Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Die ging toch niet voor groen gaan dit jaar?
Kleine op komst en WK relatief kort na de Tour

ah dat wist ik niet (dat hij niet voor groen zou gaan). We zullen zien. Als je ziet me welk gemak hij vorig jaar won zie ik niet in waarom hij het zou laten liggen. Zo zot als vorig jaar moet hij niet doen (gaat Vingegaard ook geen 2 jaar op rij accepteren denk ik ook) maar zelfs met de helft van de punten van vorig jaar zou hij er heel dicht bij zitten.
 
Inderdaad heeft zelf gezegd dat groen niet meer moet, Vingo helpen en ritten winnen is de ambitie. Jasper kan dan misschien nog rekenen op VDP die in bepaalde ritten punten kan afpakken van concurrenten voor het groen.
 
Wat rijdt VA eigenlijk na Roubaix? Echt gewoon Zwitserland pas terug? Precies wel beperkt voorjaar zo.
Heeft Amstel al gewonnen, Luik wordt te zwaar geacht, dan stopt het snel natuurlijk. Brabantse Pijl gaat hij nu niet speciaal zich voor in bochten wringen, zeker geen 3 dagen na PR.

Groen is normaal geen doel, ik weet ik niet of Wout gepland is voor de hele Tour, zijn 2de kind is gepland rond die periode denk ik... aan de andere kant: zelfs zonder zich uit wringen kan hij er op cruise control dicht bij zijn. Zal zichzelf wel uitwijzen.

Zwitserland, BK, Tour, WK zal het worden... afhankelijk van de geboorte.
 
Er zijn renners die hun programma aanpassen voor een trouw... dat is pas belachlijk.

Het tijdstip van de geboorte van een kind heb niet zomaar te kiezen en je kan mensen niet kwalijk nemen dat ze daar willen bij zijn imo.
9 maand tellen is nu toch niet zo lastig :unsure:

WK is vrij snel na de Tour en als je een grote ronde vol gaat wordt je zelden WK. Kijk maar naar vorig jaar Vuelta-WK :unsure:
 
Ik klink mss hard, maar een kind mag toch geen belemmering zijn voor groen?
Het gaat over topsport.
Voor een nevenklassement die je al eens gewonnen hebt? En voor u de overige dagen de nek af te rijden zodat een Deen misschien de tour kan winnen?
De geboorte van uw kind is toch wel iets waar je bij wilt zijn, en je wilt uw vrouw toch ook ondersteunen daarin. De herinneringen van die eerste dagen zijn van onschatbare waarde.
Die groene trui kan hij in 2024 gewoon opnieuw pakken hoor.
 
Heeft Amstel al gewonnen, Luik wordt te zwaar geacht, dan stopt het snel natuurlijk. Brabantse Pijl gaat hij nu niet speciaal zich voor in bochten wringen, zeker geen 3 dagen na PR.

Ja ik Amstel al gewonnen, maar blijft toch gewoon een wedstrijd binnen de mogelijkheden. En als de vorm goed zit? Het is allemaal anders dan vroeger natuurlijk, maar toch.
 
Er zijn genoeg kandidaten voor het groen ieder jaar. Maar Philipsen kan oogsten in de gewone massasprinten waar maximale punten te verdienen zijn en kan ook nog sprints winnen in ritten met een geaccidenteerd parcours waar andere sprinters het soms afweten..
 
Ja ik Amstel al gewonnen, maar blijft toch gewoon een wedstrijd binnen de mogelijkheden. En als de vorm goed zit? Het is allemaal anders dan vroeger natuurlijk, maar toch.
Ja maar heeft al aangegeven dat hij liever een palmares in de breedte dan in de diepte heeft. Denk dat die Amstel dus niet belangrijk meer is.

Mathieu heeft hetzelfde programma: Zwitserland, Tour. Ook hij skipped dus de Amstel en dat als Nederlander met winstkansen...
 
Ja dat weet ik, maar wat is de downside aan een deelname aan de Amstel?
Nog een week moeten doortrainen op een moment dat het vat mentaal wel een beetje af zal zijn?
Ik weet niet wanneer de Tour ploeg van Jumbo op afzondering vertrekt maar dat zal niet zo ver af zijn en misschien wil VA liever die tijd nemen om even een week wat meer bij zijn gezin te zijn.
 
Nog een week moeten doortrainen op een moment dat het vat mentaal wel een beetje af zal zijn?
Ik weet niet wanneer de Tour ploeg van Jumbo op afzondering vertrekt maar dat zal niet zo ver af zijn en misschien wil VA liever die tijd nemen om even een week wat meer bij zijn gezin te zijn.
Hij kan van thuis naar de start rijden :p

Zal mss nog wel aan zijn programma toegevoegd worden na PR?
 
Worden de kwaliteiten van Philipsen op een geaccidenteerd parcours niet wat overroepen?

Ik zie maar weinig etappes waar hij er nog bij gaat zijn en de andere sprinters gelost worden.
 
Worden de kwaliteiten van Philipsen op een geaccidenteerd parcours niet wat overroepen?

Ik zie maar weinig etappes waar hij er nog bij gaat zijn en de andere sprinters gelost worden.

Als je het bekijkt tov andere 'pure' sprinters (Jakobsen, Groenewegen, ...) is dat niet overdreven denk ik.

Ik denk dan spontaan aan de rit naar Calais vorig jaar (waar hij vergeten was dat WVA nog voorop reed). Daar kwam hij nog zeer sterk voor de dag, terwijl andere sprinters serieus op hun tandvlees zaten of al gelost waren.

Hij gaat het nu ook niet doen op een Sagan of WVA manier, Dat nu niet nee.
 
Nog een week moeten doortrainen op een moment dat het vat mentaal wel een beetje af zal zijn?
Ik weet niet wanneer de Tour ploeg van Jumbo op afzondering vertrekt maar dat zal niet zo ver af zijn en misschien wil VA liever die tijd nemen om even een week wat meer bij zijn gezin te zijn.

Dat klinkt plausibel.
 
Terug
Bovenaan