Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Eigenlijk zou men dat bergklassement in alle grote rondes toch eens mogen herbekijken. Ik spreek nu niet over Remco, maar al te vaak zijn dat renners die na een ontsnapping in de aanloopritten enkele punten gesprokkeld hebben op molshopen en zo dan de bolletjestrui verwerven. Die voelen zich dan verplicht om die trui te verdedigen, en mogen van het peloton op de andere heuvels ook nog wat punten sprokkelen. Als ze geluk hebben mogen ze ook in een vroege vlucht zitten tijdens een bergetappe zodat ze daar op de eerste twee/drie beklimmingen hun trui kunnen veilig stellen. Wanneer dan op de echt zware cols de rasklimmers en de klassementsmannen er aan beginnen, moeten ze direct passen. Zo een renners kan je bezwaarlijk gevleugelde klimmers noemen.
Ik zou, met alle middelen die we vandaag de dag hebben, de cols van 1ste en HC laten meetellen en telkens gewoon de tijden oplijsten van begin tot einde van de col.
Diegene die op het einde van de rit alle cols het snelste heeft gereden, die wint.

Ik hoop echt dat noch Vingegaard noch Roglic Kuss aanvallen.. Dat slaagt nergens op. Ze staan allemaal met een ruime marge voor plek 4 en moeten dus gewoon volgen.

Bernal is ook mee en ik zie hem dus wel mee gaan met Remco, hij is zeker niet kansloos.
Ook Caruso zit erbij. Leuk groepke.

Bernal is er letterlijk 0 keer in geslaagd om in de top 20 te eindigen deze Vuelta. Het is 2023, niet 2021.
Caruso is degelijk, maar als Remco gewoon degelijke benen heeft en vooral niet zo dom rijdt als vorige keer (nu al veel minder energie verspild) mag die echt geen probleem vormen.

Het is gewoon echt een zeer zwakke vluchtersgroep voor dit soort rit.

Bernal is er letterlijk 0 keer in geslaagd om in de top 20 te eindigen deze Vuelta. Het is 2023, niet 2021.
Bernal is nog altijd Bernal. Iemand die ooit de Tour won zou ik toch niet bij voorbaat al afschrijven.
(Ook al is hij momenteel niet meer de oude)
Al is Remco in dit groepke natuurlijk altijd de grote favoriet voor de ritzege.

Maar het is nog vroeg, voor hetzelfde geld krijgen ze niet voldoende ruimte om voor de ritzege te gaan he.

Bernal is nog altijd Bernal. Iemand die ooit de Tour won zou ik toch niet bij voorbaat al afschrijven.
(Ook al is hij momenteel niet meer de oude)
Al is Remco in dit groepke natuurlijk altijd de grote favoriet voor de ritzege.

Maar het is nog vroeg, voor hetzelfde geld krijgen ze niet voldoende ruimte om voor de ritzege te gaan he.

Zeg ook niet dat Remco gegarandeerd wint hé, wel als hij zelf gewoon heel goed is, maar dat is de vraag natuurlijk.

Mijn punt is enkel dat je voor Remco niet beter had kunnen hopen. In zo een rit had je toch een veel sterkere groep kunnen verwachten. Veel teams zich wat laten aftroeven (ze hadden beter het wat samen proberen houden tot de eerste beklimming).

En ik denk niet dat dat laatste een probleem gaat zijn, Jumbo wilt de rit niet, dus tenzij UAE iets probeert (peloton op dit moment nog altijd in slaapmodus) krijgen die gewoon vrij spel.

Ik snap wel niet dat niemand anders van QS kan meespringen in deze vlucht, 1 manneke op te helpen op kop sleuren in begin kan toch maar nuttig zijn.

Wat hebben die andere buiten Cattaneo eigenlijk al gedaan deze Vuelta, tamzakken.

Ik snap wel niet dat niemand anders van QS kan meespringen in deze vlucht, 1 manneke op te helpen op kop sleuren in begin kan toch maar nuttig zijn.

Wat hebben die andere buiten Cattaneo eigenlijk al gedaan deze Vuelta, tamzakken.

Gisteren was het toch hetzelfde , ipv de kopgroep op het vlakke te controleren met de volledige ploeg en dan pas remco los te laten op de eerste klim. Moest hij 50km knokken om voor te blijven.

Buiten Cattaneo mogen ze allemaal blij dat Remco er zelf doorgezakt is. Geen één van die andere mannen hebben iets laten zien of waren in staat om echt nuttig te zijn.

Buiten Cattaneo mogen ze allemaal blij dat Remco er zelf doorgezakt is. Geen één van die andere mannen hebben iets laten zien of waren in staat om echt nuttig te zijn.
Vervaeke --> Paar keer in de aanval en af en toe een klein beetje geholpen. Hij mag blijven van mij.
Cattaneo --> Geef die mens een verbeterd contract!
Landa --> Bewijst dat hij een goeie meesterknecht zal zijn en ook af en toe zijn eigen kans mag gaan (als schaduwkopman)

Maar voor het overige is het inderdaad gene vette.

Maar heeft Hirt al 1 keer zich ergens getoond bijvoorbeeld?
Hirt misschien wat ziekjes geweest? Hij valt een beetje uit de toon maar na 1 vuelta kan je niets zeggen over de toekomst.

Lefevere zegt altijd dat knechten op het niveau van hun kopman zijn. Dus moeilijk om ze hier te beoordelen. Vervaeke was gisteren 16e dus die was ook wel goed. Pedersen deed zijn werk op het vlakke hield Evenepoel vooraan de bergen zijn zijn terrein niet natuurlijk. Het is vooral Hirt die tegenvalt dat moest de laatste man zijn maar de eerste helft van de Vuelta waar het nog wel van moeten was was hij ook minder dan Vervaeke en Catteneo. Terwijl die toch de laatste man moest zijn.

En natuurlijk beter 1 goeie dan 3 halve.

Voor volgend jaar komt daar nog Landa bij. En ook Alaphilippe en Asgreen zullen hem wel bij staan in zijn eerste Tour. Dat wordt geen Jumbo/UAE treintje maar wel stevig genoeg om hem 3 weken lang te kunnen omringen waar het moet.

EDIT: Bergtrui is binnen mag dus in Madrid op het podium, doel bereikt :), rit wordt niet makkelijk met Caruso, Bahrein was gisteren redelijk indrukwekkend na de Jumbo show dan toch.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan