Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Das ook weer gooien met een regel die er waarschijnlijk niets mee te maken heeft. Dan kan je in principe zeggen dat iedereen in het peloton aan de kant moet als jij naar voor wil rijden. Aangezien de tragere renner voor je uw movement delayed.

Deze ongein heb ik dus gemist (sommige moeten werken :angry:) maar voor wie of wat doet DSM dit? Ik heb de laatste 90km gezien en ik heb daarin toch niemand van DSM een rol zien spelen? Ze maken zich op deze manier toch een beetje belachelijk?

Technisch gezien is het geen obstructie , ze doen het al jaren op de kortekeer , maar deze keer was het vrij extreem.
Doel is om het peleton te laten scheuren wat gelukt was. Het is niet sympathiek, maar je moet zeker iets doen als je beste renner Degenkolb is. :thinking:

Technisch gezien is het geen obstructie , ze doen het al jaren op de kortekeer , maar deze keer was het vrij extreem.
Doel is om het peleton te laten scheuren wat gelukt was. Het is niet sympathiek, maar je moet zeker iets doen als je beste renner Degenkolb is. :thinking:
"Prevent or delay the movement of another rider". Lijkt me gewoon hetgeen ze daar doen. Als je in deze situatie die regel niet kunt gebruiken wanneer dan wel? Girmay valt daar ook de kant in door hun onnozel gedoe.

Das ook weer gooien met een regel die er waarschijnlijk niets mee te maken heeft. Dan kan je in principe zeggen dat iedereen in het peloton aan de kant moet als jij naar voor wil rijden. Aangezien de tragere renner voor je uw movement delayed.
Dat kun jij allemaal wel zeggen, maar die exacte regel is in het verleden letterlijk al gebruikt om bepaalde renners te beboeten die heel opzichtig de weg blokkeerden (aan het begin van de wedstrijd). En dat was nog een stukje minder dan dit. Heeft er dus wel degelijk mee te maken. Probleem is dat de UCI er ondertussen al weer jaren niets aan doet.

1 ding is alleszins duidelijk. DSM heeft zich nog minder populair gemaakt.

"Prevent or delay the movement of another rider". Lijkt me gewoon hetgeen ze daar doen. Als je in deze situatie die regel niet kunt gebruiken wanneer dan wel? Girmay valt daar ook de kant in door hun onnozel gedoe.
Zelfde mening dat het wat belachelijk was nu.

Maar dat is toch al heel lang aan de gang , sprinten naar de weg van de heuvel en dan de weg afzetten, met de ploeg, leg gewoon een random vlaams voorjaarswedstrijd op van de laatste jaren en het gebeurd zeker eenmaal.

Nu gebeurd krak hetzelfde alleen nog een stuk trager.

Bij girmay heeft DSM er zelf niks mee te maken?

Maar dat is toch al heel lang aan de gang , sprinten naar de weg van de heuvel en dan de weg afzetten, met de ploeg, leg gewoon een random vlaams voorjaarswedstrijd op van de laatste jaren en het gebeurd zeker eenmaal.

Er is toch een verschil tussen quasi gaan surplacen en sprinten naar de heuvel en "rustig" omhoog rijden. DSM kopieert het van Trek vorige wedstrijd maar ik kan mij niet direct een andere wedstrijd bedenken waar het zo extreem was.

Girmay valt effectief de struiken in wanneer DSM bijna stilstaat. Hij zit daar op rij 8-10 ongeveer. Is redelijk duidelijk links in beeld te zien als je naar de herhaling kijkt.

Girmay valt effectief de struiken in wanneer DSM bijna stilstaat. Hij zit daar op rij 8-10 ongeveer. Is redelijk duidelijk links in beeld te zien als je naar de herhaling kijkt.

Er viel er nog eentje vlak achter hem ook. Het tempo er uit halen is nog wat anders dan dit natuurlijk dit hebben ze enkel Trek vorige week zien doen. Dit is er gewoon over en moet zo snel mogelijk door een duidelijk statement van de UCI een halt toegeroepen worden.

Er is toch een verschil tussen quasi gaan surplacen en sprinten naar de heuvel en "rustig" omhoog rijden. DSM kopieert het van Trek vorige wedstrijd maar ik kan mij niet direct een andere wedstrijd bedenken waar het zo extreem was.

Ik dacht dat je het had op de zware val van Girmay.

Tuurlijk ik geef je gelijk e , maar ik had het over die regel, in principe gebeurd 2x hetzelfde , alleen rijden ze de ene keer aan 4km/uur en de andere keer aan 15km/ uur

Ga je dan een minimumsnelheid opleggen op hellingen ? Succes

Er is wel een groot verschil tussen sprinter naar een klimmetje gevolgd door rustig naar boven rijden en sprinten naar een klimmetje om dan zo traag mogelijk te rijden met als doel anderen te voet te zetten zodat ze daarna kunnen versnellen en breuken in het peloton kunnen veroorzaken. Is gewoon compleet onsportief, en heeft imo nog maar heel weinig met wielrennen te maken.

Het zou me niet verbazen dat de UCI er net zoals in het verleden nu weer een maandje strenger op gaat toekijken als het nog gebeurt, want het begint precies een trend te worden.

Ik dacht dat je het had op de zware val van Girmay.

Tuurlijk ik geef je gelijk e , maar ik had het over die regel, in principe gebeurd 2x hetzelfde , alleen rijden ze de ene keer aan 4km/uur en de andere keer aan 15km/ uur

Ga je dan een minimumsnelheid opleggen op hellingen ? Succes

Er zijn toch weinig mensen die het verschil niet zien tussen de snelheid waarmee ze normaal rustig zo'n heuveltje oprijden en wat we nu zagen. Dus zo moeilijk is dit niet.

Er zijn toch weinig mensen die het verschil niet zien tussen de snelheid waarmee ze normaal rustig zo'n heuveltje oprijden en wat we nu zagen. Dus zo moeilijk is dit niet
Dus je moet een snelheidslimiet opleggen,

Ineos dacht ik deed het ook eens paar jaar geleden op de kortekeer. dat was dan mss 7 km/ uur ofzo , dan werd daar minder een probleem van gemaakt.
Omdat ze niet vielen , maar achteraan het peleton stonden ze ook met de voeten op de grond.

.. dus laat ons een limiet stellen op 5km / uur 👍
Stuur jij het door naar de UCI

Volgend jaar zijn ze het toch vergeten ...

Wat een geweldenaar!:love2:

MVDP zo verpletteren op de Kwaremont, fenomenaal.
Het is amper april en ze gaan al van goede huize moeten zijn om nog een beter seizoen uit de mouw te schudden.

Is er eigenlijk nieuws over Girmay?
En de andere afgevoerde renners.

Al bij al oké dus, kon veel erger.

Denk nu wel dat de twee "de grote drie" niet zouden kunnen volgen hebben en geen top 10 gereden zouden hebben. Moesten eigenlijk in de anticipeerdersgroep gezeten hebben, zeker Girmay omdat die geen ploegmaat mee had (Mohoric had Fred Wright mee). Maar voor Girmay was dit ook nog maar zijn eerste ronde.

Goede supporter dit.

Mohoric tikt achterwiel van Girmay aan. Stuurmanskunsten van die lotto renner links achter Mohoric, deels opgevangen door de Ineosrenner links van de lottorenner.

Laatst bewerkt:
Er zijn toch weinig mensen die het verschil niet zien tussen de snelheid waarmee ze normaal rustig zo'n heuveltje oprijden en wat we nu zagen. Dus zo moeilijk is dit niet.
Wat DSM hier doet is extreem traag rijden, maar die kerel van ineos (ik denk Heiduk) rijdt ook gewoon even traag.
Het is een tactiek die al zo oud is als de straat. Gevaarlijk ja, maar ook doeltreffend. En ook toegepast van Vlaanderen tot in Portugal.

Het is gewoon belachelijk dat je dat als DSM zijnde doet. Voor wie doe je dat? Voor Degenkolb?

Laatst bewerkt:
Wie is er over Bini gegaan trouwens (zelfde ploeg), was ook nen knal, zot dat die kerel daar niks aan overgehouden heeft?

Voor Astana is Fedorov de best geplaatste renner in de uitslag op plaats 62. Daarmee doen ze het slechtst van alle startende teams. Knap puntensysteem om de WTwaardigheid te bepalen, UCI :lol:

Wat een geweldenaar!:love2:

MVDP zo verpletteren op de Kwaremont, fenomenaal.
Het is amper april en ze gaan al van goede huize moeten zijn om nog een beter seizoen uit de mouw te schudden.
Vooral 1e deel kwaremont reed hij hard maar een debiel heeft zijn strava-post gerapporteerd en die staat nu flagged dus kan exacte niet meer zien :scream:

Maar als ik het goed heb was zijn 2e doortocht het snelst en was hij in 1e deel 11sec sneller dan snelste tijd, maar over ganse stuk 2sec trager dan toptijd (van Asgreen vorig jaar)

Al bij al oké dus, kon veel erger.

Denk nu wel dat de twee "de grote drie" niet zouden kunnen volgen hebben en geen top 10 gereden zouden hebben. Moesten eigenlijk in de anticipeerdersgroep gezeten hebben, zeker Girmay omdat die geen ploegmaat mee had (Mohoric had Fred Wright mee). Maar voor Girmay was dit ook nog maar zijn eerste ronde.

Goede supporter dit.

Mohoric tikt achterwiel van Girmay aan. Stuurmanskunsten van die lotto renner links achter Mohoric, deels opgevangen door de Ineosrenner links van de lottorenner.

Mohoric veroorzaakt toch veel valpartijen..
Was eerder ook al eens gevallen.

Terug
Bovenaan