Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

  • Tadej Pogačar

  • Primož Roglič

  • Jai Hindley

  • Richard Carapaz

  • Simon Yates

  • Remco Evenepoel

  • Enric Mas

  • Mikel Landa

  • Nairo Quintana

  • Iemand anders


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Roglic zijn eigen fout, hij is gewoon te dicht tegen Wright gaan rijden, als hij gewoon rechtdoor reed was hij niet gevallen. Ik zie echt niet wat die andere verkeerd doet…
er is een duidelijke kwak van Fred… Roglic doet de deur een beetje dicht maar nu ook niet volledig, zeker niet genoeg om die kwak te verantwoorden
 
Roglic komt ook niet zomaar met die verklaring he. Zeker zo lang na de feiten zou het maar raar zijn dat hij dat zou zeggen.

Proficiat Remco :) zo sterk gereden.
 
Chapeau! Top 5 was mijn stille hoop. Podium na de 1ste week. Maar dit?

Heb er weinig van kunnen zien, beetje zonde. Maar heel blij voor Remco. Volgend jaar eerst Italië? Zou toch mijn plan zijn.
Hoe goed was de ploeg? Of mag er nog iets bij?
 
Na de ronde van Zwitserland dacht ik dat meestrijden voor podium in een grote ronde dit jaar nog niet realistisch was voor Evenepoel. Teveel dat mis kon gaan: te steile aankomsten, te warm, een val, te zwakke ploeg, een zwakke derde week, bezwijken aan de druk,… De kans dat hij nu reeds al die mogelijke gevaren gedurende drie weken zou overwinnen leek me heel klein.

Maar kijk, een paar maanden later wint hij vlotjes de Vuelta zonder een enkel probleem en bewijst hij dat al die pijnpunten al weggewerkt zijn en dat hij vanaf nu mits een goeie voorbereiding altijd een topkandidaat voor eindwinst zal zijn in Vuelta, Giro én Tour.

Ik was altijd al een believer / bewonderaar maar hier verrast hij me toch nog. Chapeau.
 
Chapeau! Top 5 was mijn stille hoop. Podium na de 1ste week. Maar dit?

Heb er weinig van kunnen zien, beetje zonde. Maar heel blij voor Remco. Volgend jaar eerst Italië? Zou toch mijn plan zijn.
Hoe goed was de ploeg? Of mag er nog iets bij?

Ploeg was goed maar er iets bij kan geen kwaad. Een Kuss of Maika zit er nog niet. Plan begin dit jaar was volgend jaar Giro maar na deze Vuelta winst kan dat altijd nog veranderen natuurlijk. Gaan ze wel beslissen straks in november/december als ze de ploeg plannen uit de doeken doen.
 
Chapeau! Top 5 was mijn stille hoop. Podium na de 1ste week. Maar dit?

Heb er weinig van kunnen zien, beetje zonde. Maar heel blij voor Remco. Volgend jaar eerst Italië? Zou toch mijn plan zijn.
Hoe goed was de ploeg? Of mag er nog iets bij?
Er mag zeker nog iets bij! Van Wilder gaat nog veel sterker worden, maar Louis Vervaeke is toch net te weinig als voorlaatste man. Masnada was in mindere doen, die moet normaal veel beter kunnen.
Alphaphillippe brute pech natuurlijk, dat is een helpen uit de Van Aert klasse natuurlijk
 
Na de Tour was ik er zeker van dat WVA de Kristallen Fiets (en zelfs sportman van het jaar) dit jaar zou krijgen, maar nu... The odds zijn toch behoorlijk richting Remco gedraaid. Tenzij WVA wereldkampioen wordt, dan weet ik het helemaal niet meer :biglaugh:
 
@NemesisBE kent dan wel niet veel van het merk Anderlecht, een koerskenner is hij wel!
Weinig kenner aan hoor.
Gewoon een voorspelling en een hoop uitgesproken die werkelijkheid wordt.

