Update na index, er zou nog eens 2% bijkomen omdat ik performance gewijs in de hogere schijf zat voor 2024
1. PERSONALIA
Leeftijd: 25 -> 26
Opleiding: Master in Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3 -> 4 jaar, voordien kinesist
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200/PC218
Huidige functie: Sales & Consultancy
Anciënniteit: 1 -> 2 jr. 5 mnd.
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u/week
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): tussen 35 en 45u -> tussen 35 en 60u
verantwoordelijkheden: basically technisch en commercieel adviseur voor chirurgen die onze producten gebruiken, tijdens operaties uitleg geven over correct gebruik en assisteren, en natuurlijk de verkoop en aftersale
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): €4283 €4516
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2770 €2860
Nettovergoedingen: €122 per maand nettovergoeding, €55 internet tussenkomst, €650 per 2 jaar GSM budget, abonnement door werkgever betaald
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: €8 per werkdag
Ecocheques: €250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): volledig
Hospitalisatieverzekering: volledig, mogelijkheid om gezin aan te sluiten aan voordeeltarief
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus obv. incentive plan in warranten uitbetaald, zal voor 2024 ±€19K zijn
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: gans West-Vlaanderen, hoofdkantoor in Brussel
Afstand woon/werk in km's: varieert, sommige dagen 75km op een dag, andere dagen 200+km's, gemiddeld 100km ofzo
Afstand woon/werk in tijd: varieert, soms 20min. in de wagen, soms 3u
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Peugeot 308SW PHEV, VAA €192, incl. tank-/laadkaart BE
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 1 dag per jaar per 5 jaar anciënniteit
Vrijheid om verlof te nemen: vooral af te stemmen onder collega's en met manager, algemeen weinig poespas rond
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: geen vaste uren, soms om 7.30u aan tafel staan, soms pas om 21u een ziekenhuis buiten, varieert veel
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: komt en gaat, soms hele drukke dagen en klanten die ferm tegen steken, voorlopig nog geen last van -> meer en meer, tot in de mate dat ik hevig overweeg een overstap te maken naar iets anders
Hoe vaak overuren te presteren: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: heel uitgebreid aanbod binnenin bedrijf, wordt sterk aanbevolen
Telewerk (buiten corona-periode): al het werk dat niet per se in een ziekenhuis moet gedaan worden, mag in principe van thuis, soms eens naar kantoor voor vergaderingen
Verantwoordelijkheid over personeel: binnen bedrijf niet, wel verantwoordelijk voor opleidingen van OK-personeel, assistenten, ... dus soort van I guess?
Ondertussen ook reeds gesprekken gehad met management over opslag.
Mijn n+1 geeft alleszins aan dat ik een high-performer ben en enorm snel gegroeid ben in de rol, er is sprake over een hogere paygrade maar met de overlappende loonvorken betekent dat niet meteen een groot verschil op de loonbrief.
Ben eens benieuwd of het er effectief van zal komen, in April weet ik meer.
Job zelf nog steeds top, de volatiliteit in uren begint af en toe te wegen, maar zolang ik geen kinderen heb kan ik het accepteren.
-> Wel, ondertussen heeft er zich het afgelopen jaar een gigantische stoelendans voorgedaan waarbij veel interne mensen van postje zijn opgeschoven.
Zoals hierboven te lezen ben ik in de organisatie een high-performer, wordt er steeds gepronkt met mijn evolutie en capaciteiten, echter daar is het al die tijd ook bij gebleven.
Beginnen over opslag is automatisch handen in het haar bij upper management en een corporate epistel over "te vroeg, te jong, ...".
Mijn kans wagen aan een diagonale of verticale sprong die door de collega's in mijn team alleen maar aangemoedigd werd eindigt in 2x op rij vlak naast grijpen en zien hoe de sluier compleet van het politiek spelletje valt.
Ondertussen al maar grotere workload door collega's die weggaan en niet geholpen worden door diegene die blijven...
Conclusie: ook hier begint het schoentje enorm te wringen en ga ik niet laten van rondkijken.