Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Ik zeg toch letterlijk in mijn post dat het niets te maken heeft met zijn kansen tov Pogacar?

Maar op dat punt is het gewoon onnozel om die demarrage daar te plaatsen. Je zit nog wel altijd met een gat naar Pedersen toe, je kan niet weten of je dat op dat moment nog dicht krijgt, dus dan is het gewoon logischer dat je op dat moment blijft doorrijden met z'n drieën om zoveel mogelijk van die voorsprong te knabbelen. En ik heb ook niet gezegd dat Pedersen mee kon op de hellingen, wel dat hij er mogelijks nog bij is of zelfs er nog voor blijft.
Je moet natuurlijk ergens proberen een schifting te maken.
Als je Wout meepakt tot over de hotond en hem meepakt tot de kwaremont en pater dan loop je het risico dat je daar te weinig voorsprong kan pakken.
Een kleine voorsprong die hij snel kan dichten. En als je na de pater ineens hem terug in uw wiel hebt dan geraak je er niet meer vanaf hoor. Dan moet je sprinten en dat wil je niet.

Achteraf gezien is het op die plek logisch want de Kruisberg en hotond liggen direct achter elkaar en je hebt weinig tijd om te herzetten dus is het in feite één lange inspanning.

En je weet nooit dat Pogacar ook een gat moet laten en dan zit je helemaal goed.
Tactisch gewoon heel goed gespeeld. Jumbo tactisch dan weer minder. Hebben gewoon het duo Laporte en Van Hooydonck niet optimaal benut.

En we spreken hier wel over Pogacar die misschien niet meer meedoet en MVDP als enige obstakel en dat MVDP zijn carrière ook eindig is.
Maar vergeet niet dat de jeugd er ook aankomt. Met Pidcock hebben we toch een kerel die komende is, als die zich nog kan verbeteren en meer toeleggen hebben je daar toch ook een geduchte tegenstander aan. En er zullen er zeker binnen dit en 2 jaar er nog komen piepen hoor.

En voor zondag hoeft MVDP zich geen zorgen te maken. Zijn explosiviteit mag dan wel minder bruikbaar zijn, vergeet niet dat hij daarnaast ook een grote motor heeft. Hij heeft nog nooit in PR niet goed gereden. En heeft hem zelfs al bijna gewonnen mocht hij geen domme sprint gereden hebben.
 
En voor zondag hoeft MVDP zich geen zorgen te maken. Zijn explosiviteit mag dan wel minder bruikbaar zijn, vergeet niet dat hij daarnaast ook een grote motor heeft. Hij heeft nog nooit in PR niet goed gereden. En heeft hem zelfs al bijna gewonnen mocht hij geen domme sprint gereden hebben.
2021? Want daar was het volgens mij van niet beter kunnen, niet per se een domme sprint.
 
Nope, blijkbaar had de VRT geen nieuwe docu meer besteld.
Ze moeten natuurlijk ergens besparen om Niels Destadsbader te kunnen betalen. :sop:
Tijdens de ronde vh Baskenland werd vandaag verteld dat Jumbo, Uae en Alpecin geen camera's in de auto wilden.
 
Zou dat niet te maken kunnen hebben met andere spelers die exclusieve rechten hebben? (Ik denk maar luidop, ik weet het niet)
Jumbo heeft hun eigen serie op Amazone Prime, dus dat zou zeker kunnen.
Anderzijds begrijp ik het als ploeg ook wel dat hetgene je zegt liefst binnenskamers blijft. Nu wordt zo'n serie natuurlijk pas een jaar later uitgezonden, dan kan je als ploeg nog beslissen wat je wel of niet op tv wil zien. Moest ik ploegleider zijn dan had ik die live camera's toch ook liever niet in mijn auto.
 
Tcho ja... 3x Tour >>>>> Tour, Giro, Vuelta.

Vuelta rijden na de Tour kan hij nog doen als hij dat mentaal nog kan opbrengen maar de laatste 2 jaar heeft hij dat toch 2x niet gedaan hoewel hij aanvankelijk toch bevestigd was.
Maar Giro rijden en potentieel Tour hypothekeren? Lijkt me geen goed idee, en Tour laten schieten voor Giro al helemaal niet.
De tour staat qua prestige sowieso mijlenver boven die andere 2, maar het zou toch echt wel fenomenaal zijn om alle monumenten + de 3 grote rondes minstens eenmaal te hebben gewonnen.
 
Nog een leuk weetje ,
Kristoff evenaart zijn slechte prestatie ooit in de RVV

18de plaats en dat op 12 deelnames
Wat een sterke beer blijft dat toch.
En was hij niet betrokken bij die val van Girmay? Er stond daar een UnoX renner lang aan de kant en volgens Karl was dit Kristoff. Maar de kans is groter dat Karl het mis op had natuurlijk..
 
Je moet natuurlijk ergens proberen een schifting te maken.
Als je Wout meepakt tot over de hotond en hem meepakt tot de kwaremont en pater dan loop je het risico dat je daar te weinig voorsprong kan pakken.
Een kleine voorsprong die hij snel kan dichten. En als je na de pater ineens hem terug in uw wiel hebt dan geraak je er niet meer vanaf hoor. Dan moet je sprinten en dat wil je niet.

Achteraf gezien is het op die plek logisch want de Kruisberg en hotond liggen direct achter elkaar en je hebt weinig tijd om te herzetten dus is het in feite één lange inspanning.

En je weet nooit dat Pogacar ook een gat moet laten en dan zit je helemaal goed.
Tactisch gewoon heel goed gespeeld. Jumbo tactisch dan weer minder. Hebben gewoon het duo Laporte en Van Hooydonck niet optimaal benut.
Een schifting maken? Seriously? Ze rijden daar nog maar met z'n drieën rond. Wat wil je nog meer schiften? Wout eraf rijden die op de Kwaremont er toch zou afgegaan zijn? Beetje serieus blijven hè. En helemaal goed als ook Pogacar eraf is? Ja, dan zit ge u eigen gewoon kapot te rijden terwijl je nog steeds in de achtervolging zit op de kopgroep.

Achteraf gezien heeft die move weinig tot geen invloed gehad op het verdere raceverloop, maar ik blijf erbij: op het moment zelf is dat gewoon dom manoeuvre punt. Uw eerste prioriteit moet zijn om dat gat zo ver mogelijk dicht te rijden in aanloop naar de laatste keer Kwaremont & Paterberg en daarvoor had je Wout gewoon goed kunnen gebruiken.

En Jumbo tactisch minder noemen en Alpecin dan weer heel goed is al helemaal van de pot gerukt. Ze hebben dankzij Mathieu hun halve ploeg moeten opsouperen voor de de finale effectief begonnen was, dan moet je niet afkomen met "tactisch heel goed gespeeld".
 
Een schifting maken? Seriously? Ze rijden daar nog maar met z'n drieën rond. Wat wil je nog meer schiften? Wout eraf rijden die op de Kwaremont er toch zou afgegaan zijn? Beetje serieus blijven hè. En helemaal goed als ook Pogacar eraf is? Ja, dan zit ge u eigen gewoon kapot te rijden terwijl je nog steeds in de achtervolging zit op de kopgroep.

Achteraf gezien heeft die move weinig tot geen invloed gehad op het verdere raceverloop, maar ik blijf erbij: op het moment zelf is dat gewoon dom manoeuvre punt. Uw eerste prioriteit moet zijn om dat gat zo ver mogelijk dicht te rijden in aanloop naar de laatste keer Kwaremont & Paterberg en daarvoor had je Wout gewoon goed kunnen gebruiken.

En Jumbo tactisch minder noemen en Alpecin dan weer heel goed is al helemaal van de pot gerukt. Ze hebben dankzij Mathieu hun halve ploeg moeten opsouperen voor de de finale effectief begonnen was, dan moet je niet afkomen met "tactisch heel goed gespeeld".
Ja maar goed voor hetzelfde geld rijden ze met Wout inderdaad tot de laatste keer kwaremont.
Kans dat hij daar niet kan volgen is uiteraard groot. Maar het is ook reëel dat ze hem ook niet op een halve minuut gaan rijden. Tussen de kwaremont en de pater kan hij terug inlopen en op de pater verliest hij geen of amper tijd. Ga jij met zekerheid zeggen dat hij tussen top pater en Oudenaarde niet terug bij u kan geraken?
Hij is de beste tijdrijder van de drie, en de sprinter. Is uw voorsprong niet te groot dan kan hij u inlopen en u erop leggen in de sprint.

Vergeet ook niet dat op het moment dat hij gelost wordt Van Hooydonck nog altijd vooraan zat eh. Je gaat dus de kopman naar een topknecht brengen die vooraan zich aan het sparen is?

Die move heeft net wel impact gehad. Wout heeft een hele lang tijd alleen moeten beuken om proberen terug te komen en heeft zo dus wel wat moraal en krachten verloren.

Tactisch zeg ik dat MVDP het gewoon goed speelde. Heeft pas heel laat laten zien hoe goed hij echt was. Voor de taaienberg leek het alsof hij elk moment ging gelost worden. Hij valt daar door de mand, noodgewongen, maar kan de schijn toch nog even hoog houden.
Alpecin als geheel, als ploeg rijden geen koers om fier op te zijn dat klopt.
Maar jumbo is hier toch ook tactisch in de fout. Van Hooydonck vooraan heeft weinig geholpen, net omdat hij zich te laat bij Wout zet om hem te helpen.
Laporte die heel de boel had kunnen ontwrichten maar in feite een actie deed die negens toe leidde. De kans die hij had door daar te zitten en voorop te raken met Pogacar bleef totaal onbenut.
Daar had gewoon meer uit gehaald kunnen worden. Iets wat Trentin dan weer weer meesterlijk deed, vanaf dat Pogacar kwam aansluiten gewoon de ziel uit zijn lijf gereden. Schoolvoorbeeld van in de vlucht mee zijn en uw kopman een dienst ermee bewijzen.
 
Ja maar goed voor hetzelfde geld rijden ze met Wout inderdaad tot de laatste keer kwaremont.
Kans dat hij daar niet kan volgen is uiteraard groot. Maar het is ook reëel dat ze hem ook niet op een halve minuut gaan rijden. Tussen de kwaremont en de pater kan hij terug inlopen en op de pater verliest hij geen of amper tijd. Ga jij met zekerheid zeggen dat hij tussen top pater en Oudenaarde niet terug bij u kan geraken?
Hij is de beste tijdrijder van de drie, en de sprinter. Is uw voorsprong niet te groot dan kan hij u inlopen en u erop leggen in de sprint.
Als Wout er al af moet op de Kruisberg, zou die op de Kwarement en de Pater ook gewoon niet meekunnen. Hij heeft daar twee jaar terug ook gewoon Asgreen en VDP moeten laten rijden. Hij mag dan trouwens wel de betere tijdrijder zijn, die andere twee kunnen ook een aardig stukje tijdrijden. En dat aspect wordt sowieso al erg geminimaliseerd in zo'n koers hè. Kijk maar naar de zege van Sagan die een veel betere tijdrijder als Cancellara op afstand houdt. Wout kwam twee jaar terug ook niet meer terug bij VDP/Asgreen. Op dat moment speelt uw resterende frisheid een grotere rol. Het feit dat die twee die achtervolgende groep op nóg meer afstand rijden zegt ook genoeg.

Vergeet ook niet dat op het moment dat hij gelost wordt Van Hooydonck nog altijd vooraan zat eh. Je gaat dus de kopman naar een topknecht brengen die vooraan zich aan het sparen is?