Niemand had dit met 100% zekerheid kunnen voorspellen, er waren op voorhand nog te veel zaken die in zijn nadeel spraken. Hij had in dit soort wedstrijden nog niet voldoende goeie papieren om voor te leggen. En de tegenstand hield ook rekening hiermee.
Maar hier zijn we dan 3 weken verder en hij heeft bewezen dat de twijfel en de voorzichtigheid niet nodig waren. Gewoon een perfecte vuelta gereden, nooit echt een slechte dag gekend, een bergetappe gewonnen, rood zeer goed verdedigd en heel koel gereden.
Jammer van die wisselaffaire die toch wat smet bracht. En vooral jammer dat Roglic uitviel, ik geloof dat met hem erbij het nog spannend ging zijn, nu was vandaag zoals op voorhand voorspeld gewoon Mas die zijn tweede plaats verdedigd.

Dit gaat nu wel de druk op zowel QS al Remco opvoeren. En men gaat gewoon verwachten dat een GT op het hoogste niveau jaarlijkse kost is. De tegenstand zal nu vanaf seconde 1 rekening houden met hen.
Ik hoop dat ze toch nog wat kunnen versterken want de ploeg was toch niet echt super, en dat gaat hij nodig hebben wil hij nog een trui in een GT pakken.
Ik hoop voor hem dat Pogacar of Vingegaard niet op de giro of vuelta mikken en Patlef hem geen tour laat rijden. Want ik vrees dat dit nog te hoog gegrepen zal zijn.

Sportman van het jaar is een lastige. Remco pakt wel een monument een topklassieker plus de vuelta. Van Aert zeer constant gereden en zeer mooi, maar qua gewicht van overwinningen toch minder.
 
En men gaat gewoon verwachten dat een GT op het hoogste niveau jaarlijkse kost is. De tegenstand zal nu vanaf seconde 1 rekening houden met hen.
Laten we hopen op geen Cunego-verhaal. Die won op zijn 22e ook zijn eerste (en uiteindelijk ook enige) GT.
Enfin, hij zit nu toch al op hetzelfde aantal Vuelta-zege's van Eddy. Nu de rest nog :coolbrows:
 
Voor mij verantwoord dat nog altijd geen kwak… als je in een sprint gaat kwakken ben je altijd in fout voor mij, te gevaarlijk!
Maar Wright kwakt toch niet , roglic probeert in te schuiven maar heeft te weinig snelheid , Wrightvolgt gewoon de snelheid van de rest.

Het is niet omdat Wright op dat moment achter komt dat die in fout is. Wright wijkt letterlijk niets van zijn lijn.
 
Wtf wisselaffaire? Je weet dat er niks van aan was hé? Hij stond gewoon lek punt andere lijn.

Roglic ow ja die ging zeker nog voor vuurwerk hebben gezorgd de man die 2 jaar terug zonder de hulp van Mas de Vuelta nog had verloren in de slotrit en de man die ooit 2 minuten aan zijn broek kreeg in een TT van Pogacar dat is echt een garantie op vuurwerk in de 3e week. Ik schat Roglic hoog in maar zomaar aannemen dat die meer ging kunnen doen dan Mas is wel erg voorbarig.

En niet te voorspellen nou de lijn tussen winnen en bijna winnen is dun natuurlijk maar dat hij kon meedoen voor de eindwinst kon je toch echt wel voorspellen. Zijn Giro vorig jaar was belange zo slecht niet als mensen het zich herrineren. Tot hij er doorzakte stond op een bepaald moment 2e op een paar seconden van roze na die Hongaar. Zefs na zijn inzinking deed hij het de volgende dagen al weer wat beter hing nog aan het peloton toen hij viel en moest opgeven.

Dit jaar won hij dan LBL qua profiel toch het monument die het dichts aanleunde bij de GTs. Reed in Noorwegen de strafste kg/w prestatie van het seizoen (tot dan) dus dat hij kan klimmen wisten we toen ook. En dat hij kan tijdrijden dat weten we natuurlijk al lang werd als 19 jarige neo 2e op het WK TT. Heeft na het BK niks anders gedaan dan hoogtestages en een keer een wedstrijd (San Sebastian). Heeft zich dus specifiek voorbereid op deze Vuelta. Net zoals het voorjaar in het teken van LBL stond. Je kan zeggen Tirreno niet zo super of je kan ook gewoon zien dat hij nog naar iets aan het toewerken was. Zwitserland was dan weer gewoon een hitteslag door een fout helm om daar dan de conclusie aan vast te binden dat de hitte hem niet zou liggen was ook gewoon weer veel te kort door de bocht.
 
