Voorjaar 2026

De waarheid zal in het midden liggen. Lefevere zal hem vooral in DDV willen hebben laten schitteren om zo Mrkendl een dienst te bewijzen door die wedstijd te voorzien van enig cachet.

Waarom doen ze bij Red Bull eigenlijk alsof ze zo geniaal zijn en ze alles stil hebben kunnen houden?

In de winter werd al geopperd dat Remco de RVV ging rijden, neutrale uitrusting ten spijt, hij werd meerdere keren op het parcours gespot. Ze hebben gewoon bij vragen erover altijd gelogen. Niet moeilijk dan hé...

Ik geloof ook echt voor geen seconde dat ze bij QS hem niet in de RVV wilden, natuurlijk wilden die dat.

Waarom doen ze bij Red Bull eigenlijk alsof ze zo geniaal zijn en ze alles stil hebben kunnen houden?

In de winter werd al geopperd dat Remco de RVV ging rijden, neutrale uitrusting ten spijt, hij werd meerdere keren op het parcours gespot. Ze hebben gewoon bij vragen erover altijd gelogen. Niet moeilijk dan hé...

Ik geloof ook echt voor geen seconde dat ze bij QS hem niet in de RVV wilden, natuurlijk wilden die dat.
Zeker de laatste jaren was het nu ook niet alsof het echt nog drummen was voor plaatjes in die voorjaarsploeg... was het in 2022 & 2023 niet telkens Remco die op zijn eentje in Luik nog op de valreep de meubelen moest redden in een anders schraal voorjaar voor Quick-Step? Ook 2024 was echt gene vette... dan kan ik mij toch héél moeilijk voorstellen dat daar niemand op een bepaald moment eens oppert van misschien toch Remco eens wat vroeger uit te spelen dan enkel in de Waalse klassiekers.

De realiteit zal waarschijnlijk wel wat genuanceerder zijn, zoals wel vaker als de heren Lefevere en Evenepoel het woord nemen.

Zeker de laatste jaren was het nu ook niet alsof het echt nog drummen was voor plaatjes in die voorjaarsploeg... was het in 2022 & 2023 niet telkens Remco die op zijn eentje in Luik nog op de valreep de meubelen moest redden in een anders schraal voorjaar voor Quick-Step? Ook 2024 was echt gene vette... dan kan ik mij toch héél moeilijk voorstellen dat daar niemand op een bepaald moment eens oppert van misschien toch Remco eens wat vroeger uit te spelen dan enkel in de Waalse klassiekers.

De realiteit zal waarschijnlijk wel wat genuanceerder zijn, zoals wel vaker als de heren Lefevere en Evenepoel het woord nemen.

De waarheid zal inderdaad altijd wat tussenin liggen, maar mij maakt ge gewoon niet wijs dat ze bij een Vlaamse ploeg die er publicitair alle baat bij heeft om te presteren in juist de RVV en die elk jaar kritiek kreeg omdat ze in het Vlaamse werk niet meer goed waren, tegen hun enige renner die iets zou kunnen betekenen daar zou gezegd hebben dat hij niet aan die koers mag deelnemen. En dat Lefevere er dan later nog over zou gaan liegen. Los van dat die wel een pakske kan zeveren, kom op hé...

2023: na in het najaar '22 de Vuelta en het WK gewonnen te hebben, ging hij vol voor de Giro na LBL. Waar hij dan met corona in de roze trui moest opgeven. Maar niet deelnemen aan RVV was dat voorjaar dus compleet logisch.

2024: duidelijke keuze voor de Tour, en dus gekozen voor Worldtour-rondes zoals Parijs-Nice en Baskenland (waar hij zwaar viel, schouderblad brak en LBL door miste). Teruggekeerd in Dauphine en nr een 3e plaats in de Tour gefietst. Leek op te bouwen richting LBL maar RVV erbij pakken voor het Baskenland was qua planning niet te doen. RVV rijden was dit jaar gewoon niet praktisch, tenzij je je opbouw volledig anders gaan inplannen richting LBL.

2025: 1e koers was de Brabantse Pijl, die hij dan wel won, en sterk was hij ook in de Amstel. (on-?)voldoende hersteld van zijn val met het Bpost-busje om RVV mee te rijden. RVV is nog 12 dagen eerder dan de Brabantse, en 100km meer, dus een rol spelen in de RVV was mss toch wat te hoog gegrepen. Deelnemen vr de fun had in dit jaar mss wel gekund. Maar dat doet zo iemand als Remco nu ook niet. Dus ook normaal dat hij niet deelnam.

