Viaduct Vilvoorde


Dus voor de mensen die in Diegem moeten zijn (vele beginnende IT'ers en de big 4), dit kan wel een zure appel zijn elke morgen. Niet dat het al zo een feestje was ginder.

Zijn er mensen die hierdoor impacted gaan zijn onder ons?

Yep, ik moet dat viaduct verschillende keren per maand over. Gelukkig veel homework maar heb wel wat klantbezoeken die richting uit.
 
Ik moet daarover om naar mijn schoonouders te rijden.

Hopelijk lopen de werken dus een jaar of 10 vertraging op. :unsure:
Dan zit ge 18 jaar uw gemak 😅😅

ik moet regelmatig in Koningslo zijn, voorlopig weinig last van, kan ook nog over Vilvoorde richting Mechelen indien nodig, laat mijne gsm wel beslissen wat het beste is...
 
Ik ga weer wat vaker (proberen) van thuis uit te werken nu het met het einde van de zomervakantie duidelijk met de week drukker wordt.
Ik vermoed dat oktober & november een kleine ramp gaan worden eens quasi iedereen terug aan het werk is.

Steekt ook zwaar tegen dat ze bovenaan op de viaduct zelf klaarblijkelijk helemaal niets doen. Het enige dat ik kan zien is dat er aan de rampen voor en na de brug een werftoilet staat en dat zal het zowat zijn. Allemaal goed en wel dat men binnenin en onderaan de brug 24/7 (sterk mijn twijfels bij...) effectief aan het werk is, maar moet het verkeer daarom nu echt al over versmalde rijstroken aan 50km/u?

Mijn alternatief traject (op A12 blijven en via van Praet verder richting Ter Kameren) is al quasi even zwaar gesjareld met nog veel meer frustraties aan (bewust?) slecht afgestelde lichten. Wordt dus kiezen tussen cholera en de pest voor zolang ik hier nog blijf werken. :sop:


Ik snap nog steeds niet waarom die werken 8 jaar moeten duren en men met die kennis er dan niet voor gekozen heeft om er een kleinere nieuwe brug (2x2 volstaat) naast te bouwen alvorens het bestaand viaduct te renoveren. Die bijkomende brug zou met de evolutie rond de Schaarbeeklei (sluiting Renault fabriek etc.) helemaal niet diezelfde indrukwekkende hoogte moeten hebben als het huidige viaduct. Kan na afronding van alle werken dan dienst doen voor doorgaand verkeer terwijl de bestaande brug (na renovatie) kan blijven dienen voor lange-afstandsverkeer.

Duidelijk dat men met de bijkomende kosten van verloren tijd van alle pendelaars geen rekening hoeft te houden en dat men met de ganse uitbreiding van de Brusselse ring geen probleem heeft om de viaduct als bottleneck te houden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga weer wat vaker (proberen) van thuis uit te werken nu het met het einde van de zomervakantie duidelijk met de week drukker wordt.
Ik vermoed dat oktober & november een kleine ramp gaan worden eens quasi iedereen terug aan het werk is.

Steekt ook zwaar tegen dat ze bovenaan op de viaduct zelf klaarblijkelijk helemaal niets doen. Het enige dat ik kan zien is dat er aan de rampen voor en na de brug een werftoilet staat en dat zal het zowat zijn. Allemaal goed en wel dat men binnenin en onderaan de brug 24/7 (sterk mijn twijfels bij...) effectief aan het werk is, maar moet het verkeer daarom nu echt al over versmalde rijstroken aan 50km/u?

Mijn alternatief traject (op A12 blijven en via van Praet verder richting Ter Kameren) is al quasi even zwaar gesjareld met nog veel meer frustraties aan (bewust?) slecht afgestelde lichten. Wordt dus kiezen tussen cholera en de pest voor zolang ik hier nog blijf werken. :sop:

om nu heel eerlijk te zijn, 50 per uur op de viaduct is een upgrade tov gewoonlijk hé? Ik ben al blij als ik daar 30 haal.
 
om nu heel eerlijk te zijn, 50 per uur op de viaduct is een upgrade tov gewoonlijk hé? Ik ben al blij als ik daar 30 haal.
Deze morgen voor de eerste keer sinds start werken langs daar gereden en ik moet zeggen dat er weinig van te merken was.

Ik snap wel niet echt het nut van die snelheidsbeperking verder, richting E40, voor de werken die al een jaar ofzo bezig zijn. Daar rijdt toch gewoon iedereen te snel zonder problemen?
 
om nu heel eerlijk te zijn, 50 per uur op de viaduct is een upgrade tov gewoonlijk hé? Ik ben al blij als ik daar 30 haal.
50km/u op de viaduct zelf is inderdaad op zich niet het probleem, alhoewel de binnenring daar naar mijn ervaring (alleszins 's ochtends) vrijwel altijd vlot reed. Is eerder de buitenring die ('s avonds) problematisch is door de aansluiting van de E19.

De file staat vóór de viaduct en is naar mijn ervaring merkbaar trager en langer dan voor de start van de werken. Eens de doorgetrokken lijnen en de 50km/u limiet start dan rijdt het ironisch genoeg terug. :smurf:

De snelheidslimieten aan de wegenwerken verderop aan Zaventem Henneau worden door velen inderdaad professioneel genegeerd zonder problemen. Heb ze daar ook nog nooit weten flitsen. Aan de viaduct zelf trouwens ook niet wat me enerzijds verbaasd.
 
De file staat vóór de viaduct en is naar mijn ervaring merkbaar trager en langer dan voor de start van de werken. Eens de doorgetrokken lijnen en de 50km/u limiet start dan rijdt het ironisch genoeg terug. :smurf:
Is dat niet gewoon omdat het aantal mensen dat nodeloos van vak wisselt en zo alles vertraagt door die volle lijnen kleiner is?
 
Heb ze daar ook nog nooit weten flitsen. Aan de viaduct zelf trouwens ook niet wat me enerzijds verbaasd.
Daar lijkt me gewoon geen plaats te zijn om te flitsen? Naar 't schijnt ligt er onder het viaduct al een hoop politieagenten van 15m hoog die over de vangrail zijn gekropen om een driepikkeltje op te zetten. :unsure:
 
Als er plaats is om werftoiletten op de werfzone (pechstrook en het versmald stuk van de rechtse rijstrook) te zetten dan is er in diezelfde lijn sowieso voldoende plaats om daar zo een semi-mobiele 'superflitspaal' neer te zetten. Nu voor mij geen probleem dat ze het niet doen hoor. :wink:
 
Vorige week rond 10u toch wel redelijk wat vertraging gezien voor het viaduct terwijl de rest van de R0 best vlot ging. Zolang ze drie rijstroken houden, zoals in Erpe-Mere, denk ik dat de vertraging/impact nog zal meevallen.

Alleen, zoals hierboven gemeld, is die markering en vertraging naar 50 nu al een paar weken aangebracht en ik heb nog niemand zien werken daar, noch enige verandering. Veel haast is er precies toch niet.
 
Terug
Bovenaan