Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

  • Tadej Pogačar

  • Primož Roglič

  • Jai Hindley

  • Richard Carapaz

  • Simon Yates

  • Remco Evenepoel

  • Enric Mas

  • Mikel Landa

  • Nairo Quintana

  • Iemand anders


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Je weet dat dit was omdat ze niks anders meer hadden om voor te rijden hé? Ze moesten niet allemaal bij hem blijven hé? Dit was gewoon een geintje van die renners.
Het gaat over de combinatie Evenepoel/Jakobsen in de tour. Wat kom jij nu af met een artikel uit de Vuelta van vorig jaar? Jakobsen is geen sprinter die helemaal alleen een grote ronde uit rijdt én je gaat daar geen 2 man bij zetten om hem te ondersteunen. Je kan niet enerzijds met Evenepoel op kop rijden (of ondersteunen in de bergen) en anderzijds rekening houden met uw sprinter. Men had nu al commentaar dat Van Aert voor de groene trui ging. (in een team dat en stuk sterker is dan dat van Quickstep)
 
Het gaat over de combinatie Evenepoel/Jakobsen in de tour. Wat kom jij nu af met een artikel uit de Vuelta van vorig jaar? Jakobsen is geen sprinter die helemaal alleen een grote ronde uit rijdt én je gaat daar geen 2 man bij zetten om hem te ondersteunen. Je kan niet enerzijds met Evenepoel op kop rijden (of ondersteunen in de bergen) en anderzijds rekening houden met uw sprinter. Men had nu al commentaar dat Van Aert voor de groene trui ging. (in een team dat en stuk sterker is dan dat van Quickstep)

Omdat jij ervan uitgaat dat Jakobsen een ganse ploeg nodig heeft om hem een berg over te krijgen. Daarom haalde ik dat artikel aan. VA zat met de 2e van de Tour van het jaar ervoor en de 2e van de Tour van het jaar ervoor in zijn ploeg. Ik had vertrouwen dat Evenepoel hier de Vuelta kon winnen maar om nu te zeggen dat hij volgend jaar eventjes Pogacar en Vigngeaard kan kloppen en een ganse ploeg in steun gaat nodig hebben is zelfs voor mij een beetje te hoopvol.

Als Evenepoel volgend jaar de Tour rijd zal dat volgens mij gewoon samen met Jakobsen zijn hoor. En met Alaphilippe er ook nog bij.
 
Deze tweede plaats heeft enorm veel energie gekost. Lijkt mij dat dit een geval kan worden van er compleet door te zakken in de derde week en dat we ons dan kunnen afvragen of zijn piek niet te vroeg lag door San Sebastian. Beetje zoals Yates en co al is overkomen.

I stand corrected :love:
Na Bernal en Pogi nu ook Evenepoel. Het probleem is dus niet goed zijn in de eerste week, het probleem is Yates zijn;
 
Omdat jij ervan uitgaat dat Jakobsen een ganse ploeg nodig heeft om hem een berg over te krijgen. Daarom haalde ik dat artikel aan. VA zat met de 2e van de Tour van het jaar ervoor en de 2e van de Tour van het jaar ervoor in zijn ploeg. Ik had vertrouwen dat Evenepoel hier de Vuelta kon winnen maar om nu te zeggen dat hij volgend jaar eventjes Pogacar en Vigngeaard kan kloppen en een ganse ploeg in steun gaat nodig hebben is zelfs voor mij een beetje te hoopvol.

Als Evenepoel volgend jaar de Tour rijd zal dat volgens mij gewoon samen met Jakobsen zijn hoor. En met Alaphilippe er ook nog bij.
Met wie bent gij nu aan het discussiëren want ik heb allesinds niet gezegd wat jij hier neerschrijft.

Ik zeg dat hij niet alleen de bergen over raakt en jij deelt een artikel wat dat gewoon bevestigd.
Ik zeg dat er zelfs bij Van Aert al discussie was of het wel zinvol was dat hij voor de groene trui (en sprints) ging. Dus een Jakobsen combineren met Evenepoel gaat nog een stuk meer discussie oplaaien.
Ik zeg helemaal niet dat hij Pogacar en Vingegaard gaat kloppen.
Ik zeg dat als Evenepoel naar de tour gaat, dat ze hem moeten ondersteunen en dat doe je niet door een sprinter mee te nemen.
Als ze hem meenemen zal hij het alleen moeten uitzoeken en tuurlijk gaat Alaphillipe mee als die in vorm is.
 
Ik zou de Tour pas in 2024 doen. Maar niet omdat hij er zelf nog niet klaar voor is maar omdat dat Patje nog een jaar de tijd geeft om zijn klassementsploeg te versterken.* QS heeft het hier in de Vuelta echt puik gedaan maar in de Tour zouden Jumbo en UAE hem echt doodnijpen met enkel deze mannen in steun.

*Oh en ook omdat ik volgend jaar al een reis heb vastliggen tijdens de Tour en het dus niet zo nauwgezet zal kunnen volgen.
 
Ik ga de meeste euforie toch sowieso na de rit van vandaag voelen hoor* i.p.v. morgen na de meet.
Ik vermoed dat dit geldt voor de meeste mensen.

Btw na de tijdrit van de Tour hadden alle nieuwssites toch ook als kop "Vingegaard echt zeker van eindzege in de Tour".
Hier bvb artikel van na de laatste tijdrit: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220723_96063420
Toen moest de slotrit ook nog gereden worden.
De kranten gaan morgenvroeg ook niet schrijven "Remco mogelijk vandaag Vuelta winnaar na laatste vlakke rit in Madrid?" Nee, die schrijven ook vanavond al "Eerste Belgische grote-ronde-winnaar in 44 jaar" (ofietsdergelijks :tongue: )*

Afaik is de leiderstrui in 1vd 3 grote rondes al sinds mensenheugenis niet meer van schouders veranderd in de laatste rit, behalve als die slotrit een tijdrit/bergrit was uiteraard.


*edit (< Vive le vélo): Tenerifiaanse pannenkoeken ten spijt, Wolfke spreidt telkens toch wel weer gedegen & gedetailleerde dossierkennis tentoon*
 
Laatst bewerkt:
Evenepoel wint toch klassiekers? Pogacar was vorig jaar zowel de beste ronde renner van het seizoen als de beste eendags renner.

Sprinttrein is een groter probleem aangezien je daar minder overlap hebt. Een Asgreen (RVV winnaar) past perfect binnen een eventuele Tour ploeg voor Evenepoel, je hebt ook grote motoren nodig op het vlakke. Jakobsen/Morkov passen daar inderdaad niet in. Nu moest het plan zijn volgend jaar om de Tour te rijden denk ik niet dat het meteen een probleem zou zijn om gewoon te combineren. Ik denk niet dat Evenepoel in zijn eerste Tour meteen 7 knechten nodig heeft. Maar daarna zullen er inderdaad keuzes moeten gemaakt worden tussen ofwel een ronde ploeg of wel een topsprinter met bijhorende trein.
Evenepoel start inderdaad als favoriet aan de Ardennenklassiekers, maar als Quickstep van bij de Omloop al wil meedoen voor de prijzen kunnen ze toch moeilijk parallel een volwaardige rondeploeg de rittenwedstrijden laten afwerken en ook daar meedoen voor het podium.

Dacht ook dat QS gewoon "vol" zat voor volgend jaar?
Met Hirt hebben ze natuurlijk wel een goede binnengehaald. Die heeft van die dagen dat hij wel degelijk een soort Majka kan spelen. Maar vanzelfsprekend moet er in de toekomst nog wat bij en ja dat zal toch gepaard gaan met wat beperkingen op andere vlakken (Vlaamse klassiekers, sprinten). Al komt er nu via de sponsors waarschijnlijk nog extra budget vrij door deze overwinning.
Lefevere zei in een interview in Het Nieuwsblad dit weekend dat het nu de slechts mogelijke moment is om te spreken over extra sponsorinspanningen gezien de torenhoge energieprijzen.

