Wat heb jij vandaag gekookt?

IMG-20230301-072827.jpg


Straks bezoek, we zijn er klaar voor!

Deze keer ipv schijfjes geitenkaas, met pottekes gewerkt, 2 van deze erin gedaan en smaakt echt nog beter! 😍

148435_Chavroux.png
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Straks kip in de oven. Hoe krijg ik het vel goed krokant? Tips? Bestrijken met suiker karameliseert, maar dat brandt snel aan vind ik.
 
Ik doe het op deze manier, maar als het voor straks is ben je je droogperiode al kwijt met de dry rub

8 uur en een uur op kamertemperatuur en dan nog in de oven ... dan heb ik twee hangry vrouwen in huis. Misschien hou ik die dan voor morgen en halen we voor straks nog iets anders in huis. Bedankt voor de tip!
 
Voor de BBQ gebruik ik altijd een natte pekel.
Die moet maar een paar uur trekken, daarna droog deppen in de dry rub zetten en drogen in de frigo. Op 6u lukt dat nog net.

Een uur op kamertemperatuur is enkel goed om wat extra salmonella te kweken imho.
 
Voor de BBQ gebruik ik altijd een natte pekel.
Die moet maar een paar uur trekken, daarna droog deppen in de dry rub zetten en drogen in de frigo. Op 6u lukt dat nog net.

Een uur op kamertemperatuur is enkel goed om wat extra salmonella te kweken imho.

Ja, da uur doe ik ook ni
 
3-ingrediënten Oreo cake gemaakt met een bolletje vanille ijs en verse chocolade saus. Das echt zalig lekker.


Helaas was de inhoud van het kommetje al op voor ik aan een foto dacht 🤣. Enkel nog maar een foto van de overschot 😁.
 
Ik doe het op deze manier, maar als het voor straks is ben je je droogperiode al kwijt met de dry rub

Wel, ik heb het toch vandaag al klaargemaakt en het was een lekker knapperig velleke. Wel in een ovenschaal gedaan, maar volgende keer zal ik hem eens "droog op de rooster" leggen met daaronder een druipschaal om te zien wat het verschil is. dan is die helemaal rondom krokant. Sjans dat mijn vrouw het vel niet moet hebben, dus dat is allemaal voor mij. :love2:

De dry rub was die van Blues Hog en dat was de moeite.

Volgende keer wel pekelen zodat die veel malser is, nu was zeker de borst te droog naar mijn zin. Maar ik ben dan ook meer een billen- en vleugelman bij de kiekens. :unsure:
 
Wel, ik heb het toch vandaag al klaargemaakt en het was een lekker knapperig velleke. Wel in een ovenschaal gedaan, maar volgende keer zal ik hem eens "droog op de rooster" leggen met daaronder een druipschaal om te zien wat het verschil is. dan is die helemaal rondom krokant. Sjans dat mijn vrouw het vel niet moet hebben, dus dat is allemaal voor mij. :love2:

De dry rub was die van Blues Hog en dat was de moeite.

Volgende keer wel pekelen zodat die veel malser is, nu was zeker de borst te droog naar mijn zin. Maar ik ben dan ook meer een billen- en vleugelman bij de kiekens. :unsure:
Hier zet ik een hele kip op een blik bier, de stoom zorgt voor sappigigheid. Kip insmeren met olie gemengd met kruiden dat zorgt voor knapperig velleke. 1.5uurke in oven op 160 a 170. Ne aanrader.
 
faaaak die looksaus, azo getrokken... gelukkig heb ik deze week geen vergaderingen meer :laugh: Afgedekt en ingepakt met vershoudfolie en toch riekt heel mijn frigo er naar :laugh:

straks dürum maken met zelfgemaakt pitavlees, verse groentjes en fetakaas en een shitload looksaus.
Gij moogt mijn feta hebben, voor de rest :drool:
 
3-ingrediënten Oreo cake gemaakt met een bolletje vanille ijs en verse chocolade saus. Das echt zalig lekker.


Helaas was de inhoud van het kommetje al op voor ik aan een foto dacht 🤣. Enkel nog maar een foto van de overschot 😁.
Moest je er ooit over nadenken om zo'n foodie pagina te beginnen op Instagram met foto's van uw creaties.


Niet doen.
 
faaaak die looksaus, azo getrokken... gelukkig heb ik deze week geen vergaderingen meer :laugh: Afgedekt en ingepakt met vershoudfolie en toch riekt heel mijn frigo er naar :laugh:

straks dürum maken met zelfgemaakt pitavlees, verse groentjes en fetakaas en een shitload looksaus.

Hoe maakt ge uw zelf gemaakt pitavlees?
 
Hoe maakt ge uw zelf gemaakt pitavlees?

Door het vlees goe te kruiden
  • 2 kl gemalen koriander
  • 2 kl gemalen komijn
  • 1 kl kurkuma
  • 1,5 kl paprikapoeder
  • 1 kl uienpoeder
  • 1 kl knoflookpoeder
  • 1 kl kaneel
  • 1 kl peper
  • 1 kl zout
  • 0,5 kl chiliflakes
  • 1 kl gedroogde peterselie
Dit is voor een goeie kilo vlees, in fijne reepjes gesneden. Kip, lam of varken, ge moogt kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Door het vlees goe te kruiden
  • 2 kl gemalen koriander
  • 2 kl gemalen komijn
  • 1 kl kurkuma
  • 1,5 kl paprikapoeder
  • 1 kl uienpoeder
  • 1 kl knoflookpoeder
  • 1 kl kaneel
  • 1 kl peper
  • 1 kl zout
  • 0,5 kl chiliflakes
  • 1 kl gedroogde peterselie
Dit is voor een goeie kilo vlees, in fijne reepjes gesneden. Kip, lam of varken, ge moogt kiezen.

Maar ge koopt wel pitavlees of koop je vlees waarvan je zelf pita maakt?
 
Terug
Bovenaan