Zo zwart/wit is het dus niet.

Laatst bewerkt:

Dit dus hè :rofl:Maar dan wel "genoten hoe we iedereen in 't zak hebben gezet", ja jongens kom hè.

Vergelijken is zeker moeilijk.

De PCS ranking geeft Boonen wel nog veel overschot puur qua punten (maar de ranking is natuurlijk maar hoe je er naar kijkt en waar je zelf prioriteit aan geeft). Natuurlijk is MVDP zijn carriere nog niet gedaan en focust MVDP zich eigenlijk vooral op het voorjaar op de weg en doet dan andere dingen op andere terreinen. Terwijl dat bij Boonen het hele jaar door punten pakken was.

Op de manier van koersen, het zijn ook eigenlijk 2 verschillende coureurs.
Boonen was nog altijd iets meer sprinter dan dat MVDP is, dus de manier dat Boonen koerste kon hij met een vrij gerust hart naar de finish gaan met vele renners (met uitzondering als Vanmarcke in de buurt was (OHN/RBX16)

Boonen in dit veld met dezelfde trainingsleer, technologie, ... ik had het zeker graag gezien :)

Boonen boven Phil vind ik nog altijd ridicuul :eviltongue::eviltongue:

Ik was ook wel evens gefrustreerd in de actie(s) van Vermeersch in de diepe finale woensdag maar om dan echt in privé berichten die mens te gaan afdreigen :confused: Sommige mensen...

Gefrustreerd door welke actie?
Dat hij naar een renner van een andere ploeg toe rijdt om zelf kans te maken om te winnen?

WVA vindt VDP een grotere kampioen dan Boonen vandaag. Ik zou dat ook zeggen als ik zo vaak heb afgezien achter MVP.

Wat zeggen jullie? MVP > Boonen of niet

Om te beginnen kan je beide niet vergelijken.
Boonen was een sprinter die ook uitblonk in het klassieke werk. MVDP is een multi-talent die zich focust op klassiekers en gelijkaardig werk.

Maar als je kijkt naar hoe de overwinningen zijn behaald en welke overwinningen er op het palmares staan dan is de conclusie alleen maar dat MVDP de betere is.

Maar voor zijn tijd was Boonen uiteraard de de man. Geen twijfel over mogelijk.

De waarheid zal in het midden liggen. Lefevere zal hem vooral in DDV willen hebben laten schitteren om zo Mrkendl een dienst te bewijzen door die wedstijd te voorzien van enig cachet.

Daar ben ik toch niet zo goed in mee. Die ga je toch eens moeten uitleggen.

Lefevere met wat nuance in zijn column in het Nieuwsblad

“Het is geen geheim dat ik hem in zijn laatste twee seizoenen bij ons in de ploeg al heb proberen te overhalen om in Milaan-Sanremo én de Ronde te starten. Ik dacht altijd dat hij zelf niet wilde, maar Remco verzekert mij - zelfs deze week nog per sms - dat het onze trainers waren die hun veto stelden. Ik spreek dat niet per se tegen, maar laten we wel wezen: Remco had in die jaren het hoogste woord binnen de ploeg. Als hij écht had gewild, stonden Milaan-Sanremo en de Ronde op zijn programma. Het is een feit dat de trainers vandaag baas zijn. Maar een kopman die wint, is baas boven baas. Dat is bij UAE Emirates en Tadej Pogacar niet anders.”

De amateur renners zijn weer op de baan :D wel een grappig zicht, ik stond voor een rood licht en allemaal hadden ze een gelaatsuitdrukking alsof ze het méénden

En alweer een dode (Brit van 51) en nog een reanimatie.
Gebeurt spijtig genoeg overal.
Vele zaken liggen aan de basis van zulke tragedies. Maar zelfoverschatting en over uw limieten gaan staan zeker in het lijstje.
De beelden op VTM vanop de koppenberg, werkelijk hilarisch wel :rofl:

Ik kan van hieruit ook mijn eigen Ronde Van Vlaanderen rijden het hele jaar door, zo ver is dat niet. Dus om 100+ euro te betalen voor hellingen die ik anders ook kan doen zonder gehinderd te worden, nee bedankt.

Blijkbaar veel volk die niet weten waar ze aan beginnen ook, een dode en 2 mensen die moesten gereanimeerd worden ...
Het is dan nog niet eens warm weer.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan