Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De meest gezegde reden dat dat zo is omdat geen enkele partij met hen wenst samen te werken en ze dus nooit deel van een meerderheid zullen uitmaken. Maar eigenlijk is dat zever, want een stem is altijd een geldig signaal, of dat nu voor een partij onder de kiesdrempel, achter een cordon sanitaire is of niet.Maar ik lees/hoor vaak dat een stem op Vlaams Belang een verloren stem is. Kan iemand in mensentaal uitleggen waarom? (Ben niet zo politiek geëngageerd, dus ken er niet al teveel van).
Het maakt allemaal niet uit hé. Je kan andere partijen niet dwingen om samen te werken met partijen die te ver van hun eigen standpunten en kiezers staan. Dat zou pas ondemocratisch zijn.Stel dat VB meer dan 30% haalt , normaal niet maar stel , kan je die partij dan nog langer negeren? Ik wil de reactie van N-VA dan wel nog eens zien. Coalities worden gemaakt na de verkiezingen, niet ervoor.
In Nederland doet men het wel, andere context i know, op een bepaald moment kun je die extreme partijen gewoon niet langer meer negeren. Want die gaan enkel maar nog meer groeien op die manier. Of wachten we tot VB 40% haalt ?
Ja maar de grootste partij blijven negeren is ook niet zonder risico. De mensen hebben dat echt niet graag. Ook dat is ondemocratisch. Ik geloof niet dat een VB of een PVDA geen raakvlakken hebben met de andere partijen, dat is quatch imo, ook de verschillende stemtesten bewijzen dat. Als VB de verkiezingen zou winnen zijn zij sowieso als eerste aan zet. Je moet het ook nog verkocht kunnen krijgen waarom je de winnaar van de verkiezingen zou negeren. Nuja we zien wel wat de uitslag wordt, VB kan ook tegenvallen uiteindelijk.Het maakt allemaal niet uit hé. Je kan andere partijen niet dwingen om samen te werken met partijen die te ver van hun eigen standpunten en kiezers staan. Dat zou pas ondemocratisch zijn.
Dat ze alleen maar blijven groeien hoeft ook helemaal niet te kloppen. Tien jaar geleden is N-VA er in geslaagd om het VB te decimeren. Het is helaas ook dankzij N-VA dat ze nu terug de wind in de zeilen hebben.
Het is nooit fijn als de partij waarop je stemt niet in de regering geraakt, maar er is niets ondemocratisch aan. Het is niet omdat je de grootste partij bent, dat het ondemocratisch is wanneer je er vervolgens niet in slaagt om een meerderheid te vormen. Integendeel, dat is de essentie van ons democratisch bestel.Ja maar de grootste partij blijven negeren is ook niet zonder risico. De mensen hebben dat echt niet graag. Ook dat is ondemocratisch.
Maar, maar ,maar, ze sluiten VB al uit op voorhand. Want wie weet veranderen ze eenmaal verkozen ineens in poeslieve knuffelbeertjes met leden die niet dwepen met collaborateurs, autocratieen en neonazistisch gedachtegoed. Het is toch heel vooringenomen om op basis van wat alle leden van die partij zeggen en doen reeds een mening te vormen over hen?Het is nooit fijn als de partij waarop je stemt niet in de regering geraakt, maar er is niets ondemocratisch aan. Het is niet omdat je de grootste partij bent, dat het ondemocratisch is wanneer je er vervolgens niet in slaagt om een meerderheid te vormen. Integendeel, dat is de essentie van ons democratisch bestel.
Of wachten we tot VB 40% haalt ?
Om dan weer te komen klagen dat mensen de mensen het geloof in de politiek zijn verloren of dat ze zich niet meer vertegenwoordigd voelen door politiekersHet maakt allemaal niet uit hé. Je kan andere partijen niet dwingen om samen te werken met partijen die te ver van hun eigen standpunten en kiezers staan. Dat zou pas ondemocratisch zijn.
Als je na 20 dagen bv. naar buiten stapt met de opmerking "We komen op punt a, b, c overeen en men wil op punt e, f, g water bij de wijn doen, maar we halen ze op x, y, z omdat men geen toegeving wil doen" dat gaan de mensen beter begrijpen dan "Men die mannen gaan wij zelfs geen gesprek aan"
Los van de VB discussie, het zou toch zo schitterend zijn moest men verplicht formatie en informatie gesprekken publiek maken NA de feiten. Ik begrijp dat het de de gesprekken kan beïnvloeden als dat breed uitgesmeerd wordt in de pers. Maar eens die regering gevormd is, geef de transcripts van die gesprekken vrij.
