Wat heb jij vandaag gekookt?

Dat goe komt!

CWwW37J.jpeg
 
Dat goe komt!
Ziet er zeer goed uit ! Wil je uw recept nog eens delen :). Zelf toevallig gisteren ook aan het denken om zelf eens ribben te maken en dan post je dit 😇. Al een paar keer uw recepten gebruikt en zijn tot nu toe goed gelukt (bv cannelloni 😍).

Wat gebruik je om hier snel foto’s up te loaden?
 
zelf een looksaus (met griekse yoghurt, versgeperste tenen look, fijngesneden bieslook, honing, mayo) gemaakt voor onze home made pita. Deze middag al een proeverke gedaan en laat ons zeggen dat de komende 24 jaar ik geen last ga hebben van vampieren :oi22:
 
zelf een looksaus (met griekse yoghurt, versgeperste tenen look, fijngesneden bieslook, honing, mayo) gemaakt voor onze home made pita. Deze middag al een proeverke gedaan en laat ons zeggen dat de komende 24 jaar ik geen last ga hebben van vampieren :oi22:
Dus 24 jaar in een andere kamer slapen dan 't vrouwke?
 
IMG-20230227-194705.jpg

Quiche met tomaat, rode ui, feta en mozzarella. Getwijfeld of ik er snippers gerookte bacon in zou doen of niet en nu toch wel spijt dat ik het niet gedaan heb.
 
Quinoa met gebakken groentjes. Niet slecht, maar ook niet waaw. Beetje flauw ondanks de kruiding. Iemand nog een tip? In groentebouillon koken mss?
De quinoa in de rijstkoker gekookt?

Toevallig hier gisteren quinoa en bulgur in de rijstkoker gekookt, met een kruidenmix van look en dergelijke in.
Daarna gekookte sperzieboontjes in wokolie (zeer heet laten worden) in de pan, daar ook kruiden (look, beetje gemberpoeder) over en dan sojasaus bij. Heel eventjes laten sudderen en dan de quinoa bij in de pan en verder afkruiden met nog wat sojasaus en look en dergelijke.
Op voorhand ook wat pijnboompitten roosteren en die er op je bord dan overdoen samen met wat sesamzaadjes.

Je kan dat perfect maken met kipreepjes of vegetarische wokreepjes in, maar bij ons was het gisteren met vegetarische schnitzel (airfryer!).
 
Afgelopen weekend nog eens vogelnestjes gemaakt. Kheb er een Italiaanse twist aangegeven door mijn gehakt wat te mengen met oa geroosterde pijnboompitten, parmezaan, oregano; look en zelfs een klein toefje pesto.

eitjes uit eigen kweek blijven toch ook voor een serieuze meerwaarde zorgen. Ze mooi kneden, braden in de ban en verder afbakken in de oven.
tomatensausje erbij en je hebt een overheerlijk gerechtje
 
faaaak die looksaus, azo getrokken... gelukkig heb ik deze week geen vergaderingen meer :laugh: Afgedekt en ingepakt met vershoudfolie en toch riekt heel mijn frigo er naar :laugh:

straks dürum maken met zelfgemaakt pitavlees, verse groentjes en fetakaas en een shitload looksaus.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan