Erg luide nieuwe buren

Pompi

Active member
Ik heb een app gekocht ik een woning die verbouwd werd naar 2 appartementen. Ik heb de duplex op het 1e en 2e verdiep, het eerste jaar dat ik hier woonde stond het glv leeg. Heeft een tijdje in proces gelegen met mogelijke kopers, en dan heeft iemand (E) uit de buurt het gekocht om te verhuren of een van zen kinderen in te laten wonen.
Het heeft dan nog een paar maand leeg gestaan maar is dan uiteindelijk verhuurd.

Een 10 dagen terug staat (S) hier, hij legt uit dat hij en zijn vrouw de afgelopen 6 maand een Afghaanse 18jarige hebben opgevangen en dat ze hem nu wat gaan helpen om op eigen benen te staan.
Hij sprak geen eng/nl/fr wisten ze te zeggen.

Ik dacht in het begin nog “cava alleenstaande jonge gast, zal niet te veel kameraden hebben als hij van Afghanistan naar een dorp in België verhuist..”

We zijn nu een week verder en de kijk is toch al veranderd, 5 op de 7 zitten ze met 3 of 4 mannen in het app.
Er staan nog maar enkele houten meubels in dus da’s een echokast van tegel en kale muur. Maar iedereen die daar komt lijkt ongelofelijk te roepen. Een gewoon gesprek bestaat precies niet. Van het moment dat die binnenkomen tot ze vertrekken (na dat ik uiteindelijk in slaap val met een podcast) is dat een geschreeuw.
Ik heb een duplex dus er zit een verdiep tussen, maar moest ik Arabisch (? Klopt niet maar kom) spreken dan kon ik het gesprek volgen.

De buurman die grenst aan zijn app klopt zoveel op zijne muur dat hij er binnenkort is doorzit. Maar dat deert hen niets..

Schrijf ik een brief en Google translate hem dat hij en zijn bezoek stiller moeten zijn, en na 22h al helemaal?
Ik bel morgen sowieso ff de kerel die hem opgevangen heeft, maar ‘tis niet dat die er mee kan communiceren..

Ik wil genen eurk zijn en heb ook wel is een feestje om de paar maand. maar op weekdagen word je hier gewoon hoorndol van.

De politie bellen? Of gewoon al is mailen naar de wijkagent op hem op de hoogte te stellen?
Ik pak hier liever even de koe bij de hoorns voor dat hier op iets slecht uitdraait.
 
Als hij al aangesproken geweest is door iemand zoals de buur wel al gedaan heeft vermoed ik dan zou ik de politie gewoon bellen.
 
Ik zou proberen om die gast aan te spreken. Die S & vrouw kan je misschien ook eens aanspreken met dezelfde boodschap.

Vlamingen zijn relatief stille mensen, dit is waarschijnlijk een combinatie van culturele verschillen en een jonge gast.
 
Dat is dus (imo) het grootste nadeel aan appartementen/rijhuizen: risico op lawaai van je buren. Ik ben opgegroeid in een losstaand huis (50 meter naar rechts/links geen buren, maar velden) en ik ben altijd zo gewoon geweest aan die stilte als je gaat slapen of opstaat. Toen ik op kot ging was het even wennen, maar ik leefde toen onregelmatig en had er minder last van. Dan gehuurd, en knettergek geworden door meerdere lawaaierige buren. Ik heb ook problemen gehad met een Iraanse buur, die belde urenlang van whatsapp/facebook naar het buitenland en dat moest dan ook geschreeuwd worden. Je kan ze daarop aanspreken, meestal zeggen ze dat ze erop gaan letten, maar dat is naar mijn ervaring maar van korte duur.
 
Als hij al aangesproken geweest is door iemand zoals de buur wel al gedaan heeft vermoed ik dan zou ik de politie gewoon bellen.

ik heb een vermoeden dat ze de buur gewoon aan het negeren waren. uiteindelijk heb ik het nog een uur aangehoord maar om 23.30 toch naar benden gegaan om te zeggen dat ze moesten minderen, en toch ook 4x moeten kloppen voor ze kwamen opendoen (ze zaten op 2m van de deur) en moest ik niet al binnen in het pand geweest zijn hadden ze dat ook vrolijk genegeerd denk ik.
Dus ik ga hem zelf nog is aanspreken en volgende keer is het gewoon om 22h de politie.

En ik zou uw appartement verkopen.
Lijkt me een vernieuwbouw, van 1 huis 2 gemaakt hmmm..
Geluidsisolatie?

is idd een vernieuwbouw, en 'tis zeker niet voor altijd.. maar ik zou hier toch nog graag een paar jaar wonen; ik heb het nu een jaar en dat geeft mijn vriendin ook de mogelijkheid om wat spaargeld bijeen te zamelen om samen iets aan te kopen..


