Maar in veel bedrijven laat HR gewoon gigantische steken vallen op de absolute basics, dat is nog een heel ander niveau dan wat jij (terecht) aanhaalt.
Ik verschiet daar echt niet van. Ook al genoeg kleunen zien voorvallen.

Weliswaar kan je hier ook aan toevoegen en zij die het soms wel goed willen soms zoveel tegenwerking krijgen dat die 6 maand met een burnout thuis zitten om daarna hun ontslag in te dienen. Niet dat ikzelf de oorzaak was maar tevens de hoeveelheid HR medewerkers die ik al heb zien huilen of geconfronteerd worden met extreem toxische werkomgevingen is toch wel meer dan elke andere sector die ik ben tegengekomen. En als de medewerkers echt razend worden door verkeerde management beslissingen zijn ze meestal de schietschijf waar serieuze salvos op worden afgevuurd.

Als alles goed gaat is het inderdaad wel "relatief makkelijk" werk en ge ziet er sommige ook maar gewoonweg iets doen of in modus gaan "wie het hardste brult". Zolang de lonen op tijd (en juist) betaald worden hoort ge de gemiddelde medewerker niet klagen. Bij sommigen is het echt magazinneke lezen hoe ze een cafetaria plan uitrollen en voor de rest voetjes op den bureau. Mijne vorigen HR manager, als ik die drie keer gezien heb op den bureau in 2 jaar zal het veel geweest zijn, en enen daarvan was voor mijn ontslag brief te ondertekenen. Als ge dan weet dat die persoon de return to office campagne volledig persoonlijk nam en iedereen verplichtingen lag op te leggen hoeveel dagen ze moesten terugkomen, dat maakt het verhaal des te grappiger.

Laatst bewerkt:
Mijn madam mag haar 50% van de tijd bezig houden met een kleutertuin met volwassenen.

Den enen zit op de vrouw van de anderen en moet naar een ander departement. Zat op het werk. Loonbeslag toestanden. Interimmers fixen in het weekend omdat er 1 met zijn zatte botten tegen een boom plakt. Stelen op het werk en flikken mogen bellen. Buitenlanders die tewerkgesteld blijken met valse papieren. Managers die weigeren verlof in te boeken en er gewoon niet zijn. And the list goes on. Allemaal wreed leuk om je mee bezig te houden....

Daar moet je allemaal niet veel voor gestudeerd hebben. Gewoon aan Jos zijn oren trekken en alles uitleggen op niveau debiel again and again and again.

Zij liever dan ik hoor. Ik loop te kakken als er iemand zijn committed deadline met 2d voorbij schiet. Zij is content als ze de shift starten met 100 en eindigen met 100 die leven en niet zat zijn.

:rofl:

Ge bent vergeten: de meldingen van kak aan de muur oplossen. Mijn god, hoe sommigen daar in slagen. Ooit een case gehoord dat er tussen de paletten gekakt was en dat den hoop zo groot was dat het niet van een dier kon zijn.

Enfin gehoord, ze kwamen effectief vragen of ik niks verdacht gezien had.

Ge bent vergeten: de meldingen van kak aan de muur oplossen. Mijn god, hoe sommigen daar in slagen. Ooit een case gehoord dat er tussen de paletten gekakt was en dat den hoop zo groot was dat het niet van een dier kon zijn.

Aje moe kak'n, moeje kak'n :unsure:

of ook een klassieker: mensen die kakken in de douchekabines. En je kan daar moeilijk een camera zetten.

No shit, dat komt omdat ze de handleiding van de wc niet snappen.
550x453.jpg

Efficiënt en goeie combo, fitness en kakken. Daarna nog een doucheke :)

k kom dat bordje wel is tegen bij corps met veel Aziatische gasten of in sociale woningen.

Tot be fair had ik ook wel gelijkaardige oefeningen gedaan toen ik de eerste keer in China kwam. Er zal daar ook wel eentje zich afgevraagd hebben waarom ik in de lavabo gekzkt had :')

Laatst bewerkt:
Je moet dat dan eens in scholen zien
Soms maanden later sturen ze pas door dat iemand minder (of meer) is gaan werken
En als je daar dan bewijs van vraagt dan hebben ze dat meestal niet

Heb er al 1 zien passeren die 100k onterecht loon had ontvangen :help: (was al jaren uit dienst en ze hadden dat niet doorgegeven)
En weet je wat het beste was: ze vond dat ze dat niet moest terugbetalen en de vakbond vond dat ook
Ooit iemand geweten die al 2 jaar uit dienst was en die aan de receptie stond om te melden dat zijn gsm abbo niet meer werkte ... Na 2 jaar hadden ze dat pas afgesloten en die durfde nog komen klagen ook :-).

No shit, dat komt omdat ze de handleiding van de wc niet snappen.
550x453.jpg

Ook al eens gezien, buitenlanders die veel langskwamen en dan waren er altijd voetzool sporen op de WC bril. En ne keer een afgebroken bril (ahjah die dingen zijn niet voor gemaakt). Ik veronderstel dat de schuldige eventjes de schrik van zijn leven beleefd heeft op dat moment. Bleek dat die onze WC potten aan het gebruiken waren als een Franse WC. (Dus feitelijk zoals het onderste pictogrammetje).

Efficiënt en goeie combo, fitness en kakken. Daarna nog een doucheke :)
Wel de kak met de hiel door het putteke stampen hé vetzak.

Laatst bewerkt:
Ooit iemand geweten die al 2 jaar uit dienst was en die aan de receptie stond om te melden dat zijn gsm abbo niet meer werkte ... Na 2 jaar hadden ze dat pas afgesloten en die durfde nog komen klagen ook :).

Gerelateerd hieraan, gelukkig niet bij mijn werkgever: iemand die bij IT ging klagen dat zijn gsm abonnement niet meer werkte, kreeg hij te horen dat hij zijn gsm direct ook mocht afgeven - policy was veranderd maar er was iets misgelopen in de communicatie naar de werknemers toe...

Gerelateerd hieraan, gelukkig niet bij mijn werkgever: iemand die bij IT ging klagen dat zijn gsm abonnement niet meer werkte, kreeg hij te horen dat hij zijn gsm direct ook mocht afgeven - policy was veranderd maar er was iets misgelopen in de communicatie naar de werknemers toe...
Gelukkig is mijne GSM wel nog privé. Enkel 't nummer is over gepakt door de zaak, vele jaren terug.
Nuja, voordeel & nadeel zeker. Enerzijds pak ik zelf wat ik wil, anderzijds krijg ik geen 'gratis' nieuwe om de X-aantal jaar.

Mijn madam mag haar 50% van de tijd bezig houden met een kleutertuin met volwassenen.

Den enen zit op de vrouw van de anderen en moet naar een ander departement. Zat op het werk. Loonbeslag toestanden. Interimmers fixen in het weekend omdat er 1 met zijn zatte botten tegen een boom plakt. Stelen op het werk en flikken mogen bellen. Buitenlanders die tewerkgesteld blijken met valse papieren. Managers die weigeren verlof in te boeken en er gewoon niet zijn. And the list goes on. Allemaal wreed leuk om je mee bezig te houden....

Daar moet je allemaal niet veel voor gestudeerd hebben. Gewoon aan Jos zijn oren trekken en alles uitleggen op niveau debiel again and again and again.

Zij liever dan ik hoor. Ik loop te kakken als er iemand zijn committed deadline met 2d voorbij schiet. Zij is content als ze de shift starten met 100 en eindigen met 100 die leven en niet zat zijn.
Is dat bij Volvo misschien?

Nee.

Maar als ik mijn studentenjibs herinner, is elke productieomgeving wel beetje zo...

Niet alleen productie-omgevingen, in retail is het als ik dat zo hoor van vrienden niet veel beter. En in kantooromgevingen zijn de problemen misschien lichtjes anders en wat minder zichtbaar maar volgens mij ook niet zoveel minder...

Nee.

Maar als ik mijn studentenjibs herinner, is elke productieomgeving wel beetje zo...
Klopt, ben hier toevallig deze week aan een project bezig bij een productiefirma met allemaal Polen. De blikjes Pools bier liggen gewoon langs struiken op de bedrijfsparking. Van de bureaumannen hoor ik dat er sommige met een flacon in hun binnenzak lopen of hun fles water opvullen met wodka.
Dan vraag ik me toch af hoe zielig je leven eigenlijk moet zijn als je zoveel nood hebt aan drank.

