Verplicht naam op bel/brievenbus?

Li1quid

Well-known member
Crowdfunder FE
Heb een adres wijziging aan de gemeente gevraagd en krijg volgende mail terug:

De wijkagent zal langskomen om het nieuwe adres vast te stellen. Zet zeker uw naam op de bel en de brievenbus.

Even gegoogeld en dat lijkt helemaal niet verplicht? Kan de gemeente daar moeilijk over doen? Betreft een woning (geen appt).
 
Neen, het maakt het gewoon makkelijker.
Wie domiciliefraude pleegt, zal meer geneigd zijn dat blanco te laten.


Hier trouwens pas na de aankoop gemerkt dat de vorige eigenaars meerdere schuldeisers hadden, dus in samenspraak met 1 van de deurwaarders beslist mijn naam op de brievenbus te zetten (zo een metalen plaatje) om te voorkomen dat de deurwaarders mij komen lastig vallen. Het is namelijk duidelijk aangegeven nu wie er wél woont.
 
Hmm, dan moet ik mij eens gaan verdiepen in de regels hier in Turnhout.
Iemand die hier voorbij wandelt hoeft mijn naam niet te kunnen lezen op de brievenbus of bel.

Ik woon voorlopig alleen dus met fraude ga ik niet direct in de problemen komen :p

Edit: eens door het politieregelement gegaan en daar staat enkel iets van huisnummer op de brievenbus
 
Dan moet het opgenomen worden in het Gas-reglement toch?
Inderdaad, staat in het reglement van de gemeente.
Hier hangt ook niets op ons huis, is gewoon altijd uitgesteld geweest en nu ik ga verkopen wil ik al helemaal de moeite niet meer doen.
In de akte van ons nieuwe woonst zijn paragraven uit het regelement van de gemeente letterlijk overgenomen, er is een volledige beschrijving waaraan de vermelding op uw brievenbus exact moet voldoen (van kleur tot lettergrootte :p).
 
Hmm, dan moet ik mij eens gaan verdiepen in de regels hier in Turnhout.
Iemand die hier voorbij wandelt hoeft mijn naam niet te kunnen lezen op de brievenbus of bel.

Ik woon voorlopig alleen dus met fraude ga ik niet direct in de problemen komen :p

Edit: eens door het politieregelement gegaan en daar staat enkel iets van huisnummer op de brievenbus
Je kan dat ook wat omzeilen met "Fam. VDB" (familie Van Den Broecke) bijvoorbeeld. Of gewoon een achternaam zonder meer of je initialen KL (Koen Liquid) alleen.
Wie bewust naar je zoekt zoals de wijkagent, zal weten dat hij juist zit, de Roemeense dievenbende zal je vakantieplanning daarentegen niet kunnen opzoeken via Facebook.
 
Als je naam er niet ophangt of iemand anders zijn naam, dan is dat toch ook al om moeillijkheden vragen bij bijvoorbeeld pakjes die moeten geleverd worden?

Dat is nu soms al een gedoe al het er wel correct opstaat :)
 
Hier hangt ook geen naam op, nooit gedaan trouwens, en nog nooit problemen mee gehad. Voor pakjes en dergelijke veronderstel ik dat ze gewoon naar de nummer gaan kijken hoor.
 
Veel ergerlijker zijn huizen zonder bel. Mijn buren hebben geen bel, en meerdere malen per week belt de koerier bij ons aan met een pakje omdat ze hun deur niet open doen.
Amai ik zou ze voor een ultimatum zetten, ofwel zetten ze een bel, ofwel hou ik de pakjes.
Wij zitten met een lastige situatie met letters aan onze huisnummers, waardoor 1 buur vaak pakjes krijgt van andere buren. En ik probeer altijd zo goed mogelijk duidelijk te maken dat het bij onze letter is dat ze moeten zijn, zodat die buur zo min mogelijk lastig gevallen wordt daardoor.
Maar namen op onze brievenbus gaan wij nooit doen. Dat zou ik een stap te ver vinden.
 
Wij hebben ook zo een plaatje genomen want de vorige eigenaars ware zwaar vrijgevig naar allerlei goede doelen genre Vrienden van Lourdes, Bewonderaars van Lourdes, Zusters van Lourdes, Broeders van Lourdes, Non-Binairen van Lourdes,… en die kwamen allemaal maar aanbellen met gulzige handjes open. Nu gestopt.
 
Hier hangt al twee jaar het naambordje van de vorige eigenaar... Het is er gewoon nog niet van gekomen om dat te vervangen. De wijkagent heeft daar niet eens naar gekeken en de post geraakt ook in de brievenbus.

Ik dacht dat enkel een duidelijk huisnummer verplicht is... Iets met nooddiensten die dan niet moeten zoeken achter je kot.
 
Terug
Bovenaan