Maar ik vind het ook wel een goede denkoefening wat we ervan zouden vinden moest het een sociale norm worden in onze maatschappij moesten allochtonen dat doen, de straat oversteken omdat wij er schrik van hebben.Niemand verplicht u om je aan te passen aan de noden van een ander maar als je je gezond verstand een beetje gebruikt en je een beetje inleeft in die andere persoon dan hou je daar wel rekening mee vind ik.
Ben aan de ene kant wel mee in het verhaal en moet zeggen dat ik daar zelf ook wel al mee bezig geweest ben als je merkt dat vrouwen die voor je lopen wat op hun ongemak zijn. Dat als ik 's nachts achter een vrouw stap ik vaak aan het afwegen ben of ik nu moet versnellen dat ze op haar gemak gaat zijn eens ik gepasseerd ben (maar dan misschien schrik heeft dat er iemand nadert) of als ik erachter moet blijven (met het gevolg dat ze misschien schrik heeft dat ik er continu achter blijf).
Maar dezelfde redenering kan je inderdaad ook wel doortrekken naar allochtonen, in de praktijk is je risico ook niet veel groter maar het voelt wel zo aan bij veel mensen en het is ook weer niet 100% onredelijk.

. Nu, betere term zou idd zijn om de problematiek niet op te splitsen volgens geslacht, maar volgens inkomensklasse. Dat zou echter verhullen dat het lage inkomen véél vaker een probleem is bij vrouwen dan bij mannen én dat dit bij echtscheiding de vrouw vaak in een zwakkere situatie zet. Dus ideaal is geen enkel scenario.