Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

  • Tadej Pogačar

  • Primož Roglič

  • Jai Hindley

  • Richard Carapaz

  • Simon Yates

  • Remco Evenepoel

  • Enric Mas

  • Mikel Landa

  • Nairo Quintana

  • Iemand anders


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
King Remco 👑

Het is wel heel gemakkelijk om nu te zeggen dat Roglic ging winnen indien niet gevallen. Waar ik trouwens totaal niet in geloof.

Genieten dit, 44(!) jaar geleden!
 
Voor sommigen is het nooit goed genoeg

Och wie nu nog zaagt en klaagt is 9/10 niet eens een wielerliefhebber.

De grootste verrassing is dat hij dit nu gewoon al doet.


Dat er ooit winst of strijden voor winst in zat, had ik geen twijfels over maar dat we dit nu al gingen meemaken is onverwacht.

Tis ocharme z'n tweede GT en eigenlijk de eerste waar hij een deftige voorbereiding voor kunnen doen heeft. :love:
 
Historische dagen beleven we. Echt genoten van de cool van Evenepoel en z'n ploeg. Zo veel beter dan de Giro die vorig jaar op een geforceerd moment kwam. Nu ben ik benieuwd naar de volgende stap in z'n ontwikkeling. Heel benieuwd.
Maar nu: genieten. Ontvangst op stadhuis in Bxl en op het paleis van de Flippe en heel het land in roes, alvorens Ruben Guerreiro wereldkampioen wordt omdat van Aert naar links keek voor de streep in Wollongong. 😍
 
Wa ne fucking baas! Ongelooflijk! We zijn toch verwend als Belgenlandje in de koers en in heel veel sporten eigenlijk.. Maar dit spant toch wel de kroon voor mij. Enkel het WK voetbal winnen kan daar nog over :)
 
Laatst bewerkt:
Het ijsbad van Remco, met de pintjes na rit 20

https%3A%2F%2Fstatic.hbvl.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2022%2F09%2F10%2F863e2ed8-986d-4a7b-b59d-e0c51da5d254.jpg
 
De pessimist zag "veel" zaken die in zijn nadeel spraken. De wielerkenner zag dat dat het potentieel was dat er ging uitkomen.
De tegenstand heeft toch van seconde 1 rekening moeten houden met Remco? Hij heeft ze er gewoon direct afgereden. Geen idee wat die anders hadden kunnen doen.

Hij wint net de Vuelta en jij bent hier al meteen met de conclusie dat de Tour (en Vingegaard/Pogacar) te hoog gegrepen zijn. Nog een voorspelling die is uitgekomen. :laugh:

Sportman van het jaar is toch "not even close"? Alsof ze die aan iemand anders dan Evenepoel gaan geven. Zelfs al wordt VA nog wereldkampioen.
Dat hij een goeie coureur is dat wist iedereen onderhand wel.
Maar veel goeie coureurs die nooit een GT winnen ook natuurlijk. Tot deze vuelta had hij nog maar weinig referenties om te zeggen dat een grote ronde zeker doenbaar was.
Je zag wel dat hij zeker de kwaliteiten op fysiek vlak ervoor had, maar alleen dat is niet voldoende natuurlijk.

Maar goed deze vuelta heeft hij laten zien dat er geen twijfel nodig was. Hij kan een GT winnen.
Nu is het gewoon kwestie om hierop verder te bouwen, niet te voorbarig te worden en vooral proberen een beter team bij elkaar te krijgen. Want dat was toch niet optimaal, en een goed team heb je nodig wil je er nog winnen.
Ik ben momenteel ook geneigd te zeggen dat een Vingegaard en Pogacar nog te sterk zijn, mede door een gebrek aan team. Dus de tour zou ik alvast volgend jaar niet doen. Maar bon als hij het doet dan gaat het alleszins interessant worden. Maar een overwinning moeten we dan niet verwachten denk ik.

King Remco 👑

Het is wel heel gemakkelijk om nu te zeggen dat Roglic ging winnen indien niet gevallen. Waar ik trouwens totaal niet in geloof.

Genieten dit, 44(!) jaar geleden!
Winnen heb ik niet gezegd. Maar ik denk wel dat Roglic alles op alles ging zetten om te proberen om toch nog te winnen. Dat had voor de nodige spanning kunnen zorgen.
Maar jammer dat dit niet het geval was.

Doet overigens niks af aan deze overwinning. Gewoon top gereden, een ware lust om dit mee te maken!
 
Als Patlef echt aan een rondeploeg wil bouwen zal dit dan niet ten koste gaan van de klassiekers, en wat doe je met je sprinttrein voor Jakobsen?
 
Als Patlef echt aan een rondeploeg wil bouwen zal dit dan niet ten koste gaan van de klassiekers, en wat doe je met je sprinttrein voor Jakobsen?

Evenepoel wint toch klassiekers? Pogacar was vorig jaar zowel de beste ronde renner van het seizoen als de beste eendags renner.

Sprinttrein is een groter probleem aangezien je daar minder overlap hebt. Een Asgreen (RVV winnaar) past perfect binnen een eventuele Tour ploeg voor Evenepoel, je hebt ook grote motoren nodig op het vlakke. Jakobsen/Morkov passen daar inderdaad niet in. Nu moest het plan zijn volgend jaar om de Tour te rijden denk ik niet dat het meteen een probleem zou zijn om gewoon te combineren. Ik denk niet dat Evenepoel in zijn eerste Tour meteen 7 knechten nodig heeft. Maar daarna zullen er inderdaad keuzes moeten gemaakt worden tussen ofwel een ronde ploeg of wel een topsprinter met bijhorende trein.
 
Evenepoel wint toch klassiekers? Pogacar was vorig jaar zowel de beste ronde renner van het seizoen als de beste eendags renner.

