Voorjaar 2026

"eigenlijk zijn wij daar ook verantwoordelijk voor door in het commentaar te zeggen dat Ganna wint dankzij jou". You're damn right Karl, maar daar trekken ze zich in praktijk natuurlijk niks van aan. Nee, kicken op de invloed die ze hebben op de publieke opinie met hun uitspraken maar niet nadenken over de mogelijke gevolgen daarvan. En tegelijk niet in staat om deftig een renner te herkennen die niet naar de namen Wout, Gianni of Yves luisteren, al zouden ze het hele TV scherm vullen. :sarcastic:

Dit vooral hé, de media veroorzaakt dit. Commentatoren door van die domme dingen te zeggen zoals Karl inderdaad deed (Ganna wint omdat Ganna zelf enorm sterk was, niet door Florian), maar ook door eigenlijk aan het Belgisch publiek jarenlang te tonen dat er maar een handvol renners bestaan. Wout, Remco, Van der Poel, ... Heeft niets met sport te maken, maar met sterrencultuur creëren omdat dat de media zelf het meeste oplevert.

Vermeersch doet wel vaker vreemde dingen in koers, maar dat is vooral omdat hij weet dat er niet veel manieren zijn voor hem om een koers te winnen, hij moet niet altijd zo logische dingen proberen. Ik vind zijn uitspraken soms ook een beetje ongemakkelijk overkomen (niet alleen dit jaar, ook in het verleden, soms ook wat arrogant sinds hij bij UAE rijdt), maar als het publiek (alé ja publiek, een bende debielen op sociale media) het blijkbaar zo veel belangrijker vindt dat Wout wint dan dan een andere Belg voor zijn eigen resultaat rijdt, is er wel meer mis gelopen. Het is altijd een probleem geweest, mensen die vinden dat andere Belgen alles moeten doen om hun favoriete Belg (in het verleden Boonen bijvoorbeeld) te doen winnen, of toch absoluut niet te doen verliezen. Maar ik heb het gevoel dat het enkel erger is geworden.

Ik schrok er wel van toen ik net zag dat Florian nog altijd maar één profoverwinning heeft, en dat is al 4 jaar geleden...

Laatst bewerkt:
WVA vindt VDP een grotere kampioen dan Boonen vandaag. Ik zou dat ook zeggen als ik zo vaak heb afgezien achter MVP.

Wat zeggen jullie? MVP > Boonen of niet

Allé, stilaan tijd voor de voorspellingen voor zondag.

Pogacar = 1e (vertrekt al vanaf de Muur op zijn eentje)

Van Aert = 2e (no words)

Vermeersch = 3e (Karl geeft hem de schuld dat Van Aert hier niet voor de overwinning sprint. Als Vermeersch bij Lotto was gebleven, moest hij de benen niet stilhouden)

Van der Poel = 4e (valt net naast het podium, nadat hij in de laatste rechte lijn nog wordt bijgehaald)

Evenepoel = 27e (mechanische pech vlak voor de Koppenberg en vervolgt na wat gevloek zijn tocht op de fiets van Gianni Vermeersch, komt uiteindelijk terug bij de groep achter Pogacar, maar rijdt dan lek in een put op 7 km van de streep, niemand anders heeft de put opgemerkt)

Boonen heeft natuurlijk een fantastisch palmares. 150 overwinningen zeker? Dat is een getal dat door niet velen gehaald wordt. Mathieu zit nu ongeveer aan de helft.

Natuurlijk ook wat abstractie van nemen. Bij Boonen zitten daar ook heel veel sprintzeges bij in kleinere rondes (Qatar, België, Elektrotoer, ...). Je moet het natuurlijk nog altijd doen, maar is van een andere orde dan de RVV winnen natuurlijk.

Mathieu heeft al 1 monument meer gewonnen dan Boonen en die lijst kan nog aandikken. Mathieu heeft ook 3 verschillende monumenten gewonnen, Boonen 'slechts' 2. Mathieu heeft ook de Amstel Gold Race op zijn palmares kunnen zetten.

Mathieu zijn overwinningen komen ook nog wat meer voort uit indrukwekkende aanvallen of solo's. De manier waarop Mathieu zijn wereldtitel gehaald heeft, toont wat indrukwekkender dan bij Boonen bv. (wat niets afdoet van Boonen zijn wereldtitel natuurlijk, want je moet het natuurlijk altijd wel kunnen afmaken).

Al heeft Boonen ook altijd zeer attractief gekoerst in zijn koersen natuurlijk (E3, RVV, P-R)

En Mathieu heeft ook nog eens jarenlang het veldrijden gedomineerd, wat een mooi extraatje is.

Vergelijken is meestal wat onzinnig, dus ook in deze. Maar ik kan Van Aert wel volgen (al gaat hij dat vooral ook gezegd hebben omdat Mathieu natuurlijk altijd zijn rechtstreekse concurrent is geweest :wink: )

Is wel zot hoeveel volk er al staat op de hellingen op een dag als vandaag als de renners gaan verkennen :laugh:
Kan ook alleen maar in Vlaanderen zijn.

Ik vind Mathieu ook beter, maar Matthieu is gewoon de beste van deze eeuw qua klassiek eendagswerk (samen met Pogacar maar Pogacar is gewoon de beste renner van deze eeuw, punt). Maar ik wil zeker geen afbreuk doen aan de prestaties van Boonen.

Boonen heeft natuurlijk een fantastisch palmares. 150 overwinningen zeker? Dat is een getal dat door niet velen gehaald wordt. Mathieu zit nu ongeveer aan de helft.

Natuurlijk ook wat abstractie van nemen. Bij Boonen zitten daar ook heel veel sprintzeges bij in kleinere rondes (Qatar, België, Elektrotoer, ...). Je moet het natuurlijk nog altijd doen, maar is van een andere orde dan de RVV winnen natuurlijk.

Mathieu heeft al 1 monument meer gewonnen dan Boonen en die lijst kan nog aandikken. Mathieu heeft ook 3 verschillende monumenten gewonnen, Boonen 'slechts' 2. Mathieu heeft ook de Amstel Gold Race op zijn palmares kunnen zetten.

Mathieu zijn overwinningen komen ook nog wat meer voort uit indrukwekkende aanvallen of solo's. De manier waarop Mathieu zijn wereldtitel gehaald heeft, toont wat indrukwekkender dan bij Boonen bv. (wat niets afdoet van Boonen zijn wereldtitel natuurlijk, want je moet het natuurlijk altijd wel kunnen afmaken).

Al heeft Boonen ook altijd zeer attractief gekoerst in zijn koersen natuurlijk (E3, RVV, P-R)

En Mathieu heeft ook nog eens jarenlang het veldrijden gedomineerd, wat een mooi extraatje is.

Vergelijken is meestal wat onzinnig, dus ook in deze. Maar ik kan Van Aert wel volgen (al gaat hij dat vooral ook gezegd hebben omdat Mathieu natuurlijk altijd zijn rechtstreekse concurrent is geweest :wink: )

Vergelijken is zeker moeilijk.

De PCS ranking geeft Boonen wel nog veel overschot puur qua punten (maar de ranking is natuurlijk maar hoe je er naar kijkt en waar je zelf prioriteit aan geeft). Natuurlijk is MVDP zijn carriere nog niet gedaan en focust MVDP zich eigenlijk vooral op het voorjaar op de weg en doet dan andere dingen op andere terreinen. Terwijl dat bij Boonen het hele jaar door punten pakken was.

Op de manier van koersen, het zijn ook eigenlijk 2 verschillende coureurs.
Boonen was nog altijd iets meer sprinter dan dat MVDP is, dus de manier dat Boonen koerste kon hij met een vrij gerust hart naar de finish gaan met vele renners (met uitzondering als Vanmarcke in de buurt was (OHN/RBX16)

Boonen in dit veld met dezelfde trainingsleer, technologie, ... ik had het zeker graag gezien :)

Waarom roept Remco ‘ik heb de Koppenberg opgereden hè!’ doen die mannen dat niet met 2 vingers in hun neus?

Behoorlijk wat wind voor zondag voorspeld ook, al zou het moeten beteren naarmate de dag vordert. (westenwinden of noordwestenwind) Ook kans op buien of regen. Al zie ik nog wat onenigheid in de weermodellen.

Allé, stilaan tijd voor de voorspellingen voor zondag.

Pogacar = 1e (vertrekt al vanaf de Muur op zijn eentje)

Van Aert = 2e (no words)

Vermeersch = 3e (Karl geeft hem de schuld dat Van Aert hier niet voor de overwinning sprint. Als Vermeersch bij Lotto was gebleven, moest hij de benen niet stilhouden)

Van der Poel = 4e (valt net naast het podium, nadat hij in de laatste rechte lijn nog wordt bijgehaald)

Evenepoel = 27e (mechanische pech vlak voor de Koppenberg en vervolgt na wat gevloek zijn tocht op de fiets van Gianni Vermeersch, komt uiteindelijk terug bij de groep achter Pogacar, maar rijdt dan lek in een put op 7 km van de streep, niemand anders heeft de put opgemerkt)
Welke Muur?

Triestig, maar niet onverwacht.

Je kan kritiek hebben op rijgedrag, tactiek, ... je kan er ook eens mee lachen. Dat doen we hier op het forum ook.
Maar de nood voelen om te gaan schelden of te gaan bedreigen... al die stoere internethelden...

Wel nog straf dat ze Pogacar gewoon bij hen aan tafel gekregen hebben trouwens.
Ik herinner mij nog taferelen in de Tour waarbij ze de grootste moeite moesten doen om Armstrong gewoon nog maar de tafel (of een shirt) te doen tekenen.

Wat waren de grootste fouten van US Postal: vijanden in het peloton en vijandige pers.

Is wel zot hoeveel volk er al staat op de hellingen op een dag als vandaag als de renners gaan verkennen :laugh:
Kan ook alleen maar in Vlaanderen zijn.

Tuurlijk, met al dat thuiswerk hebben mensen tijd om dat te doen en met de bedrijfswagen even naar daar rijden, kost hun niks...

Zot hoeveel gewone amateurs er tussen die profs rijden tijdens hun verkenning vandaag en dan proberen aan te haken en na 2 seconden moeten lossen.

Lefevre zegt in interview nochtans het omgekeerde.

Evenepoel zegt nu dat ze hem bij SQS wel degelijk op andere doelen lieten focussen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan