Patj
Well-known member
Daarbij mogen ze ook eens volgende zeggen: Mannen zijn de grootste slachtoffers van zo ongeveer elke vorm van fysiek geweld -met uitzondering van seksueel geweld waar mannen ongeveer een kwart tot een derde van de slachtoffergroep uitmaken-, of het nu gaat over marteling, moord, afgeslagen worden, slachtoffer van gewelddadige overval, oorlogsgeweld,... ze zijn er het vaakste slachtoffer van (merk op, mannen zijn ook wel meestal (niet altijd) in de meerderheid betreft daderschap ). Bovendien is hetgeen ze aankaarten (seksueel geweld) het gevolg van een zeer kleine groep van daders die zeer veel slachtoffers kunnen maken in hun leven. Als de politie die gasten zelf amper kan vangen, hoe moeten wij als mannen die dan ontmaskeren?En nu heb ik deze al enkele keren zien passeren die op luid applaus van veel vrouwen onthaald wordt
![]()
I Came By Boat op Instagram : "Sorry, Maltesers. #logic #enougisenough"
6,814 likes, 267 comments - icamebyboat op March 15, 2021: "Sorry, Maltesers. #logic #enougisenough".www.instagram.com
Moet je je eens voorstellen dat "men" vervangen wordt door "black people" of whatever.
En pas op, ik versta die zorg. Die voor een deel ook terecht is.
Veel vrouwen voelen zich niet veilig op straat.
Maar het mag nu wel niet gaan omslaan in dit soort polarisatie.
Ik versta ook dat als een vrouw s avonds alleen op straat wandelt en ik loop daar kort achter. Dat die zich niet op hun gemak voelen.
Als man zijnde steek ik op zo een momenten de straat over of wacht even. En ik denk dat veel mannen dat ook nog doen ook.
Allez geen probleem dat vrouwen (seksueel) geweld en dergelijke meer aankaarten, het moet verschrikkelijk zijn om daar slachtoffer van te zijn. Maar dergelijke vrouwen mogen wel enige nuance aanbrengen betreft slachtofferschap en verantwoordelijkheid van het daderschap. Dergelijke uitspraken zorgen onnodig voor angst en verdeeldheid tussen mannen en vrouwen. Precies of één in de tien mannen is een seksueel roofdier. Dat betekent dat er op mijn afdeling op werk er alleen al een stuk of 5 zouden rondlopen die vrouwen plots kunnen beginnen aanranden of verkrachten...

... ik was intussen tot over m'n oren verliefd en had dat niet verwacht en heb helaas goed functionerende traankanalen.