Ik zou de Tour pas in 2024 doen. Maar niet omdat hij er zelf nog niet klaar voor is maar omdat dat Patje nog een jaar de tijd geeft om zijn klassementsploeg te versterken.* QS heeft het hier in de Vuelta echt puik gedaan maar in de Tour zouden Jumbo en UAE hem echt doodnijpen met enkel deze mannen in steun.

*Oh en ook omdat ik volgend jaar al een reis heb vastliggen tijdens de Tour en het dus niet zo nauwgezet zal kunnen volgen.
Zet Ineos daar ook maar gerust naast met een Bernal die mogelijks terug in vorm is.

Remco en Fabio samen naar de Tour sturen zou ik nooit doen. Als je met Remco naar de Tour gaat, dan ga je voor het podium, en dat mag even goed pas in 2024 of zelfs 2025 zijn. Een Tourploeg sturen die op twee fronten gaat meestrijden zou slecht zijn voor Remco, als je gaat dan moet iedereen echt in dienst rijden want de verwachtingen zullen torenhoog zijn. De Belgische wielerfan wil een een Wolfpack zien die iedereen dood rijdt op de cols en ligt niet wakker van Jakobsen die een sprint wint.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier met verbazing dat Fabio veel knechten nodig heeft om een berg over te geraken.

Dat klopt momenteel inderdaad, maar

1. Net zoals Remco komt Fabio terug na een lelijke / zware val. Vergeet niet dat de helft van zijn gezicht gewoon weg was.
2. Fabio is nog altijd maar 26, hij heeft door zijn val 2-3 jaar verloren net zoals Remco, dus daar zit nog groeimarge op, hij zal nog beter worden.
3. Het was dit seizoen zijn allereerste ronde van Frankrijk. Dit jaar had hij veel knechten nodig om een berg over te geraken. Maar het is geen garantie voor de toekomst dat hij dit niet zal kunnen. De Vuelta van 2019 tel ik niet mee, toen was hij nog maar 23. De Vuelta vorig jaar en de Tour dit jaar tel ik ook niet mee. Dit is nog niet de beste Fabio die we ooit te zien gaan krijgen.

Dus ik denk dat het te voorbarig is, om nu al te besluiten dat Fabio op zijn ééntje geen berg zou kunnen over geraken en een grote ronde uitrijden.

Of het dan slim is om Remco en Fabio samen mee te nemen naar de Tour, dat is dan weer een andere discussie.
 
QS gaat het sprinten ook niet zomaar opgeven, ze hebben met C. Pedersen nog maar net een nieuwe loods binnen gehaald ook.

Ik denk ook dat ze met Remco nog gaan proberen de Tour te skippen en vanaf '24 er naar toe te gaan. Alhoewel die van volgend jaar er eentje is die in het Baskenland begint..
 
Als Remco deze winter beslist om in '23 vol voor de Tour te gaan, dan zie ik niet in waarom je een Jakobsen zou meenemen.
Je hebt gewoon alle mannetjes nodig dan en een Alaphilippe kan tussendoor ook wel eens voor een ritzege gaan. Sponsor-gewijs zijn Alaphilippe en Remco ook veel interessanter in de Tour.

Het is wachten op het definitieve parcours natuurlijk, maar het zou straf zijn dat je met een Jakobsen op 3-4 ritten kan mikken. Daar is hij dit jaar ook niet in geslaagd en toen had hij een volledige ploeg in dienst. Groene trui is ook uit den boze.
 
Het is binnen :woohoo: .
Bijna :unsure:.

WVA overweegt evt de vuelta in 2023.
Roglic is er dan reeds 33.

Winstkansen eindklassement?
Nihil.
Je zit met Ayuso. Ongetwijfeld dat die gaat proberen om de Vuelta 2023 te winnen. En als je ziet, in de op een na laatste rit, dat die nog wou aanvallen :crazy:.

Ocharme Almeida. Weggegaan voor het geld en eigen kansen. Hem onder Tadej en dan trekken ze een absoluut toptalent aan uit Spanje en maakt die het nog waar. Dat wordt volgend jaar de Giro voor de Portugees, voor eigen gewin. De Vuelta erbij pakken om terug te knechten.
 
Terug
Bovenaan