D
Deleted member 658
Guest
Ik ben vader geworden op mijn 34 en 36ste (vrouw is 3 jaar ouder) maar omdat ik slaap als een rots zijn die 'eerste 2 jaar' nachtproblemen voor mij altijd fictie geblevenNou, dat doorslapen de eerste 1-2j is HET issue omtrent "energie genoeg hebben" dus voilà, je zou 'm ook niet hebben, die energie
Wel verwarrend nu, je bent late dertiger én je hebt kleine kinderen? Dan is het toch geen fictieve situatie voor jou?
Of ben je net 36, je jongste 3 waardoor je het idd niet goed kan plaatsen?
Oprechte vraag: hoe vaak draagt de partner ècht de helft? Ik ken geen enkel koppel waar dat zo is
Tenzij co-ouderschap
Ik heb nu dus net MEER rust mogelijkheden dan toen ik nog samen was met de papa. Nuja, én continu ziek zijn én slaapproblemen hebben gedurende 2.5j, dat is gelukkig niet het lot van de meeste baby's/peuters in de mate zoals ik het voor de kiezen heb gehad. De doorsnee ouder met het doorsnee kind komt er een pak makkelijker vanaf.
Een dutje, daar ben ik nu het gelukkigst mee![]()

Waar de helft in het dragen van een last nu juist ligt, is moeilijk te zeggen. Want ieder mens is daar anders in.
Ik kan bv. heel gemakkelijk overdag bezig zijn met de kinderen of dat combineren met koken of strijken. Dat vergt veel minder energie van mij dan van mijn vrouw omdat ik dat lawaai kan wegfilteren en geen constante nood aan visuele controle heb of directe nabijheid uit angst dat er anders iets ergs zal gebeuren. Ik zal ook wanneer ze iets vragen, sneller antwoorden dat ze dit zelf moeten gaan halen uit de kast terwijl mijn vrouw daar altijd onmiddelijk voor rechtspringt.
Als mijn vrouw overdag op de kinderen let, is ze na 4 uur al bekaf en ik niet. Hooguit werkt het op mijn heupen dat ik de hele dag in huis opgesloten zit. En het is niet dat ik naar alcoholisme neig, maar sterke drank helpt ook wel 's avonds. Mijn zwakte is dan weer dat wanneer mijn ogen om 10-11u toevallen, ze niets meer aan mij heeft. Maar gelukkig heeft ze zelf niet veel slaap nodig (6-7 uur). Niet dat de onderbrekingen haar geen parten spelen natuurlijk.
Laatst bewerkt door een moderator:

)