Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
De discussie "wat is kaderlid" is hier al gepasseerd... Komt erop neer dat sommige mensen een andere definitie hebben kaderlid dan anderen. Voor de ene is dat een functie in het bestuur van een bedrijf, voor de andere is dat al als je gewoon een "cruciale" functie hebt, ongeacht in welke rangorde van het bedrijf.

production leader is gewoon productiesupervisor. En dat hoeft ook niet van de volledige productie te zijn, dat kan gewoon 1 band, sectie, divisie of onderdeel zijn.

Dat ben ik ook nog geweest in mijn beginjaren. Dat was 60 - 80 uren werken in een KMO. Dat wilde zeggen geen overuren, want bediendecontract. En bij het tekenen was de melding duidelijk de occasionele, ook al waren ze structureel, overuren waren onderdeel van de functie. Daarnaast meldde men dat je onderdeel was van het kader.

Met de melding dat kader zich niet syndiceerde, dat was namelijk not done. Ook al was dat gewoon het lager management.

Verloning 15 jaar geleden was 2100 in de eerste job en 2400/2500€ bruto in de 2de job zonder wagens of allerhande extralegale voordelen. Al was het daar wel maar 50-60h ipv 80 (6h tot 18h - vroege shift tot late shift).

Dus ja, die verloning is ok. En voor een starter aan de hogere kant. Of je dat op termijn wil doen, dat zal hij zelf moeten bepalen. Voor mij was het gewoon te veel klein kinder gedoe... hoe die verantwoordelijke elke morgen bezig waren bij het overlopen van de cijfers van de vorige dag was tenenkrullend.

Productie zakte 0.001%, paniek dat het was paniek... de dag erop steeg he 0.005% we zijn op de goede weg, zet dit zo verder rhetoriek. Ugh was echt niet aan mij besteed... paar keer een paar sarcastische opmerkingen langs mijn neus weg... en niet verwonderlijk dat ik er na 6 maanden de brui aan gegeven had...

Iemand ervaring met HR business partner?
Ben wat aan het rondsnuffelen op linkedin bv en daar zie je meteen wagen en 3k+ bruto bij staan. Als ik dan google lijkt dat meer een opleiding van een week wellicht soc.wet enzvoort?

De discussie "wat is kaderlid" is hier al gepasseerd... Komt erop neer dat sommige mensen een andere definitie hebben kaderlid dan anderen. Voor de ene is dat een functie in het bestuur van een bedrijf, voor de andere is dat al als je gewoon een "cruciale" functie hebt, ongeacht in welke rangorde van het bedrijf.
Wordt door bedrijven gebruikt om een onderscheid in policy/loonpakket te voorzien, vaak in het nadeel van de werknemer: geen recht op recuperatie overuren ;).

Iemand ervaring met HR business partner?
Ben wat aan het rondsnuffelen op linkedin bv en daar zie je meteen wagen en 3k+ bruto bij staan. Als ik dan google lijkt dat meer een opleiding van een week wellicht soc.wet enzvoort?

Wat is je specifieke vraag? In de meeste grotere bedrijven heb je wel HR business partners; verloning hangt zoals bij elke job af van de verantwoordelijkheden: een "HR business partner" in een bedrijfje van 50 man zal een ander loon krijgen dan iemand die HR business partner is voor een paar 1000 man.

Ik zou hopen dat een opleiding van een week rond sociale wetgeving niet volstaat om zo'n job te krijgen, maar dat dat meer een aanvullende opleiding is bovenop een HR gerelateerd diploma - anders weet ik nog meer waarom HR in zoveel bedrijven zo'n ramp is :devilish:

Mijn madam is HR business partner met 0,0 opleiding. Enkel 2 weken opleiding bij sdworx en warbg3zond boerenverstand. Vlot boven de 3000 en een auto hoor.

Wat is je specifieke vraag? In de meeste grotere bedrijven heb je wel HR business partners; verloning hangt zoals bij elke job af van de verantwoordelijkheden: een "HR business partner" in een bedrijfje van 50 man zal een ander loon krijgen dan iemand die HR business partner is voor een paar 1000 man.

Ik zou hopen dat een opleiding van een week rond sociale wetgeving niet volstaat om zo'n job te krijgen, maar dat dat meer een aanvullende opleiding is bovenop een HR gerelateerd diploma - anders weet ik nog meer waarom HR in zoveel bedrijven zo'n ramp is :devilish:
Of iemand er dus ervaring mee heeft of iemand kent. Als ik kijk op LinkedIn hebben die allemaal geen uitgebreide ervaring. Die van ons zijn allemaal meisjes van -30j en die praat ik zelf zo onder tafel kwa wetgeving.

anders weet ik nog meer waarom HR in zoveel bedrijven zo'n ramp is :devilish:
Met de wetgeving en rechtspraak rond arbeids- en sociaal recht kan je waarschijnlijk bibliotheken van gemakkelijk 2 andere grote rechtsdisciplines vullen. Daarom dus :).

