Wapengeweld in de VS

Je bedoelt dat Amerikanen inherent agressiever zijn dan Europeanen dan? Misschien reden te meer om ze geen wapens te geven?
Je moet niet in het criminele milieu zitten om eraan te geraken he, het gros van de drugsgebruikers komt er ook aan zonder in het criminele milieu te zitten. De toegang tot die zwarte markt is er voor wie ze zoekt.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan je onmogelijk weten, als het zijn intentie was geweest om er op los te gaan schieten had hij evengoed een wapen kunnen bemachtigen.
Dat is het licht van de zon ontkennen. Alsof iemand die mentale problemen heeft en/of impulsief beslist kinderen te vermoorden hier zo makkelijk toegang heeft tot de zwarte markt en het crimineel milieu. Neen, die pakken een mes. En wat je met een mes een pak moeilijker kan dan met een vuurwapen is een hoop slachtoffers maken.

Het idee dat minder makkelijke toegang tot wapens geen effect zal hebben op dit soort misdaden vind ik pas naïef. En dat er dan ook nog criminelen aan wapens zullen geraken vind ik een excuus.
 
Stelling: er is letterlijk geen enkele goede reden voor een gewone burger om een vuurwapen te hebben. Ik zal wel iets missen, maar ik kan geen enkele valabele reden bedenken.
Vanuit uw office job ja. Wat met farmers en wilde dieren in remote areas.

Wat met de sport schieten.

Ik ga zeker de GOP niet verdedigen en heb waarschijnlijk dan nog eens de meeste wapens van iedereen op het forum.

Maar stellingen als alle wapens zijn slecht is gewoon even dwaas als de twitter accounts dat hier verschijnen.
 
Vanuit uw office job ja. Wat met farmers en wilde dieren in remote areas.

Wat met de sport schieten.

Ik ga zeker de GOP niet verdedigen en heb waarschijnlijk dan nog eens de meeste wapens van iedereen op het forum.

Maar stellingen als alle wapens zijn slecht is gewoon even dwaas als de twitter accounts dat hier verschijnen.
Europa he, niet zuid-afrika :p

Je moet niet in het criminele milieu zitten om eraan te geraken he, het gros van de drugsgebruikers komt er ook aan zonder in het criminele milieu te zitten. De toegang tot die zwarte markt is er voor wie ze zoekt.
Something doesn't compute. "Je moet niet in het criminele milieu zitten, de meeste drugsgebruikers komen er ook aan".
Lees die zin nu nog eens?
 
Wapenbezit in Amerika is als Europeaan gewoon niet begrijpbaar. De nogal liberale Amerikaanse schoonouders van een vriend van mij hebben blijkbaar ook een collectie om u tegen te zeggen.
Dat zit daar ingeburgerd op een manier dat wij niet kunnen vatten.
A well regulated militia is daar de backbone van die vrijheid denk ik.

Naar mijn insziens moeten de wetgevingen gewoon strikter zonder die ‘vrijheid’ te beknotten.


Ik zie wel gelijkenissen met de bizarre hersenkronkels van de islam feitelijk. Die baseren zich ook op oude geschriften. :unsure:
 
Vanuit uw office job ja. Wat met farmers en wilde dieren in remote areas.

Wat met de sport schieten.

Ik ga zeker de GOP niet verdedigen en heb waarschijnlijk dan nog eens de meeste wapens van iedereen op het forum.

Maar stellingen als alle wapens zijn slecht is gewoon even dwaas als de twitter accounts dat hier verschijnen.
Sport schieten, jagen, in the middle of nowhere gaan wonen is allemaal niet nodig.

Dat valt allemaal onder “maar ik doe dat graag!”
 
Vanuit uw office job ja. Wat met farmers en wilde dieren in remote areas.

Wat met de sport schieten.

Ik ga zeker de GOP niet verdedigen en heb waarschijnlijk dan nog eens de meeste wapens van iedereen op het forum.

Maar stellingen als alle wapens zijn slecht is gewoon even dwaas als de twitter accounts dat hier verschijnen.
In meer afgelegen streken waar je al eens een beer of leeuw (in jouw geval) kan tegenkomen zie ik het nut wel.

Maar de schietsport vind ik nu niet zo'n argument, we hebben dat als maatschappij niet nodig. Nu goed, ik zou dat ook niet verbieden omdat elders idioten wapens misbruiken, maar uiteindelijk kan je dat evengoed nog verder reglementeren door wapens enkel te laten vervoeren zonder kogels en weet ik veel. Ook kan je een hele hoop types van munitie verbieden voor burgers lijkt me.
 
