Ok, gisteren te horen gekregen dat ik een (tijdelijke) job die mij enorm interesseert, krijg, en kan beginnen vanaf 10 juli (na wat festivals en een klein verlofje na het afstuderen)
1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: Handelsingenieur (financial engineering/minor economie) + postgraduaat global governance/policy making
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand (woon nog thuis, dus enfin)
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: contractueel ambtenaar voor 6 maanden (contract tot 5/1/2024)
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): autonome overheidsinstelling
Huidige functie: /
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38 (wrs)
verantwoordelijkheden: organisatie (vol juristen) vertrouwt voor hun aanbevelingen grotendeels op mijn (kwantitatieve) verslagen
3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 3775 (+ tweetaligheidspremie van 110 * indexering, en ook taalpremie Engels)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Rond de 2500 (denk ik)
Nettovergoedingen: telewerkpremie van 50€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): pro rata "eindejaarstoelage"
Bedrijfs GSM/laptop: laptop en 2e scherm
Maaltijdcheques: ja, na 1 maand
Ecocheques: nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2e pijler
Hospitalisatieverzekering: ja, gratis
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): /
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: 5 minuten stappen van Brussel-Centraal
Afstand woon/werk in km's: Antwerpen-Brussel, dus 50/60 km (?)
Afstand woon/werk in tijd: +/- 60 minuten (fiets, trein en stappen)
Eigen auto nodig voor het werk: /
Verplaatsingsvergoedingen: fietsvergoeding en treinabonnement
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: elke maand 2,5 opgebouwde vakantiedagen (+ vrij tussen kerst en nieuw)
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: volledig, er zijn geen deadlines
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: ja, zolang ik op een week maar 38 uur doe
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: /
Hoe vaak overuren te presteren: nooit
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: mag tijdens de werkuren een relevante opleiding/lezingen/plenaire vergaderingen volgen, zolang het relevant en betrekking heeft tot handelsbeleid in een Europese/internationaal policy making/internationale betrekkingen context. wel nog geen idee over hoe vaak ofzo, zal nog moeten blijken.
Telewerk (buiten corona-periode): minimaal 3 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: nee
Heel atypisch loonpakket, maar is ook een nieuwe en autonome overheidsinstelling. Is een job waar ze zeer specifieke kennis qua kwantitatieve onderzoeksmethoden (en drietaligheid) voor zochten, en waar ik dus aan voldoe. Heb het vooral aangenomen omdat het iets is dat 1) heel dicht aanleunt bij mijn academische interesses, en 2) ik heel nuttige ervaring opbouw voor een carrière in policy analysis (wat ik echt wel wil) en moest ik toch nog een interessante PhD zien langskomen. Heel mooi startersloon, maar vooral heel mooie voorwaarden.
Het enige jammere is dat ik een soort van traineeship waar ik al enkele maanden in zit, zal moeten opgeven.