Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welja, als je in een discussie afkomt met de controversiële stelling dat trager rijden volgens jou gevaarlijk is, je dit niet kan onderbouwen met meer dan "het is persoonlijk", welke respons verwacht je dan ook?
Verder, ja, ik zal even een vergelijkende studie doen rond infrastructuur, demografie, wagenpark, klimaat, (rij)educatie, densiteit, ... om jouw persoonlijke inslag te counteren, want anders is het toch maar een half verhaal. Zo is het ook gemakkelijk. Ik zal anders afkomen met een berekening dat ik enkele verlofdagen zou winnen, dat doet het kennelijk goed.

Als ge in een wagen stapt wordt ge veronderstelt dat ge uw aandacht op de baan kunt houden. Zit ge constant te vechten tegen een verlangen om uw GSM vast te pakken, hebt ge gewenning nodig of hebt "ideale omstandigheden" ge nodig om gefocust met de auto te rijden dan modan zoekt ge beter alternatieven op voor de auto.Beginnen met no offence, cheap shotten en dan dingen uit zijn context halen.
Staat toch nergens dat ik mij niet kan focussen op de weg? Laten we nog eens kijken .. :
- Dat ik geneigd ben om sneller ander dingen te willen doen =/= effectief andere dingen doen
- Haal letterlijk aan dat het misschien een langere gewenningsperiode nodig heeft
- Een van de volgende posts haal ik aan dat ik uiteraard niet in slaap val, is gewoon een slechte overdrijving
Daarmee dat alle sluipwegen vollopen van zodra de app aangeeft dat het 2 minuten sneller is dan even in de file aan te schuiven ?Ik maak er mij weinig zorgen om dat mensen ineens binnenwegen gaan nemen als de max snelheid op de autostrade iets zou dalen. Zal zeer zelden sneller en aangenamer zijn.
De norm is nu al aan het gaan naar de binnenwegen meer autoluw en fietsvriendelijk te maken, als daar ineens straten zijn waar meer verkeer passeert dan komen daar wel snel ingrepen van de gemeente uit op vraag van de buurtbewoners
Ik snap uw punt, maar moest het zo zwart-wit zijn, dan had geen enkele auto een radio...Als ge in een wagen stapt wordt ge veronderstelt dat ge uw aandacht op de baan kunt houden. Zit ge constant te vechten tegen een verlangen om uw GSM vast te pakken, hebt ge gewenning nodig of hebt "ideale omstandigheden" ge nodig om gefocust met de auto te rijden dan modan zoekt ge beter alternatieven op voor de auto.
En da's gewoon algemeen, niet specifiek op u (al zit ge er wel mee bij als ge zegt dat ge het al moeilijk hebt geconcentreerd te rijden aan 90 per uur).
Dat ik geneigd ben om sneller ander dingen te willen doen =/= effectief andere dingen doen.Als ge in een wagen stapt wordt ge veronderstelt dat ge uw aandacht op de baan kunt houden. Zit ge constant te vechten tegen een verlangen om uw GSM vast te pakken, hebt ge gewenning nodig of hebt "ideale omstandigheden" ge nodig om gefocust met de auto te rijden dan modan zoekt ge beter alternatieven op voor de auto.
En da's gewoon algemeen, niet specifiek op u (al zit ge er wel mee bij als ge zegt dat ge het al moeilijk hebt geconcentreerd te rijden aan 90 per uur).
Als het van 100 naar 120 gaat, dat is iets anders.Daarmee dat alle sluipwegen vollopen van zodra de app aangeeft dat het 2 minuten sneller is dan even in de file aan te schuiven ?
Weten we eigenlijk wat de treshold is? Want als dat echt 2 minuten zou zijn, zou Waze volgens mij véél vaker van route veranderen.Daarmee dat alle sluipwegen vollopen van zodra de app aangeeft dat het 2 minuten sneller is dan even in de file aan te schuiven ?
Ik denk dat de Treshold gewoon 1s is hoor. Maar wel vanop het punt dat je al zit natuurlijk. Dus als de file pas begint en je zit al op de autostrade, is de file uitzitten mogelijks nog het snelst he.Weten we eigenlijk wat de treshold is? Want als dat echt 2 minuten zou zijn, zou Waze volgens mij véél vaker van route veranderen.
Dat lijkt mij vrij onrealistisch, zeker in de spits ga je regelmatig andere routes hebben die afwisselend sneller/trager worden. En dat zou de gebruiksvriendelijkheid serieus omlaag halen.Ik denk dat de Treshold gewoon 1s is hoor. Maar wel vanop het punt dat je al zit natuurlijk. Dus als de file pas begint en je zit al op de autostrade, is de file uitzitten mogelijks nog het snelst he.