Of iemand er dus ervaring mee heeft of iemand kent. Als ik kijk op LinkedIn hebben die allemaal geen uitgebreide ervaring. Die van ons zijn allemaal meisjes van -30j en die praat ik zelf zo onder tafel kwa wetgeving.
Gelukkig is de enige taak van die 'meisjes' niet andere mensen onder tafel praten.... :unsure:

Op jobat stond de HR sector ook als een van de opties om ‘veel te verdienen zonder diploma’.

HR-manager, niet HR-sector in het algemeen (ik vermoed dat de meeste HR-medewerkers een gewoon loon hebben). En dat staat in hetzelfde lijstje zoals softwareprogrammeur, ook een job waarvoor je crappy producten mag afleveren en niks moet kennen :p.

HR-manager, niet HR-sector in het algemeen (ik vermoed dat de meeste HR-medewerkers een gewoon loon hebben). En dat staat in hetzelfde lijstje zoals softwareprogrammeur, ook een job waarvoor je crappy producten mag afleveren en niks moet kennen :p.
Beste is die 2 combineren: als HR-manager een crappy software lanceren!

Met de wetgeving en rechtspraak rond arbeids- en sociaal recht kan je waarschijnlijk bibliotheken van gemakkelijk 2 andere grote rechtsdisciplines vullen. Daarom dus :).

Ik onderschat die complexiteit niet. Maar in veel bedrijven laat HR gewoon gigantische steken vallen op de absolute basics, dat is nog een heel ander niveau dan wat jij (terecht) aanhaalt.

Ik onderschat die complexiteit niet. Maar in veel bedrijven laat HR gewoon gigantische steken vallen op de absolute basics, dat is nog een heel ander niveau dan wat jij (terecht) aanhaalt.
Je moet dat dan eens in scholen zien
Soms maanden later sturen ze pas door dat iemand minder (of meer) is gaan werken
En als je daar dan bewijs van vraagt dan hebben ze dat meestal niet

Heb er al 1 zien passeren die 100k onterecht loon had ontvangen :help: (was al jaren uit dienst en ze hadden dat niet doorgegeven)
En weet je wat het beste was: ze vond dat ze dat niet moest terugbetalen en de vakbond vond dat ook

Nee, dat zijn een boel andere taken waar ik en zelfs veel andere binnen het bedrijf meer vanaf weten dan zij.
Alé, blij dat ge weet wat de kennis is en taken zijn van elke HR medewerker in België en automatisch ook weet dat je er veel meer van afweet!

Toch vreemd dat je dan een vraag stelt over die hun loon, je zou denken dat je dat dan ook wel weet ondertussen... Toch iets dat 'die meisjes' dan meer weten dan jij?

Alé, blij dat ge weet wat de kennis is en taken zijn van elke HR medewerker in België en automatisch ook weet dat je er veel meer van afweet!

Toch vreemd dat je dan een vraag stelt over die hun loon, je zou denken dat je dat dan ook wel weet ondertussen... Toch iets dat 'die meisjes' dan meer weten dan jij?
Waar zit uw probleem? Wat is dat met die ''' bij de meisjes?
Ik heb het duidelijk over de medewerkers binnen mijn bedrijf én onze HR mensen hun loon is niet representatief want die werken in het buitenland. Geen idee waarom je nu dingen ligt te posten die geen hol bijdragen. Beter stilletjes zijn dan.

Waar zit uw probleem? Wat is dat met die ''' bij de meisjes?
Ik heb het duidelijk over de medewerkers binnen mijn bedrijf én onze HR mensen hun loon is niet representatief want die werken in het buitenland. Geen idee waarom je nu dingen ligt te posten die geen hol bijdragen. Beter stilletjes zijn dan.
Het gebrek aan respect en het denigrerende naar andere mensen toe schiet bij mij altijd wel in het verkeerde keelgat, ze hadden u vroeger beter wat andere dingen bijgedragen.

Heb er al 1 zien passeren die 100k onterecht loon had ontvangen :help: (was al jaren uit dienst en ze hadden dat niet doorgegeven)
En weet je wat het beste was: ze vond dat ze dat niet moest terugbetalen en de vakbond vond dat ook
Omdat de wet zowel de school als de vakbond gelijk zou geven (behalve mss een klein percentage).

Terug
Bovenaan