Daarnaast rekken ze ook dikwijls tijd op het einde van de dag, zodat ze overuren hebben, maar als ze de vrijdag naar Polen moeten vertrekken kan het niet rap genoeg gaan en moet de kwaliteit er soms ook aan geloven.

Klopt, ben hier toevallig deze week aan een project bezig bij een productiefirma met allemaal Polen. De blikjes Pools bier liggen gewoon langs struiken op de bedrijfsparking. Van de bureaumannen hoor ik dat er sommige met een flacon in hun binnenzak lopen of hun fles water opvullen met wodka.
Dan vraag ik me toch af hoe zielig je leven eigenlijk moet zijn als je zoveel nood hebt aan drank.

Daarnaast rekken ze ook dikwijls tijd op het einde van de dag, zodat ze overuren hebben, maar als ze de vrijdag naar Polen moeten vertrekken kan het niet rap genoeg gaan en moet de kwaliteit er soms ook aan geloven.

Ik heb als 16 17 18 jarige een vakantie job gedaan in mijn middelbare school. Boeken en materiaal sorteren voor de verkoop, 2weken in juli, 2 weken in augustus. We deden dat met 3-4, bijna volledig zelfstandig met "dit en dat moet gedaan zijn tegen 2 weken van nu". 10 paletten en je hebt 10 dagen, 1 palet per dag. Soms waren we om 15h klaar, soms om 18h. Maar na 10d waren we altijd klaar. Daar was letterlijk 0 supervisie. De zotste dingen die we deden was eens met een voetbal in de refter shotten als het regende, twixen pikken uit de kast in de refter of een colaflesje binnengieten zonder een streepje te trekken. Het leven als 16 jarige is stoer.

Ik heb mijn vakantiejob als 19 20 21 22 jarige gedaan in een fabriek van een man of 2000-3000 man. Dag shiften, nacht shiften, wisselende shiften. Magazijn, verschillende lijnen van verschillende producten. Dat was overal hetzelfde verhaal. Allemaal 40-50 jarigen die minder verantwoordelijkheid hebben en zelfstandigheid dan de 16 jarige cege en kompanen die boeken moesten sorteren.

Was er ergens een break van 10.00 tot 10.15, 9.45 moesten ze allemaal kakken, ah, net terug als de break start. 10.14 moesten ze allemaal pissen. Uiteindelijk waren die 2x per dag 45 min verdwenen. Middagbreak was typisch "ik heb 500 euro ingezet op een of ander paard in polen of een 3e klasse hockey match in zweden" of whatever random money losing scheme. Afgewisseld met 40 jarige vrouwen die 3 venten per week verslijten. Of moeders die "3 kinderen aan de speed en ik kan er niet aan doen".

Gelukkig kreeg ik af en toe de goede raad "als je het wil maken, moet je een vorkhef certificaat halen". Best dat dat hopen geld opbracht, het was de enige manier om het er uit te houden. Vraag mij 20 jaar later nog steeds af hoe je het als volwassen normale mens het daar uithoudt als je dat zootje moet managen. Vraag me ook af, nu ik zelf ouder ben van een 3 jarige tweeling ben, hoe je zo weinig verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kunt hebben als je ouder bent. Je zou toch verwachten dat mensen die kinderen hebben op zijn minst het "ik ga compleet debiel doen in een productie omgeving" en enige vorm van verantwoordelijkheid krijgen al doende. Quod non...

Mijn broer werkte in een industriele bakkerij naast waar ik werkte. Daar was er een gast die tegen het einde van ongeveer elke shift schijte bezopen was, dan wat donuts trok op de parking en de helft van de keren een andere auto of paaltje of weet ik veel wat mee had. En dan de maandag altijd zagen dat hij weer de helft van zijn pre kwijt was aan zijn auto... :-/

Maar als ik dat vergelijk met de verhalen van mijn madam, die werkt in een voedingssector waar je niet echt zwaar werk hebt en basically iedereen met een hartslag kan werken, dan is het daar nog een pak erger. Lijkt me een horror omgeving om te werken.

Terug
Bovenaan