Ik zou proberen om die gast aan te spreken. Die S & vrouw kan je misschien ook eens aanspreken met dezelfde boodschap.

Vlamingen zijn relatief stille mensen, dit is waarschijnlijk een combinatie van culturele verschillen en een jonge gast.

ik ga idd ff nen brief uittypen en google translaten. aangezien hij blijkbaar echt enkel afghaans (dari of pashto) kan.
even kort op de bal zitten en duidelijk maken dat dit een woonbuurt is.
Dat is dus (imo) het grootste nadeel aan appartementen/rijhuizen: risico op lawaai van je buren. Ik ben opgegroeid in een losstaand huis (50 meter naar rechts/links geen buren, maar velden) en ik ben altijd zo gewoon geweest aan die stilte als je gaat slapen of opstaat. Toen ik op kot ging was het even wennen, maar ik leefde toen onregelmatig en had er minder last van. Dan gehuurd, en knettergek geworden door meerdere lawaaierige buren. Ik heb ook problemen gehad met een Iraanse buur, die belde urenlang van whatsapp/facebook naar het buitenland en dat moest dan ook geschreeuwd worden. Je kan ze daarop aanspreken, meestal zeggen ze dat ze erop gaan letten, maar dat is naar mijn ervaring maar van korte duur.

ik denk dat ik hiervoor daar al geluk mee heb gehad.. want dit is mijn 3e rijhuis maar de eerste keer waar ik ooit de buren door de muren heb horen spreken. an sich zijn de buren ok, die roepen wel is op hun vrouw en kinderen.. maar nooit écht last van.
En idd, als ik gisteren voor de deur stond dan hoorde ik dat 3/4 man was+ nen telefoon. wellicht vandaar dat ze met zen allen in de slaapkamer zitten, als ze dat in die echokamer van een living doen dan gaat dat helemaal niet.
 
BTW het kan ook Farsi zijn.
Er zijn maar 3 mogelijkheden: verdragen, confrontatie aangaan of verhuizen vrees ik.

Sterkte....
 
BTW het kan ook Farsi zijn.
Er zijn maar 3 mogelijkheden: verdragen, confrontatie aangaan of verhuizen vrees ik.

Sterkte....
De variant van Farsi die ze in Afghanistan spreken wordt Dari genoemd.
ik ga idd ff nen brief uittypen en google translaten. aangezien hij blijkbaar echt enkel afghaans (dari of pashto) kan.
even kort op de bal zitten en duidelijk maken dat dit een woonbuurt is.


ik denk dat ik hiervoor daar al geluk mee heb gehad.. want dit is mijn 3e rijhuis maar de eerste keer waar ik ooit de buren door de muren heb horen spreken. an sich zijn de buren ok, die roepen wel is op hun vrouw en kinderen.. maar nooit écht last van.
En idd, als ik gisteren voor de deur stond dan hoorde ik dat 3/4 man was+ nen telefoon. wellicht vandaar dat ze met zen allen in de slaapkamer zitten, als ze dat in die echokamer van een living doen dan gaat dat helemaal niet.
Wij wonen zelf in een rijhuis en horen eigenlijk niets van de buren, tenzij ze deuren dichtgooien ofzo. In jouw geval is het natuurlijk wel de vloer, dat is al iets helemaal anders aangezien de geluidsisolatie daar geen prioriteit zal geweest zijn.

Er is een reden dat zo'n mensen een inburgeringscursus moeten volgen natuurlijk. Mijn vrouw komt uit Latijns-Amerika en zij dacht initieel ook dat je in je eigen apartement zoveel lawaai mocht maken als je wou. Dan kwam ik thuis toen we nog in een appartement woonden en speelde de muziek luid genoeg om in heel het gebouw te horen. Ze is niet van kwade wil dus toen ik uitlegde hoe het hier werkte was dat wel gedaan.
Maar dat is dus wat ik bedoel als ik zeg dat wij vrij stille mensen zijn. Toen zij een kind was, en er bv. een feestje bij de buren was met bakken lawaai, was de boodschap van haar ouders gewoon dat ze er maar moest doorslapen. We waren zo ook eens bij een bevriend koppel, waar het laat werd, en nogal luid werd gepraat. Toen begon de bejaarde buurvrouw ook op de muur te kloppen, en mijn vrouw kon dat gewoon niet geloven, ze had zoiets nog nooit meegemaakt.
 
Zolang die Afghanen onder elkaar leven als mannen is dat een absolute ramp, vanaf dat ze uitgehuwelijkt worden en de vrouw mee inpandig komt te wonen verbeterd de situatie wel.
 
even een update moest er ooit iemand op uitkomen..
Met de mens gesproken die zen verhuis hielp regelen en hij ging er hem op aanspreken.
Sindsdien eigenlijk geen klachten over.. af en toe nog wel wat lawaai natuurlijk maar je kan het geen overlast noemen.. ook de voordeur is nu altijd dicht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan