Wat heb jij vandaag gekookt?

Bij Gustor guanciale besteld voor een carbonara te maken en ook 1,5 kg chuck eye (black angus grand cru) voor stoofvlees. Ik heb heel hoge verwachtingen van beide stukken vlees.
 
Bij Gustor guanciale besteld voor een carbonara te maken en ook 1,5 kg chuck eye (black angus grand cru) voor stoofvlees. Ik heb heel hoge verwachtingen van beide stukken vlees.
Ik ben ook wel een carbonara fan, dus deel gerust je ervaring! Wel niet goedkoop precies. :eek:
 
Ik ben jarig deze maand, dan mag dat eens. :unsure:

"Gewoon spek" is wel goedkoper, maar ik wil het verschil wel eens proeven.
Als het écht de moeite is, lijkt me dat inderdaad wel tof om eens bij speciale gelegenheid te doen. Ik weet anders toch nooit wat te vragen voor mijn verjaardag. :tongue:
 
Als het écht de moeite is, lijkt me dat inderdaad wel tof om eens bij speciale gelegenheid te doen. Ik weet anders toch nooit wat te vragen voor mijn verjaardag. :tongue:
Het is nu niet dat ik elke week guancale ga eten en het is toch wel een halve kilo dus ik kan wat invriezen. Die chuck eye was €35 voor 1,5 kg, dus dat is ook nog wel oké van prijs. Dat zou toch ook een immense verbetering moeten zijn op het typische magere stoofvlees dat je in elke slager en supermarkt vind.

Want vet is pret, jongens.
 
Broodje bierworst ( kan were enkele uren hoge decibels verwerken ).
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Benieuwd... zag het liggen en dacht: why not?

11208364752926.jpg
 
Nog een recente ontdekking van in de Aldi. Die kaas-spinazie burgers. Die zijn wel lekker!
 
1,5 kg chuck eye black angus grand cru is toegekomen. Straks versnijden en in een marinade doen voor de boeuf bourguignon. Het zal wel een goedkope fruitige Australische shiraz worden in plaats van een bourgogne, maar dan is het maar boeuf australien. Ik ga het recept van Jeroen Meus volgen, maar als iemand nog andere recepten heeft die ik kan volgen hoor ik het graag. Julia Child was hier al eens opgenoemd dacht ik, maar die marineert het vlees niet op voorhand wat me toch een meerwaarde lijkt? Of is dat weer een mythe, net zoals de mythe dat het bier bij beer can chicken een meerwaarde zou hebben?
 
Vandaag maken we Wiener Schnitzel mit bratkartoffelen und gemüse.

Schoon stukje kalfsvlees gehaald, straks op de goeie dikte afsnijden, platmeppen mit meinem Fleischhammer, in bloem wentelen, in ei van eigen kipjes en paneren in zelfgemaakte chapelure van Kaiserbrötchens en dan bakken in een bodem plantaardige olie, kwestie van het niet te ongezond te maken :laugh:

Vroeger bakte ik dat in 2cm geklaarde boter. Lekker, ma vettig....
 
Terug
Bovenaan