Je moet natuurlijk ergens proberen een schifting te maken.Ik zeg toch letterlijk in mijn post dat het niets te maken heeft met zijn kansen tov Pogacar?
Maar op dat punt is het gewoon onnozel om die demarrage daar te plaatsen. Je zit nog wel altijd met een gat naar Pedersen toe, je kan niet weten of je dat op dat moment nog dicht krijgt, dus dan is het gewoon logischer dat je op dat moment blijft doorrijden met z'n drieën om zoveel mogelijk van die voorsprong te knabbelen. En ik heb ook niet gezegd dat Pedersen mee kon op de hellingen, wel dat hij er mogelijks nog bij is of zelfs er nog voor blijft.
Als je Wout meepakt tot over de hotond en hem meepakt tot de kwaremont en pater dan loop je het risico dat je daar te weinig voorsprong kan pakken.
Een kleine voorsprong die hij snel kan dichten. En als je na de pater ineens hem terug in uw wiel hebt dan geraak je er niet meer vanaf hoor. Dan moet je sprinten en dat wil je niet.
Achteraf gezien is het op die plek logisch want de Kruisberg en hotond liggen direct achter elkaar en je hebt weinig tijd om te herzetten dus is het in feite één lange inspanning.
En je weet nooit dat Pogacar ook een gat moet laten en dan zit je helemaal goed.
Tactisch gewoon heel goed gespeeld. Jumbo tactisch dan weer minder. Hebben gewoon het duo Laporte en Van Hooydonck niet optimaal benut.
En we spreken hier wel over Pogacar die misschien niet meer meedoet en MVDP als enige obstakel en dat MVDP zijn carrière ook eindig is.
Maar vergeet niet dat de jeugd er ook aankomt. Met Pidcock hebben we toch een kerel die komende is, als die zich nog kan verbeteren en meer toeleggen hebben je daar toch ook een geduchte tegenstander aan. En er zullen er zeker binnen dit en 2 jaar er nog komen piepen hoor.
En voor zondag hoeft MVDP zich geen zorgen te maken. Zijn explosiviteit mag dan wel minder bruikbaar zijn, vergeet niet dat hij daarnaast ook een grote motor heeft. Hij heeft nog nooit in PR niet goed gereden. En heeft hem zelfs al bijna gewonnen mocht hij geen domme sprint gereden hebben.