Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Straf straf! Vroeg of laat moesten we het eens meemaken hé :tongue:

Fantastische prestatie. Had ik vooraf niet durven denken :smile:

Nu nog het WK TT winnen en Wout de wegrit :coolbrows:

WAT EEN FENOMEEN…! Dit had ik dit jaar echt nog niet verwacht :love::love:
Wout had die kristallen fiets al binnen na de tour maar gaat hem toch mogen teruggeven denk ik nu…
Volgend jaar dat Roze truitje maar eens passen!

Straf straf! Vroeg of laat moesten we het eens meemaken hé :tongue:
Eerlijk? Tot een paar jaar geleden had ik die hoop echt opgeven...
Ja, we hadden wel eens een JVDB en een De Gendt die (met wat geluk) het podium bereikten, maar ik had niet meer het gevoel dat we ooit eens een echte klassementsrenner zouden krijgen. Het leek alsof alle Belgen vooral goed wilden presteren in de voorjaarsklassiekers en de grote ronde's af en toe eens een rit wilden winnen.
Super blij met Remco!! :love:

Mooi, hij is toch van ver moeten komen na die val.
Denk dat de meesten gewoon hoopten dat hij een Vuelta deftig kon uitrijden in de top 10 :)
Dit dus, een ritje of 2 en een mooie top10, dat was naar verwachting geweest en had iedereen een topprestatie gevonden, maar dit…? Nee dit was gewoon 3 weken domineren als een geroutineerde klassementsrenner. Ook geen maniertjes of haantjesgedrag gezien, lijkt me echt “volwassen” geworden sinds dit seizoen

Maakt zich inderdaad wel heel breed. Al blijft het ook Roglics zijn fout om te proberen in te schuiven waar het niet kan. Als hij wacht tot Wright voorbij hem is kan hij mooi in volgen maar nu krijgt hij een kwak van Wright om plaats te maken.

Roglic zijn eigen fout, hij is gewoon te dicht tegen Wright gaan rijden, als hij gewoon rechtdoor reed was hij niet gevallen. Ik zie echt niet wat die andere verkeerd doet…

Terug
Bovenaan