Vrouwen wielrennen is gewoon een woke versie van de cheerleaders die je vroeger zag voor een voetbalmatch begon: de voornaamste reden dat ze toeschouwers hebben is omdat daarna de mannen rijden, tis wel is leuk voor ff maar daarna komt de orde van de dag. Ik zie daar eigenlijk geen verdere evolutie in tot iets groots.
 
Maar het punt is net dat die "populariteit van wedstrijden" op dit moment al kunstmatig veranderd wordt. Er wordt nu al gepompt in sommige wedstrijden en niet in andere, waardoor je ineens populaire wedstrijden (strade bianche) krijgt die plots meer gaan opbrengen. Of op grotere schaal zelfs populaire sporten (padel en pickle ball, bijvoorbeeld).

Dat ìs nu al kunstmatig en het gebeurt overal volop. Dat is net de business ervan. Dan vind ik het raar dat je zegt dat het in dit specifieke geval niet zou mogen. Voor de rest is het prima, zolang het maar niet voor vrouwen gebeurt.

Ik zou zelfs nog toevoegen: dit is geen overheidsinterventie maar uiteindelijk een vorm van marketingcampagne - over dat "kunstmatige" dan. De Vlaamse of Nederlandse overheid heeft vrij weinig te zien met de organisatie van die wedstrijden voor vrouwen. Dat is grotendeels ingegeven door de sportbond zelf.
 
Bericht op LinkedIn gepost door een zakenkantoor:

Vrouwen boven in het team van kantoor xxx. Bij ons werken 9 top madammen en dat is een ruime meerderheid! Het zijn stuk voor stuk getalenteerde en gedreven vrouwen.

Verander dit eens door mannen en ik weet niet of het zomaar gepost kan worden
 
Bericht op LinkedIn gepost door een zakenkantoor:

Vrouwen boven in het team van kantoor xxx. Bij ons werken 9 top madammen en dat is een ruime meerderheid! Het zijn stuk voor stuk getalenteerde en gedreven vrouwen.

Verander dit eens door mannen en ik weet niet of het zomaar gepost kan worden
En wat heeft dat juist met vrouwendiscriminatie te maken? 🤔

Ik begrijp perfect dat mannen dit frustrerend kunnen vinden, maar ik als individu en vrouw, zou een bedrijf waar ik weet dat er meerdere vrouwen werken, juist aantrekkelijk zijn. Ik denk dat dit juist indirect aantoont dat dit zakenkantoor vrouwen respecteert en goed behandeld (natuurlijk is dit geen zekerheid).

En hiermee wil ik niet zeggen dat een bedrijf vol met mannen vrouwonvriendelijk is.
 
Ik begrijp perfect dat mannen dit frustrerend kunnen vinden, maar ik als individu en vrouw, zou een bedrijf waar ik weet dat er meerdere vrouwen werken, juist aantrekkelijk zijn. Ik denk dat dit juist indirect aantoont dat dit zakenkantoor vrouwen respecteert en goed behandeld (natuurlijk is dit geen zekerheid).

En hiermee wil ik niet zeggen dat een bedrijf vol met mannen vrouwonvriendelijk is.
Ik zou het geen probleem vinden om in zee te gaan met een kantoor dat meer vrouwen, migranten, gehandicapten,... tewerkstelt, zelfs in absolute cijfers.

Ik zou het een probleem vinden als het dit zo gaat vermelden, dan lijkt het alsof ze op geslacht hebben staan selecteren, eerder dan kunde.

Als een bedrijf zou schrijven: Bij ons werken 9 top mannen en dat is een ruime meerderheid ten opzichte van de vrouwen! Het zijn stuk voor stuk getalenteerde en gedreven mannen.

zal ik ook mijn wenkbrauwen eens fronsen. Waarom zou een meerderheid van een bepaald geslacht (zeker bij niet fysiek werk) een soort keurmerk moeten zijn?

Ik denk dat het volgens Biljart te maken heeft met positieve vrouwendiscriminatie (wat eigenlijk mannendiscriminatie is).
 
Wanneer je mensen hier met de neus op de feiten duwt: namelijk dat mannen helemaal niet oververtegenwoordigd zijn in de regering maar dat het (toegegeven voor 't eerst) 50/50 is (en alle ex-leden van deze regering zijn ook vrouwen), dan is men plots héél erg stil natuurlijk en als je op effectieve discriminaties van mannen wijst waar bescherming misschien ook niet misplaatst zou zijn, dan weet je niet meer wat je leest als weerwoord... Wederom is alles de schuld van het partriarchaat en systemische discriminatie... ik zou denken dat sommige stukken ironisch zijn geschreven of als parodie, ware het niet dat, getuige Sarah Schlitz en haar inderdaad radicale discours, er in de echte wereld effectief mensen rondlopen die effectief zo denken. Good riddance in dit geval, hopelijk heeft Ecolo toch nog een betere vrouw in huis, dat er betere vrouwen zijn twijfel ik geeneens aan. Of die echter binnen Ecolo te vinden zijn? Tja...

