Voorstel tot verlagen maximum snelheid op snelwegen

Daar geloof ik niks van. Iemand die 150 wil rijden zal 150 rijden, wat de snelheidslimiet ook is op de snelweg.
Je hebt hardrijders die ook op de limiet rijden van minnelijke schikking vs rechtbank. Waar je nu nog onder minnelijke schikking valt met 150km/u zal met een snelheidslimiet van 100km/u niet meer zo zijn.
En je hebt ook het snelheidsverschil, 30km/u rapper rijden dan de rest is een stuk 'relaxter' dan 50km/u rapper rijden.
Dus ik ben er wel van overtuigd dat die mensen die nu 150 rijden, dan eerder 130 gaan doen.

En vandaag zien we waarom Groen nooit een breed publiek gaan hebben. Dat zijn zulke uitspraken die mensen tegenhouden om op groen te stemmen.

Inderdaad, mensen houden liever van het vuil degoutant populisme om zichzelf te verrijken.

Groen is quasi de enige partij die:
A) Denkt aan het algemeen belang
B) Denkt aan de lange termijn

Zaken waar zogezegd iedereen het mee eens is, nietwaar? "We moeten denken aan het algemeen belang! We moeten denken aan de lange termijn!". Ah, is het echt Joske? Dus we moeten:
- Werken aan de ruimtelijke ordening? -> "Neen, dat niet, de overheid hoeft zich niet te moeien met waar ik woon!"
- De salariswagens afschaffen? -> "Neen, dat niet, de overheid moet met zijn fikken van mijn auto afblijven!"
- De BTW op gas verhogen? -> "Neen, energie is al duur genoeg!"
- De snelheid beperken op de autostrade? -> "Neen" + [insert nog een andere egoïstische korte termijn oplossingen]

Joske op café: "Het is toch wreed dat we weer een gat in de begroting hebben hé".

Het jammere aan democratie is dat mensen er te stom voor zijn.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, mensen houden liever van het vuil degoutant populisme om zichzelf te verrijken.

Zaken waar zogezegd iedereen het mee eens, nietwaar? "We moeten denken aan het algemeen belang! We moeten denken aan de lange termijn!". Ah, is het echt Joske? Dus we moeten:
- Werken aan de ruimtelijke ordening? -> "Neen, dat niet, de overheid hoeft zich niet te moeien met waar ik woon!"
- De salariswagens afschaffen? -> "Neen, dat niet, de overheid moet met zijn fikken van mijn auto afblijven!"
- De snelheid beperken op de autostrade? -> "Neen" + [insert nog een andere egoïstische korte termijn oplossingen]

Joske op café: "Het is toch wreed dat we weer een gat in de begroting hebben hé".

Ja maar de technologie gaat al die problemen oplossen, snap dat nu toch eens :S

Laatst bewerkt:
Ik rijd al bewust wat trager nu dat brandstof zo verschrikkelijk prijzig is, maar das mijn eigen beslissing en daar hou ik van.
Als ik sneller wil, beslis ik dit zelf wel. Voor mij mag het dus op 120 blijven staan.

En waarom hou je er een andere mening op na? Heb je zelf al eens feitelijk de situatie bekeken?
Vaneigens, ik doe wekelijks een 350-400km op de snelwegen. Het probleem zit ‘m echt niet bij die 120 km/u.

Hoeveel kilometers kan jij wekelijk, in je echte normale stramien, 120 per uur rijden? En dan bedoel ik tijdens de werkuren uiteraard. Wel, reken de tijdswinst maar eens op. Ik ben er zeker van dat je zal schrikken hoe miniem het verschil is tegenover de voordelen.
Ik zal dat wel voor mezelf uitmaken, ik heb geen behoefte aan een wereldvreemde groene partij die nauwelijks stemmen haalt die nutteloze pestmaatregeltjes oplegt. Ik haal dagelijks 150-160km/u tijdens de werkweek naar mijn job in Brussel. En ik ben lang niet de enige.

Vanaf nu moet iedereen die zegt 'ik zal het wel voor mijn eigen uitmaken' of 'rij gij 100 als ge het zo graag wilt' 20 euro doneren aan een goed doel.

Los van het feit dat ik het er 100% mee eens ben dat 100 rijden beter zou zijn is het zoals iemand hier in het topic al zei: goed voor de achterban van Groen, slecht voor de groei van de partij. Het zijn dit soort uitspraken dat bij veel mensen blijft hangen.

Laatst bewerkt:
Maar goed, het voorstel is al bij voorbaat afgeschoten hoor. Waarmee je ook gewoon ziet hoe dat gaat: een hoop emotionele reacties, want plots is 120 km/u rijden centraal voor ons bestaan, waardoor een potentiële verbetering meteen kan afgeschreven worden.
?? Er is niets emotioneels aan de huidige snelheid willen behouden he. Dit is gewoon (het zoveelste) barslechte idee van Groen!, dus veel postieve commentaar moet je er niet op gaan verwachten. Zo’n slechte ideëen mag je idd afschrijven.

?? Er is niets emotioneels aan de huidige snelheid willen behouden he. Dit is gewoon (het zoveelste) barslechte idee van Groen!, dus veel postieve commentaar moet je er niet op gaan verwachten. Zo’n slechte ideëen mag je idd afschrijven.
Emotioneel reageren is toch exact wat gij hier doet? Ge zegt dat het een slecht idee is, ge geeft geen enkel argument buiten het feit dat NIEMAND!!!! u mag zeggen wat ge moet doen. Het topic staat hier vol met argumenten, het probleem is gewoon dat het voor u (en voor vele anderen) gemakkelijker is om de realiteit te verwerpen dan om aan introspectie te doen en vervolgens uw handelen af te stemmen op de nieuw verworven inzichten.

Laatst bewerkt:
Los van het feit dat ik het er 100% mee eens ben is het zoals iemand hier in het topic al zei: goed voor de achterban, slecht voor de groei van de partij. Het zijn dit soort uitspraken dat bij veel mensen blijft hangen.
We zullen de electorale uitslag binnenkort wel zien zeker? Ik denk niet dat dit standpunt veel Vlamingen naar Groen! zal lokken, net integendeel.

Emotioneel reageren is toch exact wat gij hier doet? Ge zegt dat het een slecht idee is, ge geeft geen enkel argument buiten het feit dat NIEMAND!!!! u mag zeggen wat ge moet doen.
Een democratische meerderheid mag mij gerust zeggen wat ik wel/niet mag doen, daar zal ik me naar schikken.

Een kleine partij die nauwelijks stemmen haalt (en in het verleden zichzelf al heeft mogen opdoeken omdat ze de kiesdrempel niet meer haalden na 1 regeringsdeelname) mag dat idd niet, neen.

Een democratische meerderheid mag mij gerust zeggen wat ik wel/niet mag doen, daar zal ik me naar schikken.

Een kleine partij die nauwelijks stemmen haalt (en in het verleden zichzelf al heeft mogen opdoeken omdat ze de kiesdrempel niet meer haalden na 1 regeringsdeelname) mag dat idd niet, neen.
Groen maakt deel uit van die democratische meerderheid waar gij het over hebt. We werken hier met coalities in België he.

Akkoord, de partij heeft nog legio andere slechte standpunten, in die zin past dit voorstel daar wel in thuis.

Dit is dus een voorbeeld van een emotionele post.

Laatst bewerkt:
Je hebt al een stuk of 5-6 posts gemaakt in deze thread zonder ook maar een keer inhoudelijk uit te wijden over waarom het een barslecht idee is of wat de voordelen zijn van zo'n hoge snelheidslimiet. Dan kan je het de mensen hier moeilijk kwalijk nemen wanneer ze denken dat je vooral op basis van je buikgevoel praat.

Wablief? Algemeen belang? Gascentrales? Alle kerncentrales moeten toe! Russisch gas yes please! Lange termijn mijn hol!
Die denken alleen aan hun postjes en hun zakken en ze riden de wave van de jeugd voor het klimaat. Die hebben 0 reden om te bestaan.
Elke partij zou gewoon een beetje ecologisch bewust moeten zijn zodat het gedrocht "groen" een stille dood kan sterven. Iemand die voor groen stemt is in mijn ogen nen domme kloot..

En met dit voorstel is het precies of zij willen zelf ook een still dood sterven.. Alles om toch niet meer boven de kiesdrempel te geraken.

Groen maakt deel uit van die democratische meerderheid waar gij het over hebt. We werken hier met coalities in België he.
Maar het is helemaal geen voorstel van die meerderheid, maar een voorstel van 1 partij die amper nog de kiesdrempel haalt.

Toch wel teleurgesteld in de maatschappij als ik dat topic hier zo lees, amai.

(ja dit is ook een emotionele post)

Edit: nu ik er over nadenk zou er eigenlijk ook beter meer investeringen komen voor degelijk openbaar vervoer en thuiswerk.

Zaken waar zogezegd iedereen het mee eens is, nietwaar? "We moeten denken aan het algemeen belang! We moeten denken aan de lange termijn!". Ah, is het echt Joske? Dus we moeten:

Ik zat juist op de wc toen ik deze gesponsorde advertentie van Vlaams Belang zag passeren op Facebook.

Belastingverminderingen op brandstof terwijl we nog nooit meer en urgentere redenen hebben gehad om MINDER brandstoffen op te stoken. Ongelofelijk, en natuurlijk smult Jos van deze voorstellen. Fuck de begroting, fuck het klimaat, fuck de geopolitieke situatie, fuck het milieu, fuck de volgende generaties, IK wil goedkoper tanken.

Van zulke VB-petities krijg ik dus echt het schijt (kan ook van mijn buikgriep geweest zijn).

Daarom dat je als groene partij niet zo'n losse uitspraken lag doen.

De enigste manier dat je een ecologische partij verder kan geraken is om zoiets te verkopen is in een breed plan waar men ook "wins" kan aantonen bij de twijfelende burger.

Juist de loonwagens-debat bijvoorbeeld: in plaats van kurkdroog te zeggen, bedrijfswagens zwaarder belasten, dan moet je daar een voordeel tegen plaatsen. Bijvoorbeeld ingrijpende verlaging van personbelasting bijvoorbeeld. Want het zal bitter moeilijk zijn om mensen te overtuigen daarvan als ze ieder jaar meer van de helft van hun vakantiepremie, eindejaarspremie, bonus,... in rook zien opgaan. Dit terwijl de meesten wel aanvoelen dat er iets wrangs is aan de huidige loonwagenfiscaliteit.

Die snelheidslimiet verlaging spiegelen met stijgende prijzen van een busticket. Ik weet niet wat die volkstegenwoordiger van Groen denkt maar dat is niet bepaald begeesterend. 80% pakt niet eens één keer per jaar een bus van De Lijn. :p

Terug
Bovenaan