Wat heb jij vandaag gekookt?

Saus gemaakt van butternut :drool:

Eerst in de oven geroosterd met look en tijm, en daarna de blender in met boter, peper en zout en een lepel kookvocht vd pasta.
 
Saus gemaakt van butternut :drool:

Eerst in de oven geroosterd met look en tijm, en daarna de blender in met boter, peper en zout en een lepel kookvocht vd pasta.

Stevig kookdagje nog geworden. Nog chocoladetiramisu met speculoos gemaakt, pasta met courgettesaus voor de jongens, straks nog croque monsieurs en voor morgen staat er een frikadon gereed met italiaanse kruiding.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Spaghettisaus voor een paar dagen gemaakt, een portie aan het opwarmen en de rest in de vriezer. De rest wijn uit de saus is voor de chef :biglaugh:
2023-02-1218.36.286772224531325412703.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Voor zij die ervaring hebben met sous vide:

Ik heb gelezen dat je met sous vide een steak kan pasteuriseren. Iemand die weet hoe lang en hoe warm die moet staan om toch nog medium-rare/medium te zijn, maar dus wel gepasteuriseerd? Is voor iemand die zwanger is, dus wel belangrijk dat het goed gebeurt.
 
Enkele dagen geleden geprobeerd om 'onze' gele paprikasoep te upgraden door de gele paprika's eerst te roosteren in de oven. Ik vond het resultaat geen aanrader voor de extra effort... De soep is echt pakken beter met gewone gekookte paprika's.
 
Voor zij die ervaring hebben met sous vide:

Ik heb gelezen dat je met sous vide een steak kan pasteuriseren. Iemand die weet hoe lang en hoe warm die moet staan om toch nog medium-rare/medium te zijn, maar dus wel gepasteuriseerd? Is voor iemand die zwanger is, dus wel belangrijk dat het goed gebeurt.
Medium rare/medium is +- 54-57 graden.

Mooi tabelletje voor het pasteuriseren:

Dus ik zou dan 3-4 uur op 55 doen.
 
Quinoa met gebakken groentjes. Niet slecht, maar ook niet waaw. Beetje flauw ondanks de kruiding. Iemand nog een tip? In groentebouillon koken mss?
 
Spieringgebraad, tweetal uur op zo'n 160 graden en hopelijk qua consistentie ergens tussen een gewoon gebraad en pulled pork.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan