Wat heb jij vandaag gekookt?

De eerste schotel is klaar, 2de nu onder de grill, 3 en 4 staan klaar om afgebakken te worden.

#legerdesheilsaanwezig

ChkzMfO.jpeg
Wordt dat ingevroren of eten jullie zoveel? 😅
 
Een bekentenis.

Tot heden maakte ik cacio e pepe varianten met ... zakjes Parmesello. Tot ik vorige week een blok pecorini romano kocht.

Mannekes.

Wat.een.verschil.

WAANZIN.

Veel krachtiger van smaak en stukken smeuïger dan die droge poeder.

En dan dikke blokjes spek (helaas geen guanciale in de Colruyt) in een pan met twee teentjes look. En wat paprika. En freshly crackled black pepper.

:drool:
 
Iemand suggesties voor recepten met Boursin Cuisine? We hebben nog een potje of twee op overschot en de combinatie met broccoli, zalm en pasta is -alhoewel zeer lekker- wat afgezaagd geworden.
 
Iemand suggesties voor recepten met Boursin Cuisine? We hebben nog een potje of twee op overschot en de combinatie met broccoli, zalm en pasta is -alhoewel zeer lekker- wat afgezaagd geworden.
Wat voor smaak?
Wij maken geregeld pasta met prei, roomkaas, pesto en zongedroogde tomaten. Maar dan wel ni met een roomkaas met een te straffe smaak.
 
Iemand suggesties voor recepten met Boursin Cuisine? We hebben nog een potje of twee op overschot en de combinatie met broccoli, zalm en pasta is -alhoewel zeer lekker- wat afgezaagd geworden.
Ovenschotel met puree, kip, broccoli, (champignons) en witte saus met boursin? Eventueel wat kaas erop voor krokant korstje.

In pompoensoep is die Boursin ook lekker.
 
Iemand suggesties voor recepten met Boursin Cuisine? We hebben nog een potje of twee op overschot en de combinatie met broccoli, zalm en pasta is -alhoewel zeer lekker- wat afgezaagd geworden.
Baguette opensnijden, veel boursin erop, gerookte of gewone zalm en geraspte kaas. In de oven steken en serveren met een salade.

Gehakt of spek bakken met ui en look, champignons en snijbone erbij wokke dan pasta koke en alles mengelen met boursin.
 
Iemand suggesties voor recepten met Boursin Cuisine? We hebben nog een potje of twee op overschot en de combinatie met broccoli, zalm en pasta is -alhoewel zeer lekker- wat afgezaagd geworden.
- Rijst koken
- Broccoli koken (niet overgaar)
- Boni veggie "gehakt" bakken en uit de pan doen
- Prei in kleine stukjes bakken
- Broccoli en veggie gehakt mee in de pan doen
- Vocht (kookvocht van de broccoli of gewoon warm water) bijdoen (hoeveelheid hangt af van hoe smeuïg je het wil, samen met 1 of 2 potjes kruidenkaas (afhankelijk van de hoeveelheid groenten en rijst
- Rijst erbij in
- Afkruiden met peper, zout, look en eventueel wat paprikapoeder
 
Experimentje, ipv ricotta spinazie met nootmuskaat heb ik 2 potten ricotta en 1 pot mascarpone genomen voor extra smeuigheid. En heb er parmesaanse kaas ondergemixed voor wat extra punch. Benieuwd.
Zalige recepten die je maakt ! Welke zijn het uiteindelijk geworden ? Succesvol met de parmazaan? Ik neem aan dat je dat gebruikt als vulling en dan afwerkt met een tomatensaus?
 
Zalige recepten die je maakt ! Welke zijn het uiteindelijk geworden ? Succesvol met de parmazaan? Ik neem aan dat je dat gebruikt als vulling en dan afwerkt met een tomatensaus?

Correct, was als vulling. Heb 2 soorten gemaakt. 1 vullingmix met gebakken shiitake, kastanjechampignon,gehakt en truffel, peper en zout.

Andere vulling was 2 potten ricotta, 1 pot mascarpone, 750gr spinazie, 100g parmezan, en afgekruid met nootmuskaat.

Zelfde saus voor beide, tomatensaus met mascarpone. Ajuin en look aanstoven, blussen met witte wijn, passata bij, vervolgens fijnmixen, daarna afkruiden met oregano en een pot mascarpone bij ipv room.
 
Terug
Bovenaan