Die move heeft net wel impact gehad. Wout heeft een hele lang tijd alleen moeten beuken om proberen terug te komen en heeft zo dus wel wat moraal en krachten verloren.
Alsof Van Hooydonck nog iets zou kunnen betekenen. Die kan op de Kwaremont toch sowieso niet mee. Trentin heeft uiteindelijk ook enkel en alleen Pogacar afgezet aan de voet.

Tactisch zeg ik dat MVDP het gewoon goed speelde. Heeft pas heel laat laten zien hoe goed hij echt was. Voor de taaienberg leek het alsof hij elk moment ging gelost worden. Hij valt daar door de mand, noodgewongen, maar kan de schijn toch nog even hoog houden.
Alpecin als geheel, als ploeg rijden geen koers om fier op te zijn dat klopt.
Maar jumbo is hier toch ook tactisch in de fout. Van Hooydonck vooraan heeft weinig geholpen, net omdat hij zich te laat bij Wout zet om hem te helpen.
Laporte die heel de boel had kunnen ontwrichten maar in feite een actie deed die negens toe leidde. De kans die hij had door daar te zitten en voorop te raken met Pogacar bleef totaal onbenut.
Daar had gewoon meer uit gehaald kunnen worden. Iets wat Trentin dan weer weer meesterlijk deed, vanaf dat Pogacar kwam aansluiten gewoon de ziel uit zijn lijf gereden. Schoolvoorbeeld van in de vlucht mee zijn en uw kopman een dienst ermee bewijzen.
Wut? Dan hebben we toch een andere koers gezien denk ik. Op geen enkel moment het gevoel gehad dat VDP zou moeten lossen hoor.

Wat betreft Nathan zijn er inderdaad rare dingen gebeurd met dat wachten, dat had in principe direct gemoeten na de Kruisberg. Dat klopt. Maar uiteindelijk hebben Trentin en Nathan gewoon hetzelfde gedaan hé. Gewoon vol doorrijden met hun kopman tot aan de Kwaremont.

Uiteindelijk heeft het weinig zin om hier te gaan kakken over de ploegtactiek van Jumbo. Je mag nog zo'n geniale koers rijden, maar als uw kopman die het moet afmaken te kort komt tegen de andere toppers sta je achteraf nog steeds met lege handen. Pogacar en VDP waren gewoon sterker. Geen enkele andere realistische tactiek van Jumbo had daar iets aan kunnen doen.
 
Ja maar goed voor hetzelfde geld rijden ze met Wout inderdaad tot de laatste keer kwaremont.
Kans dat hij daar niet kan volgen is uiteraard groot. Maar het is ook reëel dat ze hem ook niet op een halve minuut gaan rijden. Tussen de kwaremont en de pater kan hij terug inlopen en op de pater verliest hij geen of amper tijd. Ga jij met zekerheid zeggen dat hij tussen top pater en Oudenaarde niet terug bij u kan geraken?
Hij is de beste tijdrijder van de drie, en de sprinter. Is uw voorsprong niet te groot dan kan hij u inlopen en u erop leggen in de sprint.

Vergeet ook niet dat op het moment dat hij gelost wordt Van Hooydonck nog altijd vooraan zat eh. Je gaat dus de kopman naar een topknecht brengen die vooraan zich aan het sparen is?

Die move heeft net wel impact gehad. Wout heeft een hele lang tijd alleen moeten beuken om proberen terug te komen en heeft zo dus wel wat moraal en krachten verloren.

