Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

  • Tadej Pogačar

  • Primož Roglič

  • Jai Hindley

  • Richard Carapaz

  • Simon Yates

  • Remco Evenepoel

  • Enric Mas

  • Mikel Landa

  • Nairo Quintana

  • Iemand anders


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Had nog schrik voor vandaag. De Val 2.0. Kijk maar naar die twee renners die betrokken waren in een valpartij vandaag.
Gelukkig is dat niet gebeurd.
Al dikwijls tranen gehad bij prachtige koersgebeurtenissen zoals Gilbert in L-B-L en de RVV; Valverde WK en Contador 2017.
Sinds ik de koers volg, hebben we alle vijf de monumenten gewonnen, met dank aan Van Aert om die lacune
op te vullen in M-S.
We hadden JVDB, die me veel plezier heeft gegeven om drie weken door te komen in zijn goede periode tijdens de GT'.
De enige echte Thomas de Gendt met zijn waanzinnige vluchten en afrondingen.
We hebben steengoede coureurs à la Teuns - VA - Philipsen - GVA in de Tour zien passeren met overwinningen.
We hebben duizend-en-een dingen mogen meemaken in elke wedstrijd waar we genot van hebben verkregen.

Jarenlang liggen te hopen op een uitschieter van JVDB of een nieuw talent / doorzetter en dan kwam er een voetballer uit Schepdaal iedereen wegrijden bij de junioren; op het WK 2018 degradeerde hij iedereen in het kwadraat; in 2019 won hij al wedstrijden bij de profs;
was hij ongeslagen in 2020; kwam hij terug in 2021 en bleef hij tot etappe 15 in de Giro in de top-tien staan, een negental maanden na zijn val;
rijdt hij dit jaar bijna overal top-elf en wint hij een monument en een topklassieker.
Met een top-tien in de Vuelta zonder echt door te zakken en een overwinning in een rit, was het meer dan goed geweest.
De gedeelde consensus bij heel wat mensen.
Neen, dat blaast hij gewoon effe weg. Redelijk dominant in gans de Vuelta. Jammer van Roglic, het had episch kunnen zijn, maar dat is de koers.
We gaan ook niet blijven zaniken over het feit dat Boonen de Omloop had gewonnen zonder de aanwezigheid van Stannard :unsure:.
Remco Evenepoel heeft gans een wielerliefhebbende natie gelukkig gemaakt. De Vuelta heeft hij mede gewonnen door zijn persoonlijkheid.
Zijn winnaarsmentaliteit zoals Gilbert dat had in 2011 en voornamelijk in de eerste rit van de Tour dat jaar en zijn WK.
Hij drukte Mas zijn hoofd terug in de schouders in etappe 20: "Ganador de la Vuelta? Tú? No! Yo? Si!"
Een beeld dat in menig huiskamer zou moeten hangen.

Mocht Remco vanaf nu geen platte prijs meer rijden, so what? (Er heeft er nog ene dat gedaan en kijk naar zijn status).
Voor mij is zijn carrière geslaagd. Ik ben tevreden. Eindelijk een GT-winnaar uit België.
Iedereen die vanaf nu nog negatieve kritiek op hem heeft, moeten we verwijzen naar drie getallen: 1978 - 44 - 2022.
Ze zullen snel genoeg zwijgen.

PS: het interview van Contador bij Evenepoel. Alberto was precies een tiener-fanboy :rofl:.
 
Kunt voor of tegen Remco zijn, maar eerlijk is eerlijk - dit is top.

Kijk naar de erelijst van de Vuelta: alleen klinkende namen staan daarop.
Denk dat we het nog niet ten volle beseffen.
 
Man zonder charisma vermoed ik?

Die gast kwam nooit in de buurt van een GT zege tot hij op zijn 43e plots de Vuelta won. Dat boeltje stinkt gewoon. Dat is even erg als plots een onbekende Turk buitenblad omhoog vliegt in de RV Turkije op een berg om dan 2 weken later betrapt te worden, dat zag je ook zo aankomen. Horner is wel nooit betrapt geweest en heb ook nog geen geruchten opgegevangen van wat hij juist genomen zou hebben. Maar zuiver lijkt het niet gezien hij voordien nooit blijk gaf van een GT te kunnen winnen, niet dat hij geen degelijk renner was kon wel tijdrijden en klimmen maar niet op die manier om een GT te winnen en eventjes Nibali en Valverde en de rest te kloppen.
 
^paar jaar ze voor wel top tien in de Tour op.een gezegende leeftijd. Altijd moeten knechten, een beetje als Caruso. Valverde had dat jaar ook de Tour gereden.

Ik vind dat ook een nogal ongeloofwardige.overwinning. maar anderzijds ook nooit geruchten gehoord
 
Vanwaar het negatieve sentiment tegenover Horner op het forum?
Was toch een logische reactie op de stelling "Alleen maar klinkende namen die de Vuelta hebben gewonnen"?
Met alle respect voor Horner, maar dat is nu toch een vrij duidelijk voorbeeld van een Vuelta-winnaar die géén "klinkende naam" is.
 
^paar jaar ze voor wel top tien in de Tour op.een gezegende leeftijd. Altijd moeten knechten, een beetje als Caruso. Valverde had dat jaar ook de Tour gereden.

Ik vind dat ook een nogal ongeloofwardige.overwinning. maar anderzijds ook nooit geruchten gehoord
op zijn 39ste voor de 1ste maal ooit top 10 in een grote ronde, dat mag je toch wel als verdacht beschouwen en dan 1 maand voor hij 42 jaar werd een grote ronde gewonnen. (Zijn contract werd ook nog eens niet verlengd na zijn zege). En erna reed hij geen "platte" prijs meer

Ook heeft hij nooit doping gezien toen hij bij Armstrong en Bruyneel reed en ze verdedigt: https://www.cyclingnews.com/features/is-chris-horner-a-redacted-name-in-usadas-reasoned-decision/
Ook zijn bloedwaardes waren niet altijd even koosjer: https://www.outsideonline.com/outdoor-adventure/biking/chris-horners-bio-passport-problem/

Dus de geruchten en aanwijzingen zijn er wel degelijk
 
Een discussie over Horner start je best in een ander topic op, nee? Dat is 10 jaar geleden en niet het onderwerp van de dag. Om daar nu bijna een pagina over te zitten nuanceren... In elke koers heeft de laatste 15 à 20 jaar wel eens een compleet vreemde vlerk eens gewonnen.
 
Terug
Bovenaan