Je bedoelt dat Amerikanen inherent agressiever zijn dan Europeanen dan? Misschien reden te meer om ze geen wapens te geven?
Neen, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat die cijfers niets betekenen aangezien er veel meer verschillen zijn tussen onze cultuur, de Europese cultuur (als dat al een ding zou zijn) en de Amerikaanse. Zonder al die variabelen mee te nemen, willen die cijfers niets meer zeggen dan dat er daar meer doden zijn.
Ik gok dat het gebrek aan sociale mobiliteit en kansen veel van dit soort dingen kan verklaren. De druk die mensen daar voelen om "iemand" te zijn is veel groter dan hier.
 
In meer afgelegen streken waar je al eens een beer of leeuw (in jouw geval) kan tegenkomen zie ik het nut wel.

Maar de schietsport vind ik nu niet zo'n argument, we hebben dat als maatschappij niet nodig. Nu goed, ik zou dat ook niet verbieden omdat elders idioten wapens misbruiken, maar uiteindelijk kan je dat evengoed nog verder reglementeren door wapens enkel te laten vervoeren zonder kogels en weet ik veel. Ook kan je een hele hoop types van munitie verbieden voor burgers lijkt me.

Moet je een volledige sport aan banden leggen door idioten. Dan ook geen wielrenner meer door doping of voetbal door hooligans?

Het grote probleem blijft daar het gemak dat je aan wapens kan geraken. Een anecdote van mijn ervaring in remote area in Texas waar ik project had. Ik kon geen aansteker of sigaretten kopen omdat ik niet op de "lijst" stond. Maar ik kom wel wapens kopen. Dit toont gewoon aan hoe verkeerd het daar is.

Ja. Er zijn genoeg grote vee boerderijnen in Idaho en Wyoming waar wildlife een dagelijkse issue is.
 
Maar de schietsport vind ik nu niet zo'n argument, we hebben dat als maatschappij niet nodig. Nu goed, ik zou dat ook niet verbieden omdat elders idioten wapens misbruiken, maar uiteindelijk kan je dat evengoed nog verder reglementeren door wapens enkel te laten vervoeren zonder kogels en weet ik veel. Ook kan je een hele hoop types van munitie verbieden voor burgers lijkt me.

Het is vooor u geen argument omdat je het niet beoefend.
Het jammer dat de sport constant onder vuur ligt terwijl het 1 van de veiligste sporten in ons land is net omdat het bijna (tot in het onzinnige, kijk maar naar het verbod op geluidsdempers) kapotgereguleerd is.

In de US moet men imo gewoon vollop inzetten op mental healthcare en het verkoop van wapens toegankelijk houden, maar net zoals hier streng reguleren onder licentie, training, blanco strafblad en mentale bekwaamheid. En dit ook blijven opvolgen zoals men in Belgie doet.
 
Laatst bewerkt:
Moet je een volledige sport aan banden leggen door idioten. Dan ook geen wielrenner meer door doping of voetbal door hooligans?

Het grote probleem blijft daar het gemak dat je aan wapens kan geraken. Een anecdote van mijn ervaring in remote area in Texas waar ik project had. Ik kon geen aansteker of sigaretten kopen omdat ik niet op de "lijst" stond. Maar ik kom wel wapens kopen. Dit toont gewoon aan hoe verkeerd het daar is.


Ja. Er zijn genoeg grote vee boerderijnen in Idaho en Wyoming waar wildlife een dagelijkse issue is.

De dag dat je met je fiets meerdere schoolkinderen doodt dan zou je volledig sport aan banden moeten leggen.
En hooligans gaan meestal nog met elkaar op de vuist en gaan meestal niet bewust mensen gaan vermoorden die er totaal niks mee te maken hebben.

Nu volgens mij zijn er hier weinig die een volledige ban van vuurwapens willen. Gewoon een simpele backgroundcheck met nodige vergunningen.
Hoe kan je als law abiding citizen daar tegen zijn? Je wilt toch dat criminelen geen legale wapens kunnen bekomen dus waarom dan tegen backgroundchecks?
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
De dag dat je met je fiets meerdere schoolkinderen doodt dan zou je volledig sport aan banden moeten leggen.
En hooligans gaan meestal nog met elkaar op de vuist en gaan meestal niet bewust mensen gaan vermoorden die er totaal niks mee te maken hebben.