Tactisch zeg ik dat MVDP het gewoon goed speelde. Heeft pas heel laat laten zien hoe goed hij echt was. Voor de taaienberg leek het alsof hij elk moment ging gelost worden. Hij valt daar door de mand, noodgewongen, maar kan de schijn toch nog even hoog houden.
Alpecin als geheel, als ploeg rijden geen koers om fier op te zijn dat klopt.
Maar jumbo is hier toch ook tactisch in de fout. Van Hooydonck vooraan heeft weinig geholpen, net omdat hij zich te laat bij Wout zet om hem te helpen.
Laporte die heel de boel had kunnen ontwrichten maar in feite een actie deed die negens toe leidde. De kans die hij had door daar te zitten en voorop te raken met Pogacar bleef totaal onbenut.
Daar had gewoon meer uit gehaald kunnen worden. Iets wat Trentin dan weer weer meesterlijk deed, vanaf dat Pogacar kwam aansluiten gewoon de ziel uit zijn lijf gereden. Schoolvoorbeeld van in de vlucht mee zijn en uw kopman een dienst ermee bewijzen.
Als je op de Pater met 10 seconden voorsprong boven komt ben je weg hé. Ik kan mij eigenlijk geen enkele editie indenken waar iemand die boven op de Pater solo ging nog werd terug genomen. En dat is ook héél erg logisch:
* Ofwel is het man tegen man en is diegene die eerst bovenkomt in principe ook nog de sterkste van de 2.
* Ofwel heb je daarachter een groepje. Ook hier is de koploper in het voordeel want die gaat gewoon full gaz naar Oudenaarde rijden terwijl de mannen in de achtervolging gaan zitten sparen, kijken, slepen... misschien demarreren.

Hoe je het ook draait of keert: in Oudenaarde wint (bijna) altijd de sterkste man in koers.

Op zich vond ik die versnelling op de Kruisberg niet verkeerd maar niet voor de redenen die jij aan haalt. De imo enige goeie reden is om Van Aert al eens over het randje te duwen vóór het echte eikpunt. Maar als dat echt is om Van Aert daar te lossen is dat toch bedenkelijk... sowieso moet je zelf dan meer kopwerk gaan doen in de achtervolging op die groep die er daar nog steeds voor rijdt en als je hem op de Kruisberg overboord duwt had dat ook op de Kwaremont wel gelukt.

Dat Nathan in de groep daarvoor zit maakt in principe ook weinig uit. Het is niet dat die de Kwaremont ging overleven als de grote 3 vertrekken. Jumbo heeft 2 fouten gemaakt: Nathan had of vroeger of niet/veel later moeten wachten en Benoot had op de Berendries moeten meespringen maar dat is een beslissing in het moment, je weet ook niet hoe de anderen daar op reageren en of UAE dan gaat rijden.
Voor de rest spelen ze hun pionnen imo wel goed, Laporte zet van Van Aert daar toch een paar kilometer in een zetel maar om meer te kunnen doen moet je mee over de Koppenberg geraken en dat zat er gewoon niet in. Benoot zou misschien wel de grootste game changer geweest zijn want dan kan Van Aert gewoon zeggen "ik rijd niet" en komt hij toch frisser aan die hellingen. Maar uiteindelijk: Pogacar was zó goed, het zou allemaal niet veel uit gemaakt hebben. Jumbo had deze Ronde misschien kunnen winnen maar niet met Van Aert.
 
Wuyts zou blijkbaar verklaard hebben in zijn podcast dat Wout sporen van Corona had in zijn systeem bij zijn ziekte voor Strade .. Is wel de enigste journalist die met dit verhaal buitenkomt, dus zal nog moeten blijken dat dit waar zou zijn..
 
Wuyts zou blijkbaar verklaard hebben in zijn podcast dat Wout sporen van Corona had in zijn systeem bij zijn ziekte voor Strade .. Is wel de enigste journalist die met dit verhaal buitenkomt, dus zal nog moeten blijken dat dit waar zou zijn..

Wuyts verklaart ook dat WVA moeite heeft met wedstrijden boven de 270km terwijl hij die *enige* andere boven de 270km al op erelijst heeft staan.

Wuyts is een kwakzalver die plooit voor de clicks.
 
Wuyts verklaart ook dat WVA moeite heeft met wedstrijden boven de 270km terwijl hij die *enige* andere boven de 270km al op erelijst heeft staan.

Wuyts is een kwakzalver die plooit voor de clicks.
Dat was wel in het najaar he + de wattages liggen daar heel stuk lager

Maar bon stellen dat de afstand te ver is is natuurlijk zever, gewoon de pech dat er 2 beter waren dan hem
 
Terug
Bovenaan