Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

  • Tadej Pogačar

  • Primož Roglič

  • Jai Hindley

  • Richard Carapaz

  • Simon Yates

  • Remco Evenepoel

  • Enric Mas

  • Mikel Landa

  • Nairo Quintana

  • Iemand anders


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Reverz

Well-known member
Met enkel nog het Parijse sprintersfestival op de Champs-Élysées in het verschiet mogen we stilaan beginnen uitkijken naar de laatste grote ronde van het seizoen: La Vuelta ciclista a España!

Na een spannende Tour waarin de heerschappij van Tadej Pogačar, minstens tijdelijk, doorbroken werd mogen we ons over een kleine 4 weken in Utrecht hopelijk opmaken voor een nieuw spektakel stuk. Het lijstje gegadigden is alvast om duimen en vingers bij af te likken.

* Krijgen we een nieuwe Sloveense strijd tussen Primož Roglič & Tadej Pogačar?
* Gooien de tenoren van de Giro: Jai Hindley en Richard Carapaz zich ertussen en kunnen ze echt meedoen voor eindwinst?
* Heeft Simon Yates eindelijk zijn stel benen van 2018 terug kunnen vinden?
* Kan Alaphilippe zijn oude niveau terug vinden en spoelt hij zijn mindere voorjaar door met één (of meerdere) ritzege(s) of gebruikt hij de Vuelta vooral als springplak naar een hattrick in Australië?
* En wat kan Evenepoel? Links en rechts een ritje uitkiezen of is er toch meer mogelijk? Na een sterk voorjaar heeft hij zich goed in de luwte kunnen houden, maar met de Tour achter de rug zal de Remco mania zich stilaan terug op gang trekken met, wie weet, meteen een eerste hoogtepunt op vrijdagavond met winst in de openingstijdrit in Utrecht en bijpassend rood?

edefc
 
Roglic is nog geen zekerheid toch?
Is dat zo? Zijn blessures lijken minder erg dan vorig jaar en toen werd hij een week na de Tour Olympisch kampioen.

Tis sowieso altijd afwachten. Pogacar werd vorig jaar in januari al bevestigd voor de Vuelta en kwam dan de week van tevoren af met "toch maar niet"... ik verwacht het niet maar ook dat kan weer dit jaar.
 
Ik doelde meer zoals Somedude op de laatste ontwikkelingen dat het misschien erger is dan gedacht:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220723_94828139

Maar goed, kan wat druk afhouden zijn ook.
Als die effectief z'n ruggenwervels heeft gebroken lijkt het mij niet dat die aan de start komt, laat staan kans maakt op winst.

Anderzijds geloof ik daar eigenlijk bitter weinig van. Hij heeft na die val nog 7 a 8 ritten gereden zeker? Lijkt mij weinig waarschijnlijk als uw ruggenwervels effectief gebroken zijn.
 
Als die effectief z'n ruggenwervels heeft gebroken lijkt het mij niet dat die aan de start komt, laat staan kans maakt op winst.

Anderzijds geloof ik daar eigenlijk bitter weinig van. Hij heeft na die val nog 7 a 8 ritten gereden zeker? Lijkt mij weinig waarschijnlijk als uw ruggenwervels effectief gebroken zijn.
Die ruggenwervels geloof ik zelf ook niet, en is maar een gerucht.
De ploeg bevestigde dit niet, maar zei gewoon dat het erger was dan eerst gedacht.
 
Kent er iemand ergens een goed wielermagazine met alle etappes van de Vuelta en eventueel een voorbeschouwing van de ritten?
 
Kent er iemand ergens een goed wielermagazine met alle etappes van de Vuelta en eventueel een voorbeschouwing van de ritten?
Op deze site vind je voor alle grote rondes (en ook de kleinere) altijd een mooi overzicht van de etappes inclusief profiel van rit, laatste kilometer, favorieten voor die dag.
 
Misschien hebben ze daar toen voor aanvang een demonstratiewedstrijd 'schermen' gehouden, waar wij geen weet van hebben? :unsure:
 
Pogacar zegt opnieuw af voor de Vuelta: https://sporza.be/nl/2022/07/26/eve...oveen-focust-op-eendagskoersen~1658826125113/

Ik snap wel geen snars van die foto en bijschrift... "Pogacar kruiste vorig jaar de degens met Evenepoel in de Giro". In welk parallel universum is dat dan geweest want ik denk niet dat Pogacar de Giro al heeft gereden toch? Laat staan vorig jaar..

Ze hebben het over de Tirreno van dit jaar.

Jammer maar ergens te verwachten. Heeft al een druk voorjaar gehad dan een Tour erbij om dan ook nog eens een Vuelta erbij zo kort na de Tour zou een beetje van het goede teveel zijn.
 
Dan toch geen ronde van Burgos voor Evenepoel als voorbereiding op de Vuelta. Enkel San Sebastian rijdt hij nog. (Bron: Nieuwsblad.) Lijkt me de slimste beslissing. Hij heeft al veel gekoerst dit jaar en de afgelopen weken op hoogte getraind. Fris starten aan de Vuelta, hopelijk sterker worden in de race en dan doortrekken naar WK.
 
Kent er iemand ergens een goed wielermagazine met alle etappes van de Vuelta en eventueel een voorbeschouwing van de ritten?
Pro Cycling magazine valt zeer aan te raden. Ik heb nu al ongeveer 8 jaar een abonnement. Schitterende foto's altijd, vind ik. En leuke weetjes en interviews uit het peloton. Afgewisseld met voorbeschouwingen van alle ritten (of klassiekers int voorjaar) en hier en daar nog een column van bv Renaat Schotte wat toch altijd interessant is om lezen imo :D
 
Dan toch geen ronde van Burgos voor Evenepoel als voorbereiding op de Vuelta. Enkel San Sebastian rijdt hij nog. (Bron: Nieuwsblad.) Lijkt me de slimste beslissing. Hij heeft al veel gekoerst dit jaar en de afgelopen weken op hoogte getraind. Fris starten aan de Vuelta, hopelijk sterker worden in de race en dan doortrekken naar WK.
Klopt. Staat momenteel nog verkeerdelijk op Procyclingstats vermeld zijn deelname aan de Ronde van Burgos.
 
Terug
Bovenaan