Dat jongens minder presteren in het onderwijs kan je moeilijk aan een macho-cultuur toeschrijven, if anything is het onderwijs net een zeer "vrouwelijk" systeem.

Mannen blokkeren voor vrouwen de toegang tot topjobs? Ik heb in februari gesolliciteerd voor een job op een hoger niveau, jury bestaande uit exclusief 4 vrouwen (3 experten, 1 HR verantwoordelijke), ik moet misschien ook eens gaan klagen over seksime... wat een grap.

Mannen kiezen inderdaad zelf voor gevaarlijkere jobs gemiddeld gesproken, maar waarom dan niet éénzelfde argument voor vrouwen in machtsposities als CEO's of goedverdienende jobs tout court? Vrouwen kiezen toch zelf om niet de nodige offers te brengen, halftijds te werken of te gaan werken in slechter betaalde jobs? Neen, daar zijn quota's nodig en moet er iets gebeuren aan de grotendeels opgeblazen pay gap... Vandaar mijn opmerking...

Die geschiedenis waar naar verwezen wordt, was heus ook niet zo'n ponypark voor het merendeel van de mannen. Die zogenaamde "patriarchy" was en is eveneens maar een minderheid.

Ik heb dat altijd zo'n vreemde spreidstand gevonden. Al anderhalf decennium studeren er in Vlaanderen disproportioneel (gelet op het natuurlijke demografische overgewicht) meer meisjes als jongens af van onze universiteiten. Elk jaar neemt die kloof toe. Waar is het jongens-actie-plan? Waar is de positieve discriminatie?

De vervrouwelijking van ons onderwijs is nog zoiets. Onze dorpschool heeft geen mannelijke leerkrachten meer met uitzondering voor lichamelijke opvoeding.
 
Ik heb dat altijd zo'n vreemde spreidstand gevonden. Al anderhalf decennium studeren er in Vlaanderen disproportioneel (gelet op het natuurlijke demografische overgewicht) meer meisjes als jongens af van onze universiteiten. Elk jaar neemt die kloof toe. Waar is het jongens-actie-plan? Waar is de positieve discriminatie?

De vervrouwelijking van ons onderwijs is nog zoiets. Onze dorpschool heeft geen mannelijke leerkrachten meer met uitzondering voor lichamelijke opvoeding.
En toch gaan er minder vrouwen aan de slag in hogere functies.
Met andere woorden ze behalen het diploma en doen er daarna niks mee.

Op ons bedrijf ken ik persoonlijk 3 vrouwen die alledrie een master diploma hebben en een zuivere low grade administrative functie uitoefenen.
Bewuste keuze voor minder zever rond het hoofd te hebben en omdat ze misschien ook niet de stress willen hebben van steeds zichzelf te moeten pushen.

In de praktijk is het soms complexer dan de cijfers die je kan vinden.
Vaststelling x heeft niet altijd uitkomst y.

Dat het onderwijs, en zeker lager onderwijs, een sector is met vrouwelijk overwicht is toch niks nieuws? En daar is toch niks mis mee?
De bouwsector is ook een sector met mannelijk overwicht.
 
En toch gaan er minder vrouwen aan de slag in hogere functies.
Met andere woorden ze behalen het diploma en doen er daarna niks mee.

Op ons bedrijf ken ik persoonlijk 3 vrouwen die alledrie een master diploma hebben en een zuivere low grade administrative functie uitoefenen.
Bewuste keuze voor minder zever rond het hoofd te hebben en omdat ze misschien ook niet de stress willen hebben van steeds zichzelf te moeten pushen.

In de praktijk is het soms complexer dan de cijfers die je kan vinden.
Vaststelling x heeft niet altijd uitkomst y.

Dat het onderwijs, en zeker lager onderwijs, een sector is met vrouwelijk overwicht is toch niks nieuws? En daar is toch niks mis mee?
De bouwsector is ook een sector met mannelijk overwicht.
Ja maar men spreekt altijd van vrouwen in hogere functies, maar nooit in de bouw. Als je als man wilt beginnen las verpleger weet je toch zelf ook dat er een lichte discriminatie zal aanwezig zijn.
 
Ja maar men spreekt altijd van vrouwen in hogere functies, maar nooit in de bouw. Als je als man wilt beginnen las verpleger weet je toch zelf ook dat er een lichte discriminatie zal aanwezig zijn.
Net zoals bij je voorbeeld van farmacie lijkt me dat vooral in de mensen hun hoofd te zitten. Het is niet omdat iemand, die vaak weinig met het beroep te maken heeft, spreekt over een vrouwen- of mannenberoep, dat men in die sector zelf discrimineert.
 
En toch gaan er minder vrouwen aan de slag in hogere functies.
Met andere woorden ze behalen het diploma en doen er daarna niks mee.

Op ons bedrijf ken ik persoonlijk 3 vrouwen die alledrie een master diploma hebben en een zuivere low grade administrative functie uitoefenen.
Bewuste keuze voor minder zever rond het hoofd te hebben en omdat ze misschien ook niet de stress willen hebben van steeds zichzelf te moeten pushen.

In de praktijk is het soms complexer dan de cijfers die je kan vinden.
Vaststelling x heeft niet altijd uitkomst y.

Dat het onderwijs, en zeker lager onderwijs, een sector is met vrouwelijk overwicht is toch niks nieuws? En daar is toch niks mis mee?
De bouwsector is ook een sector met mannelijk overwicht.

Anekdotes terzijde maar daar gaat het ook niet over. Dat er nog steeds minder vrouwen aan de slag zijn in de hogere regionen van onze bedrijven is een maatschappelijk erkend probleem waar we iets aan proberen te doen als samenleving.

Het overgewicht van vrouwen in het onderwijs is wel degelijk een probleem. Je kan moeilijk spreken over een problematische ondervertegenwoordiging van de vrouw in bepaalde hoeken van de samenleving maar dan niet het omgekeerde argument aanvaarden op plaatsen waar er een oververtegenwoordiging is.

Bovendien lijkt het me net goed voor kinderen om tijdens hun ontwikkeling zowel vrouwelijke als mannelijke rolmodellen te hebben in hun schoolomgeving, toch?
 
Het overgewicht van vrouwen in het onderwijs is wel degelijk een probleem. Je kan moeilijk spreken over een problematische ondervertegenwoordiging van de vrouw in bepaalde hoeken van de samenleving maar dan niet het omgekeerde argument aanvaarden op plaatsen waar er een oververtegenwoordiging is.

Bovendien lijkt het me net goed voor kinderen om tijdens hun ontwikkeling zowel vrouwelijke als mannelijke rolmodellen te hebben in hun schoolomgeving, toch?

Ja maar het probleem zit hem voor lager onderwijs niet zozeer in het feit dat men geen mannen toelaat.
Er studeren gewoon weinig mannen af met een diploma lager onderwijs. De meeste mannen die in het onderwijs stappen doen dat in het middelbaar of hoger onderwijs.

Je zou dus de studie lager onderwijs moeten promoten. Maar het is nog altijd het individu die de keuze moet maken.
 
Ja maar het probleem zit hem voor lager onderwijs niet zozeer in het feit dat men geen mannen toelaat.
Er studeren gewoon weinig mannen af met een diploma lager onderwijs. De meeste mannen die in het onderwijs stappen doen dat in het middelbaar of hoger onderwijs.

Je zou dus de studie lager onderwijs moeten promoten. Maar het is nog altijd het individu die de keuze moet maken.
Ja maar ze promoten het altijd van de kant van de vrouw, en nooit die van de man.
 
Anekdotes terzijde maar daar gaat het ook niet over. Dat er nog steeds minder vrouwen aan de slag zijn in de hogere regionen van onze bedrijven is een maatschappelijk erkend probleem waar we iets aan proberen te doen als samenleving.

Het overgewicht van vrouwen in het onderwijs is wel degelijk een probleem. Je kan moeilijk spreken over een problematische ondervertegenwoordiging van de vrouw in bepaalde hoeken van de samenleving maar dan niet het omgekeerde argument aanvaarden op plaatsen waar er een oververtegenwoordiging is.

Bovendien lijkt het me net goed voor kinderen om tijdens hun ontwikkeling zowel vrouwelijke als mannelijke rolmodellen te hebben in hun schoolomgeving, toch?
Moet het niet overwicht zijn? 🙃 We berekenen de aanwezigheid van geslachten niet aan de hand van de massa die ze vertegenwoordigen ;-) . Stel je voor: we zitten al aan 600 kilo vrouw en slechts 500 kilo man.
 
Ja maar ze promoten het altijd van de kant van de vrouw, en nooit die van de man.
Kun je dat staven dat promoten?
Want volgens mij wordt er geen genderdiscriminatie gemaakt op basis van geslacht voor het promoten van jobs in het onderwijs. Integendeel wordt het probleem van te weinig mannelijke leraren in het basisonderwijs al jaren aangekaart.
 
klopt niet. Bovendien gaat het hier over de best bekeken wedstrijd in de australian open en us open, telkens op de lokale zenders, waren de vrouwenwedstrijden.
Zware discussies hier in Alicante op tornooi. Ik wou dit bewijzen maar vond niets online. Kan jij dit bewijzen?
 
Zware discussies hier in Alicante op tornooi. Ik wou dit bewijzen maar vond niets online. Kan jij dit bewijzen?
Zoek de kijkcijfers op voor de jaren, he. Zo zal je zien dat het gigantisch scheelt naargelang de spelers die meedoen aan de finale
 
Dat is juist de discussie, we vinden nergens online kijkcijfers vrouwen vs mannen van Australian Open of US open
 
Terug
Bovenaan