Weinig kenner aan hoor.
Gewoon een voorspelling en een hoop uitgesproken die werkelijkheid wordt.

Niemand had dit met 100% zekerheid kunnen voorspellen, er waren op voorhand nog te veel zaken die in zijn nadeel spraken. Hij had in dit soort wedstrijden nog niet voldoende goeie papieren om voor te leggen. En de tegenstand hield ook rekening hiermee.
Maar hier zijn we dan 3 weken verder en hij heeft bewezen dat de twijfel en de voorzichtigheid niet nodig waren. Gewoon een perfecte vuelta gereden, nooit echt een slechte dag gekend, een bergetappe gewonnen, rood zeer goed verdedigd en heel koel gereden.
Jammer van die wisselaffaire die toch wat smet bracht. En vooral jammer dat Roglic uitviel, ik geloof dat met hem erbij het nog spannend ging zijn, nu was vandaag zoals op voorhand voorspeld gewoon Mas die zijn tweede plaats verdedigd.

Dit gaat nu wel de druk op zowel QS al Remco opvoeren. En men gaat gewoon verwachten dat een GT op het hoogste niveau jaarlijkse kost is. De tegenstand zal nu vanaf seconde 1 rekening houden met hen.
Ik hoop dat ze toch nog wat kunnen versterken want de ploeg was toch niet echt super, en dat gaat hij nodig hebben wil hij nog een trui in een GT pakken.
Ik hoop voor hem dat Pogacar of Vingegaard niet op de giro of vuelta mikken en Patlef hem geen tour laat rijden. Want ik vrees dat dit nog te hoog gegrepen zal zijn.

Sportman van het jaar is een lastige. Remco pakt wel een monument een topklassieker plus de vuelta. Van Aert zeer constant gereden en zeer mooi, maar qua gewicht van overwinningen toch minder.
De pessimist zag "veel" zaken die in zijn nadeel spraken. De wielerkenner zag dat dat het potentieel was dat er ging uitkomen.
De tegenstand heeft toch van seconde 1 rekening moeten houden met Remco? Hij heeft ze er gewoon direct afgereden. Geen idee wat die anders hadden kunnen doen.

Hij wint net de Vuelta en jij bent hier al meteen met de conclusie dat de Tour (en Vingegaard/Pogacar) te hoog gegrepen zijn. Nog een voorspelling die is uitgekomen. :laugh:

Sportman van het jaar is toch "not even close"? Alsof ze die aan iemand anders dan Evenepoel gaan geven. Zelfs al wordt VA nog wereldkampioen.
 
De pessimist zag "veel" zaken die in zijn nadeel spraken. De wielerkenner zag dat dat het potentieel was dat er ging uitkomen.
Ik denk toch dat 90% van de Belgen, wel dacht dat Remco er ooit klaar voor zou zijn (ondanks de twijfels) en dat hij in de loop van de jaren steeds meer volume zou krijgen en dat hij er over 3 jaar dan echt zou staan.

De grootste verrassing is dat hij dit nu gewoon al doet. Hij heeft veel zwaktes weggewerkt of verbeterd op een heel korte tijd.

Dit dus, een ritje of 2 en een mooie top10, dat was naar verwachting geweest en had iedereen een topprestatie gevonden, maar dit…? Nee dit was gewoon 3 weken domineren als een geroutineerde klassementsrenner. Ook geen maniertjes of haantjesgedrag gezien, lijkt me echt “volwassen” geworden sinds dit seizoen
En dan op HLN sommige reacties. Pffttt ..
1 van de reacties --> 'stelt niets voor start alleen maar waar de groten niet starten ...nog niet overtuigd ...dat hij eens start in de giro of de tour dan pas ga je meer weten' :unsure:

Voor sommigen is het nooit goed genoeg.
 
Terug
Bovenaan