En tuurlijk men kan dan nog altijd off the record spreken, maar het zou toch al iets zijn. Zie ook die discussie tussen BDW en De Croo. 1 van de twee is duidelijk een leugenaar en de kans is groot dat 1 of beide in de volgende regering zal zitten. Zou toch fijn zijn dat we effectief weten welke van de twee aan het liegen is.
euh, dat is behouden door een federale regering waar NV-A niet in de coalitie zat?NVA Krijgt nooit geen stem meer
Hebben de woonbonus afgepakt ,maar hebben wel nog een woonbonus BLIJVEN geven voor rijke mensen en hun 2de verblijf
Sorry, ik vind dat een onnozel sentiment. Die partijen zien en praten elke dag met elkaar in het parlement. Je bent alleen maar een toneelstukje voor de bühne aan het opvoeren wanneer je partijen wiens grondbeginselen fundamenteel onverzoenbaar zijn laat onderhandelen. Het gaat niet zomaar over wat standpunten. Het gaat fundamenteel over waar partijen voor staan. VB gaat niet heel haar programma rond vreemdelingen aan de kant zetten, wat een vereiste is voor zowat elke andere partij vooraleer er verder gesproken kan worden. Daar hoef je geen 20 dagen voor samen te zitten om te weten dat dat niet gaat gebeuren. Dat weet je nu ook al.Om dan weer te komen klagen dat mensen de mensen het geloof in de politiek zijn verloren of dat ze zich niet meer vertegenwoordigd voelen door politiekers
Het kan perfect zijn dat je niet overeenkomt met hun standpunten hè en je er niet uitgeraakt, maar dat doe je na een gesprek. Het gesprek weigeren is onrespectvol en een slag in het gezicht van veel mensen.
Als je na 20 dagen bv. naar buiten stapt met de opmerking "We komen op punt a, b, c overeen en men wil op punt e, f, g water bij de wijn doen, maar we halen ze op x, y, z omdat men geen toegeving wil doen" dat gaan de mensen beter begrijpen dan "Men die mannen gaan wij zelfs geen gesprek aan"
Echt dit dus he. Gisteren TVG ook weer in een reactie op BDW dat hij niet wil met het VB samenwerken: de vlaming krijgt weer het rechtse beleid niet waar het al zo lang op stemt. Wel TVG gezien dat rechtse beleid waar je zo voor preekt zo te zien enkel van jullie kan komen en jullie nog altijd geen meerderheid hebben zou het de partijvoorzitter van VB sieren om niet te gaan spreken in vormen als "de vlaming". Je vertegenwoordigt nog altijd maar 1/3 van die ganse groep. Maar zo te zien snappen ze dat niet bij het VB.Sorry, ik vind dat een onnozel sentiment. Die partijen zien en praten elke dag met elkaar in het parlement. Je bent alleen maar een toneelstukje voor de bühne aan het opvoeren wanneer je partijen wiens grondbeginselen fundamenteel onverzoenbaar zijn laat onderhandelen. Het gaat niet zomaar over wat standpunten. Het gaat fundamenteel over waar partijen voor staan. VB gaat niet heel haar programma rond vreemdelingen aan de kant zetten, wat een vereiste is voor zowat elke andere partij vooraleer er verder gesproken kan worden. Daar hoef je geen 20 dagen voor samen te zitten om te weten dat dat niet gaat gebeuren. Dat weet je nu ook al.
De vorige verkiezingen is er overigens op Vlaams niveau lang met VB gepraat, en ook federaal is er met hen gepraat. Van Grieken mocht zelfs naar de koning. Maar we moeten toch nog dit soort posts lezen. Het sentiment bij VB-stemmers is vooral dat de andere partijen moeten luisteren naar hen, moeten samenwerken met hen. Dat is niet hoe een democratie werkt.
Geloof je nu dat de politiek daar van wakker ligt? Het enige wat je doet is uw stem weggooien.Ik ga niet dit jaar, f*ck em all
Dan lijkt het me ook opportuun dat je uw commentaar op het beleid ook niet uit. Gezien het je toch geen hol kan schelen.So what?
Neen het maakt geen verschil of ik alleen ga of niet ... dus blijf ik thuis.Geloof je nu dat de politiek daar van wakker ligt? Het enige wat je doet is uw stem weggooien.
Wel dan moet het beleid je toch ook geen fuck schelen?Neen het maakt geen verschil of ik alleen ga of niet ... dus blijf ik thuis.
F*ck em all slaat voor mij op het feit dat het me geen hol kan schelen wie wint of verliest (om te nuanceren).
Sorry edit.