Ik kan van hier thuis 2 wegen naar een bepaalde steenweg kiezen (beide zijn in totaal misschien 500m). En toch kiest hij soms de ene soms de andere, terwijl het tijdsverschil echt max een minuut kan zijn hoor, aangezien het traject tot op het gezamelijke punt al maar 5 minuten is... Natuurlijk kan het zijn dat hij al incalculeert dat binnenwegen direct dichtslippen bij file op een autosnelweg...Dat lijkt mij vrij onrealistisch, zeker in de spits ga je regelmatig andere routes hebben die afwisselend sneller/trager worden. En dat zou de gebruiksvriendelijkheid serieus omlaag halen.
Aja zo bedoelde ik het niet, ik had het over de treshold van waarbij de route zou veranderen terwijl je al bezig bent.Ik kan van hier thuis 2 wegen naar een bepaalde steenweg kiezen (beide zijn in totaal misschien 500m). En toch kiest hij soms de ene soms de andere, terwijl het tijdsverschil echt max een minuut kan zijn hoor, aangezien het traject tot op het gezamelijke punt al maar 5 minuten is... Natuurlijk kan het zijn dat hij al incalculeert dat binnenwegen direct dichtslippen bij file op een autosnelweg...
Eens snel switchen van leverancier, het is niet echt vergelijkbaar met het energiecontract van een particulier hé. Je hebt een beperkt aantal landen dat gas en/of olie kan ontginnen. Rusland ligt dan nog eens naast Europa waardoor het met pijpleidingen relatief eenvoudig is, zie bv. de hoeveelheid schepen die nodig zijn voor de heel beperkte aanvoer uit de VS. Kies anders hier eens een leverancier die even hetzelfde volume kan leveren: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_natural_gas_productionIk vind dat een belachelijk voorstel. Ipv weeral de mensen lastig te vallen zou Europa beter eens bekijken hoe ze van Russisch gas of olie kunnen switchen naar een leverancier uit een ander land. Dan doen ze Putin echt pijn. En als dat gedaan is, begin dan eens met duidelijke plannen (op korte en lange termijn) om het gebruik van gas en olie te beperken. Nu wat onnozele ballontjes opgooien en de mensen nog meer gaan lastig vallen na 2 jaar corona en exploderende prijzen. Schei toch uit.
Ik vind het naiëf om te denken dat zo'n switch zonder regeltjes en beperkingen zal gaan, of tenminste zonder veel hogere prijzen. Kortom: hetzelfde als nu dus. Als het al gaat hé, want als je naar die lijst kijkt, zie jij veel betrouwbare opties? We kunnen misschien nog wat pijpleidingen naar Iran leggen.Ik heb nergens gezegd dat dat zomaar snel even gedaan is. Maar nu worden de mensen bestookt met meer en meer regeltjes en beperkingen wat ze mogen en niet mogen. Alles kost hun nog eens extra geld. Terwijl de meerderheid daar helemaal geen zin in heeft.
Weet je wat ze daar vooral mee bereiken? Kijk eens naar de verkiezingen in Frankrijk. Het bewijs speelt zich daar nu letterlijk af. Ze zitten nu met de billen dicht geknepen te hopen dat de volgende president niet Le Pen wordt. Dan zijn we nog veel verder van huis. En niet alleen Frankrijk, maar heel de Europese unie.
Ja dat zaken op korte termijn pijn doen vinden de mensen dan ook niet tof, en als ze dan op een Kremlin-muppet als Le Pen willen stemmen, dan krijgt de bevolking gewoon wat ze verdient hoor: verdere verarming en waarschijnlijk verknechting op langere termijn. Het zijn dit soort momenten waarom we de kans hebben onze toekomst te verbeteren
Ik heb nergens gezegd dat dat zomaar snel even gedaan is. Maar nu worden de mensen bestookt met meer en meer regeltjes en beperkingen wat ze mogen en niet mogen. Alles kost hun nog eens extra geld. Terwijl de meerderheid daar helemaal geen zin in heeft.
Weet je wat ze daar vooral mee bereiken? Kijk eens naar de verkiezingen in Frankrijk. Het bewijs speelt zich daar nu letterlijk af. Ze zitten nu met de billen dicht geknepen te hopen dat de volgende president niet Le Pen wordt. Dan zijn we nog veel verder van huis. En niet alleen Frankrijk, maar heel de Europese unie.