Nu volgens mij zijn er hier weinig die een volledige ban van vuurwapens willen. Gewoon een simpele backgroundcheck met nodige vergunningen.
Hoe kan je als law abiding citizen daar tegen zijn? Je wilt toch dat criminelen geen legale wapens kunnen bekomen dus waarom dan tegen backgroundchecks?
Ik ben daar 100% voor, ik heb kilos documenten moeten invullen, background check moeten doen, testen voor mijn behendigheid met wapens, mentale staat. En heeft 1,5j geduurd voor ik mijn licentie kreeg.

Ik reageer op het feit dat niemand in de wereld wapens nodig heeft en dat schietsport niet zou moeten bestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pana
Stelling: er is letterlijk geen enkele goede reden voor een gewone burger om een vuurwapen te hebben. Ik zal wel iets missen, maar ik kan geen enkele valabele reden bedenken.
In noodtoestanden zoals een invasie (zie Oekraine) of staatsgreep is het nuttig dat burgers als militanten en minute men gemobiliseerd kunnen worden zonder logistieke ondersteuning en wapentraining.
 
Het is vooor u geen argument omdat je het niet beoefend.
Het jammer dat de sport constant onder vuur ligt terwijl het 1 van de veiligste sporten in ons land is net omdat het bijna kapotgereguleerd is.

In de US moet men imo gewoon vollop inzetten op mental healthcare en het verkoop van wapens toegankelijk houden, maar net zoals hier streng reguleren onder licentie, training, en mentale bekwaamheid. En dit ook blijven opvolgen zoals men in Belgie doet.
Ja, misschien ben ik neutraler omdat ik het niet beoefen? Uiteindelijk is het een balans, waar de samenleving moet beslissen wat men toelaat en tegen welke prijs. Misschien rij ik ook graag 300 km/u uiteindelijk. Dat lijkt me het punt van @zarathustra.

Ik zeg toch dat je het niet moet verbieden? Maar het is al serieus gereguleerd hier, tot een arbitrair niveau. Waarom heeft een burger iets anders nodig dan .22 munitie als het toch maar voor de sport is? Opnieuw, een samenleving moet maar beslissen wat het toelaat. Hier in BE hebben we besloten dat bij een vuurwapen heel wat komt kijken, en ik heb toch de indruk dat dit voor een veiligere situatie zorgt.

Ik ga trouwens akkoord dat de beschikbaarheid in delen van de VS een groter probleem is, maar als je dat oppert komen de excuses ook dat dit zeker het probleem niet is. En dat is het voor mij toch vooral, een hoop excuses om de situatie toe te laten waarin een tiener met mentale problemen in een school kan beginnen schieten.
Strengere wapenwetten gaan niets doen want criminelen raken toch aan wapens.
Wapens verbieden mag niet want ze kunnen ook voor de sport gebruikt worden.
De MSM stelt het allemaal verkeerd voor en gebruikt linkse termen zoals oorlogswapens.
Het echte probleem is dat mentaal zieken wapens krijgen.

Een hele hoop bullshit IMO, wees dan eerlijk en zeg dat die kinderen een ok prijs zijn om te betalen.

En @|nfected, er is een verschil tussen jezelf beschadigen (doping) en voor een sport een voorwerp gebruiken waarmee je ook anders kan gaan afschieten lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Het is vooor u geen argument omdat je het niet beoefend.
Het jammer dat de sport constant onder vuur ligt terwijl het 1 van de veiligste sporten in ons land is net omdat het bijna (tot in het onzinnige, kijk maar naar het verbod op geluidsdempers) kapotgereguleerd is.

In de US moet men imo gewoon vollop inzetten op mental healthcare en het verkoop van wapens toegankelijk houden, maar net zoals hier streng reguleren onder licentie, training, blanco strafblad en mentale bekwaamheid. En dit ook blijven opvolgen zoals men in Belgie doet.

De meeste mass shootings hebben weinig te maken met mentale gezondheid en dat is allesbehalve een accurate predictor. Ik snap dat de meeste mensen zo'n daders a priori classificeren als gestoord want je moet toch per definitie gestoord zijn om kinderen in een school te gaan neerknallen? Maar dat is een beetje zoals zeggen dat de aarde plat is: als leek aannemelijk, maar het klopt gewoon niet.

Enkele artikels:

Ik vind het vooral ironisch dat Republikeinen nu stellen dat we meer moeten inzetten op mentale gezondheid. Ik lach me kapot. Gouverneur Abbott heeft recent juist enorme cuts gedaan op diensten voor mentale gezondheidszorg om zijn idiote grensproject Lone Star te funden.
 
Terug
Bovenaan