Sprinttrein is een groter probleem aangezien je daar minder overlap hebt. Een Asgreen (RVV winnaar) past perfect binnen een eventuele Tour ploeg voor Evenepoel, je hebt ook grote motoren nodig op het vlakke. Jakobsen/Morkov passen daar inderdaad niet in. Nu moest het plan zijn volgend jaar om de Tour te rijden denk ik niet dat het meteen een probleem zou zijn om gewoon te combineren. Ik denk niet dat Evenepoel in zijn eerste Tour meteen 7 knechten nodig heeft. Maar daarna zullen er inderdaad keuzes moeten gemaakt worden tussen ofwel een ronde ploeg of wel een topsprinter met bijhorende trein.
Maar Jakobsen heeft wel die 7 knechten nodig om de tour te kunnen uitrijden. De combo Evenepoel/Jakobsen gaat niet werken in de tour.
 
Met keisse en styby wel 2 plaatsen terug vrij.
Ben curieus welke transfers er komen.
Jeugd of namen met Body.
Want je kan niet de 2 gaan doen.
 
Met keisse en styby wel 2 plaatsen terug vrij.
Ben curieus welke transfers er komen.
Jeugd of namen met Body.
Want je kan niet de 2 gaan doen.
Timmerlier loods voor Jakobsen 😅😏
Nee als vervanger voor Stybar hebben ze Casper Pedersen al gehaald natuurlijk. En ik geloof dat ze Steimle ook wel aant klaarstomen zijn voor een grotere rol.
 
Met keisse en styby wel 2 plaatsen terug vrij.
Ben curieus welke transfers er komen.
Jeugd of namen met Body.
Want je kan niet de 2 gaan doen.
Ze hebben ondertussen Merlier, Hirt en Casper Pedersen gehaald. Zoveel vrije plaatsen heeft PatLef niet. Volgend jaar zijn er wel veel aflopende contracten, dan gaat er volgens mij veel meer gebeuren richting rondeploeg.
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben ondertussen Merlier, Hirt en Casper Pedersen gehaald. Zoveel vrije plaatsen heeft PafLef niet. Volgend jaar zijn er wel veel aflopende contracten, dan gaat er volgens mij veel meer gebeuren richting rondeploeg.

Dacht ook dat QS gewoon "vol" zat voor volgend jaar?
Met Hirt hebben ze natuurlijk wel een goede binnengehaald. Die heeft van die dagen dat hij wel degelijk een soort Majka kan spelen. Maar vanzelfsprekend moet er in de toekomst nog wat bij en ja dat zal toch gepaard gaan met wat beperkingen op andere vlakken (Vlaamse klassiekers, sprinten). Al komt er nu via de sponsors waarschijnlijk nog extra budget vrij door deze overwinning.
 
Maar Jakobsen heeft wel die 7 knechten nodig om de tour te kunnen uitrijden. De combo Evenepoel/Jakobsen gaat niet werken in de tour.

Zeg ik toch ook. Enkel volgend jaar kan het nog eventueel omdat Evenepoel volgend jaar nog niet het gewicht van de Tour gaat moeten dragen. Jakobsen kan trouwens ook wel op zijn eentje een sprint winnen hoor remember bv hoe hij KBK won. Een type Declerq om de gaten dicht te rijden en een Morkov om hem een beetje te loodsen en de bergen over te gidsen en die komt al heel ver. Maar daarnaa gaan ze wel keuzes moeten maken.
 
Zeg ik toch ook. Enkel volgend jaar kan het nog eventueel omdat Evenepoel volgend jaar nog niet het gewicht van de Tour gaat moeten dragen. Jakobsen kan trouwens ook wel op zijn eentje een sprint winnen hoor remember bv hoe hij KBK won. Een type Declerq om de gaten dicht te rijden en een Morkov om hem een beetje te loodsen en de bergen over te gidsen en die komt al heel ver. Maar daarnaa gaan ze wel keuzes moeten maken.
Nee, dat werkt ook volgend jaar niet. Met enkel Declerq en Morkov rijdt Jakobsen geen tour uit. En je gaat toch niet de winnaar van de Vuelta in de tour zetten zonder helpers die kunnen klimmen. Wat ga je doen als Evenepoel in het geel zou staan? De koers enerzijds hard maken maar niet te hard omdat je anders je sprinter buiten tijd rijdt?

Het gaat ook niet over dat die zonder lead out een sprint wint maar dat hij zonder helpers niet op tijd een berg over geraakt. Nee, indien Evenepoel naar de Tour gaat zal Jakobsen en Merlier naar de Giro en Vuelta gaan. (Tenzij ze Jakobson meenemen maar met de boodschap dat hij het alleen moet doen.)
 
Nee, dat werkt ook volgend jaar niet. Met enkel Declerq en Morkov rijdt Jakobsen geen tour uit. En je gaat toch niet de winnaar van de Vuelta in de tour zetten zonder helpers die kunnen klimmen. Wat ga je doen als Evenepoel in het geel zou staan? De koers enerzijds hard maken maar niet te hard omdat je anders je sprinter buiten tijd rijdt?

Het gaat ook niet over dat die zonder lead out een sprint wint maar dat hij zonder helpers niet op tijd een berg over geraakt. Nee, indien Evenepoel naar de Tour gaat zal Jakobsen en Merlier naar de Giro en Vuelta gaan. (Tenzij ze Jakobson meenemen maar met de boodschap dat hij het alleen moet doen.)


Je weet dat dit was omdat ze niks anders meer hadden om voor te rijden hé? Ze moesten niet allemaal bij hem blijven hé? Dit was gewoon een geintje van die renners.
 
Terug
Bovenaan