"eigenlijk zijn wij daar ook verantwoordelijk voor door in het commentaar te zeggen dat Ganna wint dankzij jou". You're damn right Karl, maar daar trekken ze zich in praktijk natuurlijk niks van aan. Nee, kicken op de invloed die ze hebben op de publieke opinie met hun uitspraken maar niet nadenken over de mogelijke gevolgen daarvan. En tegelijk niet in staat om deftig een renner te herkennen die niet naar de namen Wout, Gianni of Yves luisteren, al zouden ze het hele TV scherm vullen.![]()
Dit vooral hé, de media veroorzaakt dit. Commentatoren door van die domme dingen te zeggen zoals Karl inderdaad deed (Ganna wint omdat Ganna zelf enorm sterk was, niet door Florian), maar ook door eigenlijk aan het Belgisch publiek jarenlang te tonen dat er maar een handvol renners bestaan. Wout, Remco, Van der Poel, ... Heeft niets met sport te maken, maar met sterrencultuur creëren omdat dat de media zelf het meeste oplevert.
Vermeersch doet wel vaker vreemde dingen in koers, maar dat is vooral omdat hij weet dat er niet veel manieren zijn voor hem om een koers te winnen, hij moet niet altijd zo logische dingen proberen. Ik vind zijn uitspraken soms ook een beetje ongemakkelijk overkomen (niet alleen dit jaar, ook in het verleden, soms ook wat arrogant sinds hij bij UAE rijdt), maar als het publiek (alé ja publiek, een bende debielen op sociale media) het blijkbaar zo veel belangrijker vindt dat Wout wint dan dan een andere Belg voor zijn eigen resultaat rijdt, is er wel meer mis gelopen. Het is altijd een probleem geweest, mensen die vinden dat andere Belgen alles moeten doen om hun favoriete Belg (in het verleden Boonen bijvoorbeeld) te doen winnen, of toch absoluut niet te doen verliezen. Maar ik heb het gevoel dat het enkel erger is geworden.
Ik schrok er wel van toen ik net zag dat Florian nog altijd maar één profoverwinning heeft, en dat is al 4 jaar geleden...
Laatst bewerkt:

)