Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

Hoeveel comments heb ik al gepost in het topic over, bijvoorbeeld, het stikstofdecreet? Nul. Waarom? Omdat ik er absoluut niet van op de hoogte ben. Als ik toch dat topic zou gaan lezen, en mij vragen zou stellen bij een of andere sterke reactie van iemand, dan kan ik ofwel zelf eerst die info gaan verifiëren en me misschien wat inlezen erover, ofwel oprecht vragen gaan stellen. En op zijn minst de voorgaande pagina's van dat topic of die gebruiker lezen. Wat ik niet ga doen, is doen alsof ik alle wijsheid in pacht heb, de betweter ga uithangen en lacherige replies gaan posten. Die dan nog foute informatie bevatten ook, want nee, Rubiales is geen bondscoach, maar goed.

Hier op 9lives en Beyondgaming merk je dikwijls dat bepaalde mensen zichzelf bijzonder intelligent vinden, maar het krioelt hier net als hln.be van personen die commentaar geven op allerlei topics waar ze niet thuis in zijn. Het is niet omdat je IQ gemiddeld een pak hoger is, dat je daarom wijzer bent.

Ik zit hier niet om geschiedenisles te geven. Mensen die ook veel van Spanje afweten, mogen gerust niet akkoord gaan met mij en een discussie aangaan. Degene die oprecht geïnteresseerd zijn, mogen gerust altijd op een normale manier vragen stellen, en zullen antwoord krijgen. Met dat antwoord kunnen ze dan gerust aan de slag, en daar mogen ze gerust hun mening over vormen. Aan de rest stel ik voor dat je ofwel zelf eens wat research doet, ofwel je waardeloze mening gewoon voor jezelf houdt. Net zoals ik mijn waardeloze mening over het stikstofdecreet voor mezelf houd.

Mijn excuses voor het off-topic gaan.

Ik zit hier niet om geschiedenisles te geven. Mensen die ook veel van Spanje afweten, mogen gerust niet akkoord gaan met mij en een discussie aangaan. Aan de rest stel ik voor dat je ofwel zelf eens wat research doet, ofwel je waardeloze mening gewoon voor jezelf houdt. Net zoals ik mijn waardeloze mening over het stikstofdecreet voor mezelf houd.
Tja goed, maar als je komt claimen dat Spanje (een land uit de EU wat, voor zover ik weet, niet echt bekend staat als problematisch land in het algemeen) een 'corrupt derdewereldland' is dan mag je toch met wat meer uitleg komen dan 'trust me bro'?

Vooral omdat de 'gangbare mening' is dat Spanje gewoon een normaal land is bij de gemiddelde Belg, dus als je daar dan tegenin gaat dan lijkt het mij wel dat de bewijslast bij jou ligt.

En dat bedoel ik niet aanvallend, voor alle duidelijkheid. Maar ik begrijp wel vanwaar de vraag komt.

Zover ik weet is het groot aantal (groeps)verkrachtingen en vrouwenmoorden daar ook een groot maatschappelijk thema. Corruptie is ook wat zichtbaarder dan hier, en herinneren we ons nog hoe Catalaanse separatisten werden opgesloten? Er is gewoon cultureel veel overlap met Latijns-Amerika, wat logisch is.

Spanje is eigenlijk nog niet zo lang een democratie, en van de paar Spanjaarden die ik ken krijg ik het gevoel dat het trauma van de burgeroorlog en dictatuur nog niet echt verdwenen is.

Onder Latino's staan Spanjaarden gemiddeld gezien gekend als arrogant en racistisch, omdat er nog wel wat mensen rondlopen die denken dat ze nog deel uitmaken van een wereldrijk en al die mensen uit Latijns-Amerika hen iets schuldig zijn voor de "beschaving" die ze hebben gebracht. Mensen uit de kolonies zijn zo 2de rangsburgers, en over Afrikanen spreken we dan nog niet. Zo heeft een vriendin van me ouders met nogal een speciaal wereldbeeld (genre: "de Marokkanen hier in Brussel zouden beter eens naar Spanje komen zodat ze hun plaats terug kennen"), de broer zit bij Vox, grootouders vonden het onder Franco wel ok.

Soit, het zijn maar mijn beperkte anekdotes. Maar zoals bij elk land zijn er wel wat zaken die onder het (toeristische) oppervlak schuilen. Dat het een derdewereldland is lijkt me nogal sterk, maar dat moet @Fusion dan maar uitleggen.

Laatst bewerkt:
Ik geef hier al 10 jaar voorbeelden van waarom Spanje qua corruptie een derdewereldland is. Dit is een land waar bewezen fraude zonder gevolgen blijft vanwege connecties binnen de regering. Waar vastgoedmakelaars mensen oplichten en de politie weigert in te grijpen omdat de oplichters nakomelingen van Franco zijn. Waar neonazi politieagenten en hun rijke vrienden in hun vrije tijd, herkenbaar op camera, een persoon (met extreem-linkse sympathieën) vermoorden en zijn lijk in de rivier gooien, en de zaak zonder gevolgen blijft vanwege "gebrek aan bewijzen".

Waar de voorzitter van La Liga zijn connecties binnen de federale politie gebruikt om met belastingsgeld onwettige arrestaties te gaan uitvoeren om de media te beïnvloeden. Wanneer het hoofd van de politie dit aanklaagt, wordt hij teruggefloten door de regering omdat Tebas namelijk dreigde zijn jaarlijkse donaties aan de sportfederaties stop te zetten. Waar diezelfde voorzitter zelfs connecties heeft binnen het ministerie van gezondheid (zijn broer staat daar aan het hoofd) om in volle pandemie de corona-regels te omzeilen door positieve resultaten te verdoezelen om de ploeg van zijn zoon te helpen. Dit is een beetje off the top of my head. En dan heb je bijvoorbeeld nog alles rond Rubiales de voorbije week, waarover ik al meerdere voorbeelden gegeven heb. Bekijk gewoon de speech van Rubiales van vandaag, en je weet meteen genoeg. Hallucinant.

Wat in Spanje allemaal gebeurt, is ondenkbaar in België. Niet dat hier alles kosjer is. Maar de Spaanse top en de Spaanse media kan je in de verste verten niet vergelijken met België.

Laatst bewerkt:
Die speech van Rubiales, maar vooral ook de steun die hij vervolgens krijgt uit de zaal, is inderdaad hallucinant: https://sporza.be/nl/2023/08/25/rub...ollega-stopt-als-international~1692959445664/
Vilda en de la Fuente (kale man op de foto) ook gewoon afzetten graag.

Hoe haal je het zelfs in je hoofd om daar te gaan applaudisseren als bondscoach van de vrouwenploeg én vooral de vrouw in kwestie. :sarcastic: Niet dat het mij verbaast hoor, de enige reden dat die daar nog zit is dankzij Rubiales. Hij zou overigens een contractverlenging van 4j aangeboden hebben gekregen.

Ondertussen hebben blijkbaar (bijna?) alle Spaanse vrouwen zich teruggetrokken van de nationale ploeg tot die figuren weg zijn.

Een Brugge-fan zal gedacht hebben dat waar Rubiales mee weg komt, hij ook wel mee kan weg komen...

TL;DR:
- 30-jarige man betast Spaanse dame.
- Gelijk opgepakt en enkel vrijgelaten na betalen 15.000 euro borg (!)
- Moet beschikbaar blijven van het gerecht en riskeert een gevangenisstraf.

Goed, het zal allicht een gradatie erger geweest zijn, maar het is wel opvallend hoe snel en daadkrachtig men optreedt in situaties waar er geen politieke connecties in het spel zijn. En dat bevestigt dan weer @Fusion 's corruptie claims over Spanje.

Vilda en de la Fuente (kale man op de foto) ook gewoon afzetten graag.

Hoe haal je het zelfs in je hoofd om daar te gaan applaudisseren als bondscoach van de vrouwenploeg én vooral de vrouw in kwestie. :sarcastic: Niet dat het mij verbaast hoor, de enige reden dat die daar nog zit is dankzij Rubiales. Hij zou overigens een contractverlenging van 4j aangeboden hebben gekregen.

Ondertussen hebben blijkbaar (bijna?) alle Spaanse vrouwen zich teruggetrokken van de nationale ploeg tot die figuren weg zijn.
Voor die ploeg toch ook afschuwelijk triestig, die zouden nu met niets anders moeten bezig zijn dan met het hoogtepunt van hun sportcarrière te vieren, maar hun prestatie wordt nu volledig in de schaduw gesteld van een handtastelijke, seksistische macho.

Een Brugge-fan zal gedacht hebben dat waar Rubiales mee weg komt, hij ook wel mee kan weg komen...

TL;DR:
- 30-jarige man betast Spaanse dame.
- Gelijk opgepakt en enkel vrijgelaten na betalen 15.000 euro borg (!)
- Moet beschikbaar blijven van het gerecht en riskeert een gevangenisstraf.

Goed, het zal allicht een gradatie erger geweest zijn, maar het is wel opvallend hoe snel en daadkrachtig men optreedt in situaties waar er geen politieke connecties in het spel zijn. En dat bevestigt dan weer @Fusion 's corruptie claims over Spanje.
Als ik dit artikel mag geloven is het niet eens zeker dat hij haar betast heeft en is het enige bewijs haar getuigenis?
Allé zo lees ik het toch. Dat kan waar zijn, maar die celstraf riskeert hij toch alleen als er bewijzen zijn lijkt mij?

Zoals je zelf zegt is het artikel waarschijnlijk onvolledig.

Maar het is wel een feit dat Jan Modaal meestal zwaarder aangepakt wordt dan een hooggeplaatste figuur. :support:

Ondertussen steunt de Spaanse bond zijn voorzitter blijkbaar volledig : https://www.hln.be/voetbal/zullen-j...lsters-en-reconstrueert-bewuste-kus~a41338f7/ . Dat wordt nog plezant daar.
Juridisch stappen ondernemen?

Ik vrees toch wel dat de Spaanse bond het probleem nog steeds heel zwaar ONDERschat en dat ze zwaar gaan afzien als ze dit op de spits gaan drijven. Héél de internationale media kijkt nu er met een vergrootglas naar hé. Dat lijken ze daar niet goed te beseffen.

Ondertussen steunt de Spaanse bond zijn voorzitter blijkbaar volledig : https://www.hln.be/voetbal/zullen-j...lsters-en-reconstrueert-bewuste-kus~a41338f7/ . Dat wordt nog plezant daar.
Wat een ronduit zielige en beschamende vertoning zeg. Ik wil(de) nog gerust geloven toen ik het aanvankelijk zag dat dat een misplaatste uiting van vreugde was omdat ik die Rubiales zijn voorgeschiedenis niet kende, maar dat was het dus duidelijk niet. En dan nog: als er zoveel reactie op komt, dan verontschuldig je je toch gewoon? Maar neen, we gaan ons ingraven en die speelster zelfs aanklagen. Walgelijk.

Dat iedereen daar staat te applaudisseren, en dat Luis Enrique hem ook nog eens steunt (die jaren bondscoach is geweest onder Rubiales), toont gewoon hoe corrupt alles daar is. Vriendjespolitiek tot en met, en degene die niet mee applaudisseren, worden afgestraft. Ondertussen neemt de nummer 2 van de RFEF het tijdelijk over, maar Rubiales blijft zo natuurlijk nog alles runnen.

Als ze deze nest écht willen opkuisen, dan moeten ze werkelijk iedereen buiten kegelen. Inclusief de bondscoach van het mannenteam. Maar ik zie het niet gebeuren. Tenzij ze misschien een Iker Casillas aan het hoofd kunnen zetten. En dan nog.

Edited to add: En net nu lanceert De La Fuente (de bondscoach van de mannen) een persbericht waarin hij Rubiales veroordeelt, nadat hij hem gisteren nog een staande ovatie gaf. Ik denk dat ze beginnen inzien dat het steunen van Rubiales op dit moment zelfmoord is, dus ze beginnen nu plots afstand te nemen. Tja.

Laatst bewerkt:
11 leden van de trainersstaf van Jorge Vilda hebben blijkbaar ontslag genomen. Ze hebben ook aangegeven dat ze blijkbaar gedwongen werden om de bijeenkomst van Rubiales bij te wonen.

Ondertussen heeft Karl-Heinz Rummenigge (voorzitter van Bayern München) blijkbaar het volgende gezegd:

"I think you shouldn’t overdo it," Rummenigge said at the Sport Bild Awards according to German outlet Sport1. “When you become world champion, you are emotional. And what he did there is - sorry, with all due respect - absolutely okay.”

:crazy:

Ik vind de reacties achteraf van de Spaanse bond, zijn voorzitter en de gehele entourage eigenlijk erger dan het voorval zelf.

Ok, het is not done, uiteraard. Maar iedereen maakt fouten, je kan die fout dan ook toegeven en ervoor zorgen dat zoiets niet meer gebeurt. En samen met de ganse bond acties en richtlijnen op poten zetten om daar naar te handelen.

Terug
Bovenaan