Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maakt dat uit? Het gaat hier nu over Rubiales die een vrouw heeft gekust. Los van dat zie ik persoonlijk niet veel verschil moest dat een man geweest zijn: ongewenste intimiteiten zijn ongewenst.Hoe was dit gelopen als Rubiales een man ongevraagd in zijn enthousiasme op de mond had gekust?
M/V Symmetrisch?
"This is exactly why many women do not come forward to report harassment or abuse," she [Teresa Parker from Women's Aid] said, adding that what had happened would seem to many to go "beyond gaslighting".
"We are being asked to ignore what you can see on film, and to dismiss a woman when she says she didn't consent. It is an outrageous situation."
"The irony is that women are so often told an allegation is meaningless without evidence," says Ms Bates.
"But what we can see from this case is that even when the evidence is iron-clad the woman is disbelieved anyway, so we really can't win."
"This happened on an international stage, witnessed by millions... and yet both Rubiales and the entire football institution told her she was wrong."
"It doesn't matter who you are or what you achieve, even at the very pinnacle of your career, even with all the evidence and witnesses: we will still crush you if you dare to stand up against a powerful man."
Ms Bates says other women will look at what happened and ask "what possible chance do I have of being believed?".
Het is geen coach, het is de voorzitter van de Spaanse voetbalbond.

Niks?Ja kijk wat moeten we hier weer van denken.
https://www.hln.be/buitenlands-voet...e-wk-finale-kijk-zoals-iker-en-sara~ad0940da/
The situation shocked me given the celebrations that were taking place at the moment, and with the passage of time and after delving a little deeper into those initial feelings, I feel the need to report this incident because I believe that no person, in any work, sports, or social setting should be a victim of these types of non-consensual behaviors. I felt vulnerable and a victim of an impulse-driven, sexist, out of place act without any consent on my part.
Simply put, I was not respected.
Wat denk jij ervan dan? Je toon doet iets uitschijnen al, maar ik ben wel benieuwd.Ja kijk wat moeten we hier weer van denken.
https://www.hln.be/buitenlands-voet...e-wk-finale-kijk-zoals-iker-en-sara~ad0940da/
Ik ben nu niet elk artikel minitueus gaan opvolgen in de media maar diagonaal las ik wel volgende.Wat denk jij ervan dan? Je toon doet iets uitschijnen al, maar ik ben wel benieuwd.
Maar je zegt "wat moeten we hier nu weer van denken" van een artikel waarin het gaat over dat Hermoso het niet zo erg zou vinden, omdat ze nog gelachen heeft erna, om het maar even kort door de bocht te stellen. Wat je nu zegt, gaat toch helemaal niet over het artikel, waarbij je zetten "wat moeten we hier nu weer van denken"?Ik ben nu niet elk artikel minitueus gaan opvolgen in de media maar diagonaal las ik wel volgende.
-een schorsing van de UEFA,
-het spaans parket dat een officieel onderzoek heeft opgestart naar aanranding,
-de voetbalbond die probeert hem te laten opstappen.
En akkoord dat het een ongewenste kus was maar zijn ze nu niet van een mug een olifant aant maken?
Maar je zegt "wat moeten we hier nu weer van denken" van een artikel waarin het gaat over dat Hermoso het niet zo erg zou vinden, omdat ze nog gelachen heeft erna, om het maar even kort door de bocht te stellen. Wat je nu zegt, gaat toch helemaal niet over het artikel, waarbij je zetten "wat moeten we hier nu weer van denken"?
Was de kus ongepast? Absoluut.Niks?
Ze zegt zelf in een van haar statements dat het haar een paar dagen heeft gekost om haar gevoelens over die situatie helemaal te kristalliseren. Los van dat is ze vrij duidelijk op zijn minst aangeschoten in die video, en dat gecombineerd met de adrenaline van de overwinning maakt dat die niet echt een volledig nuchtere analyse van de situatie gaat maken voor de ogen van een gsm die evengoed live zou kunnen zijn op Instagram voor duizenden vreemden.
Zo zijn er trouwens toch ook beelden van in de kleedkamer (dus nog vroeger na het incident) waarbij ze zegt dat ze het niet leuk vond?
En los van dat alles: ze zou echt het eerste slachtoffer niet zijn dat op het moment zelf in volle adrenaline nog vrij 'normaal' reageert om geen heel drama te maken, of gewoon omdat mensen anders reageren op bepaalde zaken. Slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag hebben vaak een heel 'droge' reactie en het kan echt wel gebeuren dat die pas later beseffen dat er iets is fout gegaan. Er zijn genoeg verhalen van vrouwen die tijdens het uitgaan verkracht zijn (ik zeg niet dat Hermoso verkracht is geweest) en nog een hele avond hebben staan feesten met een glimlach op het gezicht, om dan achteraf volledig in te storten.
Enfin: je moet zo ver niet kijken. Ik denk dat iedereen wel verhalen kent (in de tweede of derde graad) van mensen die zijn beginnen lachen wanneer ze een plotseling overlijden meegedeeld kregen, bijvoorbeeld. Als je net iets ingrijpend hebt meegemaakt dan reageert je lichaam en je hersenen niet op dezelfde manier als waarop je een post zit te typen op een forum.
Statement van Hermoso, voor de duidelijkheid:
Nu goed, ik wil die Rubiales niet afschilderen als een of ander roofdier of een verkrachter, dat is hij (op basis van dit incident) zeker niet, maar het is wel zo klaar als een klontje dat hij zwaar in de fout is gegaan. Los van alles is het ook gewoon een baas die iemand waar hij macht over heeft vastneemt om te kussen op de mond: dat is nooit OK. Had hij gewoon 'sorry' gezegd denk ik trouwens dat dit verhaal niet zo was opgeblazen, maar in plaats daarvan ging hij (en de gehele bond) frontaal in de aanval en schilderde hij Hermoso zelfs als leugenaar af. Tja.
Heb jij mijn post gelezen? Ze zegt zelf nog in haar verklaring hoe dat komt.Het lijkt me allemaal toch een beetje raar gegeven hoe de spelersgroep 2 uur nadien nog er vlot mee omging en zelfs de voorzitter ermee plaagde omdan enkele dagen nadien alle grote partijen, (uefa, parket, spaanse bond, spelers) alles uit de kast te halen om die bondsvoorzitter onderuit te halen.
En dit past dan weer naadloos in wat ik hier eerder heb gepost. Er zijn onfeilbare, onbewerkte bewijzen die live op TV zijn vertoond, er wordt door het slachtoffer zelf gezegd dat het niet gewenst/gepland was, en er wordt door het slachtoffer zelf bericht over de feiten (die, nogmaals, de hele wereld live kon zien) en NOG zal hier Gonzo the Great eens even komen verkondigen dat het allemaal bullshit was. Wat willen mensen als jij eigenlijk nog meer?Mij lijkt het dat het later "kristalliseren" waar je het hier over hebt eerder geinspireerd werd door anderen, zodat ze op duur niet anders kan als compleet slachtoffer reageren. Want wat gaan de anderen dan misschien niet van mij denken? Of laat ik dan slachtoffers van zware sexuele misdrijven in de steek?
Voila. Het is ongepast dat een baas een ondergeschikte vol op de mond zoent voor de hele wereld.Was de kus ongepast? Absoluut.
Met "vlot mee omging" bedoel je dat zij wél professioneel bleef in tegenstelling tot Rubiales? En dat is nu iets wat je vindt dat tegen haar pleit om de één of andere reden?Het lijkt me allemaal toch een beetje raar gegeven hoe de spelersgroep 2 uur nadien nog er vlot mee omging en zelfs de voorzitter ermee plaagde omdan enkele dagen nadien alle grote partijen, (uefa, parket, spaanse bond, spelers) alles uit de kast te halen om die bondsvoorzitter onderuit te halen.
Ik weet het niet maar vind jij die gevolgen proportioneel? Een verlies van job , loon, functie, carriere?
Nee ik weet echt niet wat ik hier nu van moet denken.
Dit is in mijn ogen het perfecte voorbeeld van wat er allemaal fout is in deze wereld.Het lijkt me allemaal toch een beetje raar gegeven hoe de spelersgroep 2 uur nadien nog er vlot mee omging en zelfs de voorzitter ermee plaagde omdan enkele dagen nadien alle grote partijen, (uefa, parket, spaanse bond, spelers) alles uit de kast te halen om die bondsvoorzitter onderuit te halen.
Ik weet het niet maar vind jij die gevolgen proportioneel? Een verlies van job , loon, functie, carriere?
Nee ik weet echt niet wat ik hier nu van moet denken.
Ik zeg nergens iets over Rubiales in het algemeen. Moest je me zeggen dat die tijdens deze match stijf stond van de coke, het zou me niet verwonderen, want zijn reacties op de tribune waren ook ver van normaal. En moest dit de druppel zijn om hem aan de kant te zetten, kan dat best zijn, en dan moeten ze dat maar doen.En dit past dan weer naadloos in wat ik hier eerder heb gepost. Er zijn onfeilbare, onbewerkte bewijzen die live op TV zijn vertoond, er wordt door het slachtoffer zelf gezegd dat het niet gewenst/gepland was, en er wordt door het slachtoffer zelf bericht over de feiten (die, nogmaals, de hele wereld live kon zien) en NOG zal hier Gonzo the Great eens even komen verkondigen dat het allemaal bullshit was. Wat willen mensen als jij eigenlijk nog meer?
Echt, en dan inderdaad maar schrikken dat vrouwen zo weinig aangifte durven doen.
Dat jij niet gelooft dat slachtoffers van allerhande ongepaste zaakjes niet altijd op dezelfde manier reageren is jouw probleem, maar dan raad ik je aan om eens met mensen te gaan praten die er iets van kennen.
En los van dat gaat het toch gewoon hier over zeker:
Voila. Het is ongepast dat een baas een ondergeschikte vol op de mond zoent voor de hele wereld.
Zoals ik al zei: had die gewoon sorry gezegd en een uitleg gedaan in het genre van 'ik ging helemaal op in de euforie' en al van dat, dan had die storm heus zo groot niet geworden. Maar neen, we gaan ontkennen, liegen, en zelfs Hermoso aanvallen. Tja...
Het is een andere situatie, maar denk je dat Eddy Demarez nu het WK voor vrouwen had zitten presenteren had hij, na dat relletje met de basketbalvrouwen, in een kramp geschoten en beginnen roepen dat het niet klopte en dat de vrouwen dat niet erg vonden en al van dat? Mensen maken fouten, doen al eens stomme dingen. Dat wil niet zeggen dat je 'canceled moet worden'.
Een klein beetje schuldinzicht kan al veel doen, maar de arrogantie van Rubiales heeft hem blijkbaar belet van ook maar iets empathisch of medelevend te doen, en daar betaalt hij nu voor. Eigen schuld, dikke bult.